×
Trucker.si

Iščite po portalu

Scania AXL, popolni avtonomni tovornjak, pretekle dni dviguje veliko prahu. Avtonomnost se tudi v cestnem transportu približuje s svetlobno hitrostjo. Prišel bo čas, ko bo nekoč, nekje šofer postal le še zgodovina. A bodimo prepričani, da bo do tedaj prelite še veliko vode, zagotovo pa se bo kaj hitro del te tehnologije, četudi v manjšem obsegu, pojavila v serijskih tovornjakih.

 

Scania AXL
Scania AXL dviguje prah, brez kabinski tovornjak postaja prihodnost cestnega transporta. Foto: Scania

Nadzorovane lokacije so idealno okolje za avtonomna vozila

Ni skrivnost, da mnoge industrijske panoge želijo naredi transport trajnosten, pri tem pa se poslužiti samo vozečih se vozil. Za take podvige so primerna nadzorovana okolja, kot so denimo rudniki ter zaprti logistični centri, kjer je možno veliko lažje predvideti “nepredvidljivo” .

 

Pomemben korak k prometnim sistemom prihodnosti

“S konceptnim tovornjakom Scania AXL naredimo pomemben korak v smeri pametnih prometnih sistemov prihodnosti, pri katerih bodo samovozeča vozila igrala naravno vlogo,” pravi predsednik in generalni direktor Scanije Henrik Henriksson.

Scania AXL
Avtonomna vozila so še posebej primerna v nadzorovanem okolju, kot so rudniki in peskokopi. Foto: Scania

 Za avtonomna vozila je programska oprema v marsičem pomembnejša od strojne. Scania AXL krmili in nadzira inteligentno krmilno okolje. Na primer, v rudnikih avtonomne operacije omogoča logistični sistem, ki vozilu pove, kako naj deluje.

Scania AXL
Avtonomna Scania nima vozniške kabine, je povsem avtonomno vozilo. Foto: Scania

Mešanica tradicionalne in nove tehnologije

Motor z izgorevanjem, ki poganja konceptno vozilo, je primer mešanja tradicionalne in nove tehnologije. Lahko ga poganja obnovljivo biogorivo.  Zmogljivi motorji ustrezajo strožjim okoljem v rudnikih in na velikih gradbiščih. Nov inteligenten sprednji modul nadomešča tradicionalno kabino, a tudi brez kabine je koncept lahko prepoznaven kot Scania.

Scania AXL
Scania AXL, prihodnost cestnega tranzita. Foto: Scania

 »Razvoj pri samovozečih vozilih je v zadnjih letih močno napredoval. Še vedno nimamo vseh odgovorov, vendar s pomočjo konceptnih vozil, kot je Scania AXL,  odkrivamo nova okolja in se še naprej učimo z veliko hitrostjo. ” pravi Claes Erixon, vodja oddelka za raziskave in razvoj podjetja Scania.

Preberite tudi:  Timocom: Koronavirus usmerja evropski prevozniški trg
Dobra novica za lastnike vozil na zemeljski plin 25.02.2021 Vlada je na včerajšnji redni seji določila besedilo predloga novele Zakona o trošerinah. Z novelo za vozila na zemeljski plin…
Nalepka za mrtvi kot, ki jo ni mogoče spregledati 24.02.2021 V Franciji so pred kratkim uvedli obvezno uporabo nalepk, ki prikazujejo mrtve kote vozila. Nalepke morajo imeti nameščena vsa vozila…
Po e-Rifterju, sedaj še ë-Berlingo 24.02.2021 Električni floti Citroënovih vozil se je pridružil ë-Berlingo. Enako kot pri elektrificiranem Rifterju, tudi Berlinga poganja električni motor, ki zmore…
Scania 540 S osvojila dvojno krono 23.02.2021 Na lanskih zahtevnih primerjalnih testih 1000 Punkte in European Truck Challenge, pod okriljem nemških transportnih revij, je Scania 540 S…