×
Trucker.si

Iščite po portalu

Novi električni minibus Transit Smart Energy Concept uporablja ambientalno osvetlitev. Fordova raziskava je pokazala, da imajo z rdečo svetlobo potniki občutek toplote, z modro pa občutek hladne svežine. Posledično to pomaga zmanjšati obremenitev klimatske naprave, s prihranjeno energijo pa vozilo doseže več kilometrov.

Fordova raziskava
Fordova raziskava je pokazala, da imajo z rdečo svetlobo potniki občutek toplote, z modro pa občutek hladne svežine. Foto: Ford

Za učinkovitejša električna vozila

Raziskava ameriškega Državnega laboratorija za obnovljive energije (National Renewable Energy Laboratory) je pokazala, da lahko uporaba klimatske naprave v baterijskem električnem vozilu doseg vožnje zmanjša za do 50 odstotkov. Minibusi, ki imajo večjo kabino, potrebujejo več energije za vzdrževanje temperature v notranjosti in zagotavljanje prijetnega občutka vsem potnikom.

 

Že dolgo je znan vpliv barv na naše počutje. Pri Fordu zato raziskujejo vpliv barv v različnih situacijah in s tem doseg električnega vozila.

 

V “vremenski tovarni” Fordovega okoljskega preskusnega centra v Kölnu je Ford testiral svoje novo konceptno vozilo z 10 sedeži. Nadzor temperaturnega stanja vseh potniških sedežev je nadziral voznik na zaslonu v sredinski konzoli. Potnike pa je čakala simulacija zimskega dneva z 0 °C in poletnega dneva s 30 °C. Pri testu so morali oceniti zaznano raven udobja na osnovi občutka prevelikega mraza ali prevelike vročine. Ambientalna osvetlitev je v obeh primerih prispevala k zmanjšanju porabe energije klimatske naprave: za 3,3 odstotka pri hlajenju in 2,5 odstotka pri ogrevanju.

Fordova raziskava
Modra barva potnikom vzbuja občutek hladne svežine, kar vpliva tudi na uporabo klimatske naprave v vozilu. Foto: Ford

Številne inovacije

Transit Smart Energy Concept prinaša različne inovacije za optimalno uporabo energije in zmanjšanje temperaturnih izgub. Na strehi ima nameščenih šest solarnih plošč, ki napajajo 12-voltno baterijo za ogrevanja sedežev, osvetlitve kabine in vgrajene električne sisteme. Inovativni sistem za rekuperacijo toplote uporablja odpadno toploto sestavnih delov pogonskega sklopa, zunanji zrak in zrak v kabini in s tem se podaljša doseg vozila za 20 odstotkov. Prezračevana okna z dvojno zasteklitvijo zmanjšajo mrzle stične površine in z izolacijo varujejo pred izgubami toplote. Dodatno se zmanjša izgube toplote v kabini z izolacijo tal in strehe v zadnjem delu vozila. 

Fordova inovacija
Ambientalna osvetlitev je v obeh primerih prispevala k zmanjšanju porabe energije klimatske naprave: za 3,3 odstotka pri hlajenju in 2,5 odstotka pri ogrevanju. Foto: Ford

Vsak sedež ima ogrevane ploskve in samostojno gretje sedežev, tako si vsak potnik sam nastavi temperaturo svojega območja.  

Prihodnje izvedbe konceptnega vozila bodo vozniku omogočale upravljanje ogrevanja in hlajenja individualnih sedežev ter – po zgledu tehnologij za sprožanje varnostne blazine – izklop pri nezasedenih sedežih. Ford do konca letošnjega leta načrtuje začetek testnih voženj s konceptnim modelom Transit Smart Energy Concept.

 

 

Torsus Praetorian: Avtobus, ki prisega na brezpotja Med tem ko si glavni akterji avtobusov in coachov belijo glave z izdelavo čim bolj "zelenih" pogonov, v Novem Mestu…
Ford Thunder: Posebna izvedenka Rangerja v omejeni seriji Ford je predstavil posebno izvedenko poltovornjaka, ki bo kmalu na voljo na evropskem tržišču. Ford Thunder se ponaša z najmočnejšim…
MAN TGL v vlogi poveljniškega vozila Rdečega križa MAN TGL velja za okreten dostavni tovornjak, ki je sposoben zapeljati v še tako ozko uličico. A v mestu Starnberg…
Timocom: Koronavirus usmerja evropski prevozniški trg Transportni barometer Timocom: V obdobju krize koronavirusa je v prvem četrtletju leta 2020 na prevozniškem trgu prišlo do znatnih nihanj.…