×
Trucker.si

Iščite po portalu

Transportni barometer Timocom: V obdobju krize koronavirusa je v prvem četrtletju leta 2020 na prevozniškem trgu prišlo do znatnih nihanj. Negotovost v zvezi s potekom krize zaradi aktualnega dogajanja marca privedla do znatnega porasta ponudb tovora na evropskem prevozniškem trgu.

Timocom
Koronvirus je močno pretresel prevozniški trg. Foto: Timocom

ContiHybrid

Aktualni hlajeni prevozi

 »Številna podjetja so zaradi predvidenega zapiranja mej in drugih omejitev, povezanih s koronavirusom, pohitela z naročili,« pojasnjuje poslovni analitik podjetja Timocom Tilman Fecke. To naj bi bila tudi razlaga za nenavadno visok porast ponudb tovora, ki je evropski borzi trajal do sredine marca.

Tako je podjetje  v prvem četrtletju 2020 pri ponudbah tovora zabeležil 16-odstotno povečanje. Kar je  v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta; število prevozov iz držav EU v smeri Italije se je povečalo za 26 odstotkov, v smeri Poljske pa za kar 53 odstotkov. Posebej veliko povpraševanje je bilo po vozilih za hlajene prevoze. Na vrhuncu je bilo povpraševanje po hlajenih prevozih za kar 50 odstotkov višje kot v preteklem letu, poročajo iz podjetja. 

Timocom
Timocom je v prvem četrtletju 2020 pri ponudbah tovora zabeležil 16-odstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta Foto: Splet

Količina tovora sredi marca upadla za več kot dve tretjini

Sredi marca so po vsej Evropi začeli veljati omejitveni ukrepi, kar je povzročilo preobrat v krivulji rasti. Ti ukrepi so namreč zaustavili obratovanje večine proizvodnih obratov in privedli do upada števila dobav, z izjemo področja maloprodaje živil.

»Kljub povečanemu število prevozov v živilski panogi se je količina tovora od sredine do konca marca po vsej Evropi zmanjšala za več kot dve tretjini,« poroča Tilman Fecke.

Čeprav prevozniška podjetja v času omejitev  iščejo naročila, s katerimi bi zapolnila svoja tovorna vozila, so se tovorne kapacitete, ki so na voljo prek sistema, v prvem četrtletju tega leta zmanjšale. Tako se je število razpoložljivih tovornih vozil v prvem četrtletju v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšalo za tri odstotke. V Nemčiji se je število ponudb tovornih vozil zmanjšalo celo za 15 odstotkov.

Timocom
S transportnim barometrom FreightTech podjetje Timocom  od leta 2009 analizira razvoj ponudb in povpraševanja po prevozu na borzi tovora, ki je vključena v sistem pametne logistike. Foto: Tomaž Ficko

Umik vozil s trga

»Opazili smo, da so prevozniška podjetja del svojega voznega parka zaradi neizkoriščenosti začasno umaknila s trga,« pojasnjuje predstavnik podjetja Timocom, Gunnar Gburek. Tako je izredno stanje, ki že nekaj tednov vlada po svetu, privedlo do izkrivljanja razmer na trgu. Vseeno ostaja optimističen: »Trenutno opažamo pri ponudbah tovora rahel trend rasti. Kakšen bo nadaljnji vpliv pandemije koronavirusa na prevozniško panogo, bomo lahko videli šele v drugem četrtletju.«

Timocom
Foto: Splet

S transportnim barometrom FreightTech podjetje  od leta 2009 analizira razvoj ponudb in povpraševanja po prevozu na borzi tovora, ki je vključena v sistem pametne logistike. Več kot 130.000 uporabnikov tukaj vsak dan objavlja tudi do 750.000 mednarodnih ponudb tovora in tovornega prostora.

Volvo FMX: Desetletje trdoživega Skandinavca Volvo Trucks je v letošnjem letu predstavil prenovljeno družino svojih tovornjakov, ki bodo za voljo svetovne epidemije, prodajo v Sloveniji…
Torsus Praetorian: Avtobus, ki prisega na brezpotja Med tem ko si glavni akterji avtobusov in coachov belijo glave z izdelavo čim bolj "zelenih" pogonov, v Novem Mestu…
Ford Thunder: Posebna izvedenka Rangerja v omejeni seriji Ford je predstavil posebno izvedenko poltovornjaka, ki bo kmalu na voljo na evropskem tržišču. Ford Thunder se ponaša z najmočnejšim…
MAN TGL v vlogi poveljniškega vozila Rdečega križa MAN TGL velja za okreten dostavni tovornjak, ki je sposoben zapeljati v še tako ozko uličico. A v mestu Starnberg…