×
Trucker.si

Iščite po portalu

Ko je govora o Fiatu 500 vselej govorimo o ikoni, ki je temeljno spremenila ne le svet avtomobilizma temveč je bila tudi simbol svobode, mobilnosti in nenazadnje sreče. Prvič je nase svet opozoril leta 1933, kasneje 1957 in tedaj postal eden največjih komercialnih uspehov podjetja s sedežem v Torinu. Petdeset let kasneje, leta 2007 je prišlo njegove inkarnacije, ki je prinesla Torinskemu podjetju še večje uspehe, Fiat 500 pa je postal prodajni steber znamke. Sedaj so Italijani njegovi motorni paleti dodali še hibridno izvedenko in tako spisali nov mejnik v njegovi bogati zgodovini.

 

Fiat 500 Hybrid
Pestra zgodovina modela Fiat 500 je sedaj prinesla še hibridno izvedenko. Foto: Tomaž Ficko

Od leta 2007 prodanih več kot 2,2 milijona vozil

Italijanski malček Fiat 500 je v zadnji obliki prišel na trg leta 2007, od tedaj pa do danes je bilo prodanih preko 2,2 milijona vozil, kar predstavlja 13% delež vozil na evropskem trgu. Samo v preteklem letu je bilo v Evropi registriranih več kot 194 tisoč vozil Fiat 500. Zelo zanimiv podatek je tudi, da gre za avtomobil, ki ima tudi izredne marketinške  sposobnosti, saj je bil denimo narejen v več kot 30 omejenih serijah, uporabili so ga vse od priznanih izdelovalcev jaht, oblek in športnih avtomobilskih znamk. Ko govorimo o Fiatu 500 ne govorimo več zgolj o avtomobilu, toda o produktu, ki je danes steber Fiatove znamke. Tokrat se zgodba nadaljuje z hibridno izvedenko, ki prav tako piše svojo zgodovino. Malček, ki je že do sedaj veljal za ekonomičnega, dobiva sedaj še predznak dodatne varčnosti in tudi ekologije. 

Fiat 500 Hybrid
Novi Fiat 500 prinaša urbano mobilnost, saj s pomočjo elektromotorja proizvaja manj škodljivih emisij ter poskrbi za manjšo porabo. Foto: Tomaž Ficko

Poraba manjša za 20%

Nova različica na zunaj tako rekoč ne prinaša bistvenih sprememb. Da gre za hibridno različico, je razvidno le po zadnji oznaki Hybrid, ki jo lahko najdemo ob desni strani prtljažni vrat. Bolj kot zunanjost so spremembe očem manj vidne in  sicer v novem motornem bencinskem agregatu  1,0 s tremi valji s sistemom BSG in  12 Litij-ionsko baterijo, ki je lično pospravljen pod voznikovim sedežem. Novi motor temelji na speljevanju s pomočjo elektrike, medtem ko se se slednja rekuperira pri zaviranju in prestavljanju v nižjo prestavo. Tovrstni način delovanja obljublja precejšnje prihranke vse do 20% napram prejšnjim motorjem, kar po izračunih pomeni tudi do enega litra manj na 100 prevoženih kilometrov. 

Preberite tudi:  Ford Tourneo Custom: Tudi kot blagi hibrid
Fiat 500
Da gre Fiat 500 hibridne izvedbe izdaja oznaka na desni strani prtljažnih vrat. Foto: Tomaž Ficko

Alternator dobil dodatne naloge

Bencinski motor operira z močjo 70  konjskimi močmi, medtem ko se ta prenaša preko ročnega šest stopenjskega ročnega menjalnika. BSG sistem je v osnovi sistem alternatorja, ki je sedaj posodobljen in je dobil dodatne naloge. Omogoča dodatno moč pri pospeševanju, hkrati pa omogoča polnjenje 12V litij-ionske baterije ter omogoča izklop motorja, ko se vozilo ustavlja, če je hitrost manjša od 30 km/h. Prav ta tehnologija omogoča manjšo porabo ter bolj ekološko delovanje. 

Fiat 500
Notranjost je identična prejšnji, še naprej nas razvajajo z oblikovalskimi detajli, kupci pa lahko izbirajo med dvema števcema v digitalni ali v retro izvedbi. Foto: Tomaž Ficko

V notranjosti Fiat ostaja bolj ali manj enak, sprememba je predvsem pri možnosti izbire digitalne ali retro instrumentalne plošče. V obeh primerih boste lahko spremljali napolnjenost vaše baterije in bili obveščeni, ko vozilo rekuperira odvečno energijo.  Vožnja tega malega hibrida ostaja še naprej enostavna, pravzaprav je za voljo električnega delovanja na začetku dobila tudi nekaj dodatne prožnosti. 

Fiat 500 Hybrid
Digitalna instrumentalna plošča ponuja vse potrebne podatke, ki jih potrebuje voznik, med drugim drugim podatek o rekuperaciji energije. Foto: Tomaž Ficko

Launch edition

Pri slovenskem uvozniku so na predstavitvi predstavili tudi omejeno serijo hibridne izvedenke Launch edition. Slednja ponuja oblazinjenje iz reciklirane plastike, ki je 10% iz morja ter 90% iz kopnega. Za to izvedenko so pripravili posebno “Rugiada” barvo, na voljo pa je v kombinaciji z novim hibridnim motorjem. Cena tovrstne omejene izvedenke se prične pri 15.190 evrih, medtem ko bo potrebno za osnovno hibridno izvedenko odšteti 13.319 evrov. V kolikor pa bi si želeli Fiata 500 v brez strešni izvedbi pa vas  bo to stalo še dodatnih 1.700 evrov. Letos se pričakuje okoli 80 prodanih vozil, približno 10% bo vozil z hibridnim sklopom. Naj dodamo še to, da imajo vozila jamstvo 3+2 leti, ki pa ni vezano na kakršnokoli financiranje.

 

 

Ali slušalke ogrožajo vas in druge v prometu? Fordov eksperiment odkriva tveganja 13.05.2021   Ford je poskrbel za nov zvočni eksperiment, ta pa je pokazal, da ljudje med poslušanjem glasbe prek slušalk za…
DKV zagnal nov portal za stranke 13.05.2021 Ponudnik storitev na področju prevoza DKV Mobility je zagnal nov portal za stranke. Stranke lahko na portalu naročajo in digitalno…
Zagon storitve: naprava DKV BOX EUROPE odobrena za italijanske avtoceste 22.04.2021 Ponudnik mobilnostnih storitev DKV od sedaj nudi tudi nadnacionalno napravo za cestninjenje za Italijo. DKV je tako postal prvi certificirani…
Prigo & Valvoline – Novo partnerstvo za še več kilometrov 16.04.2021 Od letošnjega januarja je vzpostavljeno novo pomembno partnerstvo med blagovno znamko Valvoline in družbo Prigo, ki je tako postala pooblaščeni…