Scania AXL, popolni avtonomni tovornjak, pretekle dni dviguje veliko prahu. Avtonomnost se tudi v cestnem transportu približuje s svetlobno hitrostjo. Prišel bo čas, ko bo nekoč, nekje šofer postal le še zgodovina. A bodimo prepričani, da bo do tedaj prelite še veliko vode, zagotovo pa se bo kaj hitro del te tehnologije, četudi v manjšem obsegu, pojavila v serijskih tovornjakih.

Nadzorovane lokacije so idealno okolje za avtonomna vozila
Ni skrivnost, da mnoge industrijske panoge želijo naredi transport trajnosten, pri tem pa se poslužiti samo vozečih se vozil. Za take podvige so primerna nadzorovana okolja, kot so denimo rudniki ter zaprti logistični centri, kjer je možno veliko lažje predvideti “nepredvidljivo” .
Pomemben korak k prometnim sistemom prihodnosti
“S konceptnim tovornjakom Scania AXL naredimo pomemben korak v smeri pametnih prometnih sistemov prihodnosti, pri katerih bodo samovozeča vozila igrala naravno vlogo,” pravi predsednik in generalni direktor Scanije Henrik Henriksson.

Za avtonomna vozila je programska oprema v marsičem pomembnejša od strojne. Scania AXL krmili in nadzira inteligentno krmilno okolje. Na primer, v rudnikih avtonomne operacije omogoča logistični sistem, ki vozilu pove, kako naj deluje.

Mešanica tradicionalne in nove tehnologije
Motor z izgorevanjem, ki poganja konceptno vozilo, je primer mešanja tradicionalne in nove tehnologije. Lahko ga poganja obnovljivo biogorivo. Zmogljivi motorji ustrezajo strožjim okoljem v rudnikih in na velikih gradbiščih. Nov inteligenten sprednji modul nadomešča tradicionalno kabino, a tudi brez kabine je koncept lahko prepoznaven kot Scania.

»Razvoj pri samovozečih vozilih je v zadnjih letih močno napredoval. Še vedno nimamo vseh odgovorov, vendar s pomočjo konceptnih vozil, kot je Scania AXL, odkrivamo nova okolja in se še naprej učimo z veliko hitrostjo. ” pravi Claes Erixon, vodja oddelka za raziskave in razvoj podjetja Scania.