Novi Audi e-tron, ki se ponaša z zmogljivostjo, učinkovitostjo in dosegom, je bil tokrat pod novim testom. Preizkusili so ga na 1600 kilometrov dolgi pot med Slovenijo in Nizozemsko – Pot je opravil v 24 urah. Električni prestižnik je navduševal z dolgo avtonomijo in kratkimi postanki za polnjenje. 

Audi E tron Od Slovenije do Nizozemske v 24 urah  Foto: Audi

Blejsko jezero leži v idilični kotanji na obronkih visoke planote Pokljuka na severozahodu Slovenije. Od tu so se trije Audiji e-tron 55 quattro, vsak s po tremi novinarji na krovu, podali na prav poseben izziv: 10 evropskih držav v 24 urah. Dobrih 1600 kilometrov dolga pot jih je vodila skozi Avstrijo, Italijo, Lihtenštajn, Švico, Francijo, Nemčijo, Luksemburg in Belgijo do nizozemskega Amsterdama. Na etapah, ki bi bile le težko še bolj topografsko raznolike, je Audi e-tron dokazal, kako vzdržljiv, udoben in dinamičen je Audijev prvi popolnoma električni avto.

Hitro polnjenje z močjo do 150 kW v manj kot pol ure

Pri polnjenju z istosmernim tokom na visokozmogljivih polnilnicah doseže litij-ionska baterija Audija e-tron že po slabih 30 minutah 80-odstotno kapaciteto – ključni prihranek časa na dolgih etapah. Osnova za visoko polnilno moč je kompleksni toplotni management, ki tudi pri veliki obremenitvi skrbi za dolgo življenjsko dobo baterije in za enakomerno močne vozne zmogljivosti.

Vseh sedem postankov za polnjenje – na Koroškem, Južnem Tirolskem, Pred­arlskem, v kantonu Zürich, v Breisgauu, pokrajini Eifel in v bližini Lièga – je bilo opravljenih na takšnih hitrih polnilnicah.  Audijeva lastna polnilna mreža vključuje skupno več kot 100.000 polnilnih točk v 19 državah EU – in število še vedno narašča.

Dovršena notranjost Audie-tron Foto: Tomaž FIcko

Zaradi raznolikosti odsekov poti je Audi e-tron 55 quattro  V Alpah se je na vzponih izkazal z maksimalno močjo do 300 kW in navorom 664 Nm. Med spusti je izkoriščal svoj izjemni koncept rekuperacije: med zaviranjem lahko regenerira in v električno energijo pretvori do 220 kW in 300 Nm – med konkurenco je to rekordna vrednost. Poleg tega je električni štirikolesni pogon na ovinkastih odsekih poti na Južnem Tirolskem zagotavljal optimalno vlečno silo in dinamiko. Ta tip pogona s stalnim in popolnoma variabilnim uravnavanjem skrbi za idealno porazdeljevanje pogonskega navora med sprednjo in zadnjo premo, pri čemer do potrebnih prilagoditev prihaja v delčku sekunde.

Audi e-tron
Audi e-tron -slovenska predstavitev Foto:Tomaž Ficko

Na konstantno voženih ravninskih etapah ob Renu, v Belgiji in na Nizozemskem je k nizki porabi močno prispevala izpiljena aerodinamika vozila s količnikom upora (cx) le 0,27. Med celotno vožnjo je električno gnani cestni terenec nenazadnje prepričal z visokim kotalnim udobjem in nizkim nivojem hrupa. Ti dve lastnosti sta na ravni višjega avtomobilskega razreda, kar velja tudi za prostornost, ki je je zaradi zasnove pogona veliko še zlasti na zadnjih sedežih v predelu nog. Izjemne lastnosti vozila za dolge relacije dopolnjujejo usnjeni sedeži z masažno funkcijo, ionizator za prvovrstno kakovost zraka in linijska/ambientna osvetlitev, ki med nočnimi vožnjami notranjost spremeni v oazo prijetnega počutja.

 

Ford Tourneo Custom: Tudi kot blagi hibrid Ford tudi na področju gospodarskih vozil ne počiva. Nedavno je predstavil nove motorne sklope -Ford  Tourneo Custom bo imel 2.0…
Ford: Pet zvezdic tudi za elektrificirane modele Ford je poskrbel tudi za varnost pri elektrificiranih modelih. Novi Ford Explorer Plug-In Hybrid je bil ocenjen s petimi zvezdicami…
Jaguar Mk2: legendarni britanski avto praznuje 60 letnico Letos Jaguar praznuje 60. obletnico legendarnega avtomobila - Jaguar Mk2, ki je eden največjih britanskih avtov vseh časov. Izdali so…
Scania G 410 LNG: Švedski odgovor na novo ero v transportu Trajnostna mobilnost trka na vrata tudi v segmentu težkih tovornih vozil. Scanija se je nanjo dobro pripravila, njihov odgovor je…