×
Trucker.si

Iščite po portalu

 V zadnjih dneh lanskega leta smo podrobneje spoznali verjetno eno izmed najbolj obetavnih in uporabnih rešitev, ki jih ponujajo pri Scaniji. Ecolution ni le dobro se slišeče ime, je rešitev, ki sistematično izboljšuje ekonomično vožnjo in porabo goriva pri voznikih tovornih vozil. Da bi njeno delovanje podrobneje spoznali tudi v praksi, smo se odpravili v Cirkovce, kjer domuje Transport Frangež, eno prvih podjetij v Sloveniji, ki se je poslužilo novega Scanjinega koncepta.

Ecolution
Ecolution je koncept, ki mu zaupa tudi lastnik in direktor podjetja Transport Frangež d.o.o. Prvi z leve Damir Blažek-Scania, Milutin Vujić-Scania, Srečko Frangež Foto: Tomaž Ficko

Poraba goriva na tovornih vozilih je verjetno ena najpomembnejših parametrov slehernega prevoznika. Še toliko bolj v kolikor je flota večja. Tedaj že majhna odstopanja v eno ali drugo smer pomenijo enormno velike številke. Tega se zelo dobro zaveda tudi Srečko Frangež, lastnik podjetja Transport Frangež d.o.o., ki se s prevozi tovora ukvarja že od leta 1991. V svoji floti imajo preko 80 tovornih vozil in veliko pozornosti posvečajo ekonomični in varčni vožnji. Imeli smo priložnost obiskati podjetje ravno v času, ko so imeli izobraževalni dan. Poleg drugih segmentov prevozništva je beseda tekla tudi o varčni vožnji. Direktor in lastnik Srečko Frangež je v svojem začetnem nagovoru svojim voznikom izpostavil problematiko ekonomične vožnje, ki ima lahko tudi drastične posledice.

Ecolution
Srečko Frangež je z svojo preprostostjo zelo priljubljen med zaposlenimi. Foto: Tomaž Ficko

Izpostavil je primer porabe zgolj enega litra več na tovornjak pri stotih prevoženih kilometrih. To pri 88 tovornjakih in ogromni letni kilometrini lahko prinese drastična  finančna odstopanja, ki se merijo v sto tisoč evrih, kar pa morda že lahko odloča o rentabilnosti podjetja konec poslovnega leta.

 

Ecolution je sestavljalen iz večih sklopov

 Ekonomična vožnja je pomemben segment v prevozništvu, ki ima široke in dolgoročne posledice tako za podjetje kot tudi vpliv na okolje. Varčna vožnja ne prinaša zgolj manjše porabe goriva, manjša je tudi obraba mehanskih delov in posledično tudi nižji stroški vzdrževanja. Zatorej ni čudno, da ta aspekt prevozništva postaja vse bolj pomemben, na to temo pa je tudi vse več izobraževanj in usposabljanj. Scania pri tem ponuja konceptno rešitev, ki je sestavljena iz večih sklopov.

Ecolution
Ecolution- Podjetje, ki se odloči za tovrstno rešitev je deležno sistematičnega reševanja varčne vožnje.

Ustrezna specifikacija vozila

Podjetje, ki se odloči za tovrstno rešitev, je deležno sistematičnega reševanja varčne vožnje. Vse se začne pravzaprav pri nakupu vozila za potrebe podjetja. Skupaj z Scanjinimi svetovalci se že v rani fazi nakupa specificira vozilo, ki bo najprimernejše glede na vrsto prevozov, ki ga upravlja podjetje. Saj le tako lahko stranka dobi najbolj optimizirano vozilo za prevoze, ki jih izvaja. V nadaljevanju se program izvaja neposredno na voznikih tovornih vozil.

Preberite tudi:  Gozd Ljubljana: Z MAN-om po gozdnih poteh

 

Poznavanje vozila je ključno

Scanjini svetovalci v prvi fazi izobraževanja do potankosti predstavijo  voznikom vse možnosti in funkcije pridobljenega tovornega vozila. Ta del je v celotni fazi zelo pomemben, saj se lahko le z popolnim  poznavanjem vozila doseže najbolj optimalne rezultate. Teoretični del spoznavanja in varčne vožnje tovornjaka se prevesi v praktični del izobraževalnega programa Ecolution.

Ecolution
Podjetje Transport Frangež do.o. ima v svoji floti 88 tovornih vozil. Foto: Tomaž Ficko

Praktični prikaz vožnje

Inštruktor pripravi traso vožnje, ki najbolj ponazarja realne okoliščine njihovih prevozov. V tem stadiju vozniki tovornih vozil na praktični vožnji najprej inštruktorju prikažejo svoj način vožnje, brez inštruktorjevih navodil. Praksa je pokazala, da v samostojni fazi vožnje v povprečju vozniki dosežejo oceno okoli 65/100.  V nadaljevanju sledi vožnja po natančnih navodilih Scanjinega inštruktorja. V sami vožnji spoznajo delovanje sistemov, poudarek na predvidevanju, zarivanju in pospeševanju, to so namreč ključni elementi ekonomične vožnje. V tej fazi vozniki dosežejo bistveno boljšo oceno in sicer preko 90% oceno vožnje.

 

Ecolution
Predvideno šolanje se odvije v obdobju enega leta, v tem času vozniki pridobijo teoretične in praktične veščine in jih znajo aktivno samostojno uporabljati v vsakodnevni vožnji. Foto: Tomaž Ficko

Dolgoročno prinaša uspehe

Zavedati se moramo, da je to tek na dolge proge. Vozniki tovornih vozil, ki so poprej vozili na svoj način, bodo potrebovali nekaj časa za nov način vožnje, lahko bi rekli, »da ti mora preiti v kri«, kar pa jasno terja svoj čas, toda rezultati so kasneje zagotovljeni. V vsem tem času pri Scaniji skupaj z vodji voznega parka izvajajo monitoring voženj voznikov in tako neposredno spremljajo vožnjo. Predvideno šolanje se odvije v obdobju enega leta, v tem času vozniki pridobijo teoretične in praktične veščine in jih znajo aktivno samostojno uporabljati v vsakodnevni vožnji.

Ecolution
Med vozniki tovornih vozil je vladalo veliko zanimanje za Ecolution. Foto: Tomaž Ficko

Monitoring in svetovanje

 Pri tem jim seveda ponujajo tudi celovito podporo ob morebitnih anomalijah.  Del koncepta Ecolution je aplikacija Scania Fleet Management s katero se izvaja monitoring tovornih vozil in voznikov. Program omogoča številne funkcij in možnosti, ki jih bomo predstavili v enem od naslednjih prispevkov. 

Varčna vožnja
Damir Blažka- testni voznik Scanije je predstavil prednosti varčne in ekonomične vožnje . Foto: Tomaž Ficko

Prihranek do 15% goriva

Ecolution predstavlja učinkovito dolgoročno rešitev v svetu ekonomične vožnje, ki iz dneva v dan dobiva večji pomen. Celo tako velik, da lahko ob optimizirani porabi privarčujemo celo  do 15 % goriva. Varčna in preudarna vožnja ni le dobiček in ekološka muha, je nenazadnje tudi del varnosti na cestah. Ekonomična vožnja je tudi  varnejša vožnja.  Če je poraba goriva merljiva in nadomestljiva, izgubljena človeška življenja zagotovo niso.

 

Zgodovina se vrača, nazaj prihaja Renault 5! 15.01.2021 Revolucionarni strateški načrt, ki so ga Francozi poimenovali Renaulution na avtomobilski trg vrača Renault 5. Petka, ki smo jo vzljubili…
Fiat Panda Cross nagrajena 12.01.2021 Fiat Panda Cross uspešno nadaljuje svoje poslanstvo na Otoku. Ne prav dolgo nazaj je prejela že četrto nagrado zapored po…
Scania Hrvaška: Kaj pravite na to hrvaško lepotico? 12.01.2021 Pri naših južnih sosedih so pri uvozniku tovornjakov Scania Hrvaška predali nadvse unikaten tovornjak. A ta ni poseben zgolj zaradi…
Prigo postavil nov mejnik na področju slovenskega cestnega transporta 11.01.2021 Če smo na področju osebnih vozil elektriko že sprejeli v svoj vsakdan, je ta pri transportu blaga še vedno zapostavljena.…