×
Trucker.si

Iščite po portalu

Ko je govora o Fiatu 500 vselej govorimo o ikoni, ki je temeljno spremenila ne le svet avtomobilizma temveč je bila tudi simbol svobode, mobilnosti in nenazadnje sreče. Prvič je nase svet opozoril leta 1933, kasneje 1957 in tedaj postal eden največjih komercialnih uspehov podjetja s sedežem v Torinu. Petdeset let kasneje, leta 2007 je prišlo njegove inkarnacije, ki je prinesla Torinskemu podjetju še večje uspehe, Fiat 500 pa je postal prodajni steber znamke. Sedaj so Italijani njegovi motorni paleti dodali še hibridno izvedenko in tako spisali nov mejnik v njegovi bogati zgodovini.

 

Fiat 500 Hybrid
Pestra zgodovina modela Fiat 500 je sedaj prinesla še hibridno izvedenko. Foto: Tomaž Ficko

Od leta 2007 prodanih več kot 2,2 milijona vozil

Italijanski malček Fiat 500 je v zadnji obliki prišel na trg leta 2007, od tedaj pa do danes je bilo prodanih preko 2,2 milijona vozil, kar predstavlja 13% delež vozil na evropskem trgu. Samo v preteklem letu je bilo v Evropi registriranih več kot 194 tisoč vozil Fiat 500. Zelo zanimiv podatek je tudi, da gre za avtomobil, ki ima tudi izredne marketinške  sposobnosti, saj je bil denimo narejen v več kot 30 omejenih serijah, uporabili so ga vse od priznanih izdelovalcev jaht, oblek in športnih avtomobilskih znamk. Ko govorimo o Fiatu 500 ne govorimo več zgolj o avtomobilu, toda o produktu, ki je danes steber Fiatove znamke. Tokrat se zgodba nadaljuje z hibridno izvedenko, ki prav tako piše svojo zgodovino. Malček, ki je že do sedaj veljal za ekonomičnega, dobiva sedaj še predznak dodatne varčnosti in tudi ekologije. 

Fiat 500 Hybrid
Novi Fiat 500 prinaša urbano mobilnost, saj s pomočjo elektromotorja proizvaja manj škodljivih emisij ter poskrbi za manjšo porabo. Foto: Tomaž Ficko

Poraba manjša za 20%

Nova različica na zunaj tako rekoč ne prinaša bistvenih sprememb. Da gre za hibridno različico, je razvidno le po zadnji oznaki Hybrid, ki jo lahko najdemo ob desni strani prtljažni vrat. Bolj kot zunanjost so spremembe očem manj vidne in  sicer v novem motornem bencinskem agregatu  1,0 s tremi valji s sistemom BSG in  12 Litij-ionsko baterijo, ki je lično pospravljen pod voznikovim sedežem. Novi motor temelji na speljevanju s pomočjo elektrike, medtem ko se se slednja rekuperira pri zaviranju in prestavljanju v nižjo prestavo. Tovrstni način delovanja obljublja precejšnje prihranke vse do 20% napram prejšnjim motorjem, kar po izračunih pomeni tudi do enega litra manj na 100 prevoženih kilometrov. 

Preberite tudi:  Harley-Davidson in GMC poskrbela za omejeno serijo pickupov
Fiat 500
Da gre Fiat 500 hibridne izvedbe izdaja oznaka na desni strani prtljažnih vrat. Foto: Tomaž Ficko

Alternator dobil dodatne naloge

Bencinski motor operira z močjo 70  konjskimi močmi, medtem ko se ta prenaša preko ročnega šest stopenjskega ročnega menjalnika. BSG sistem je v osnovi sistem alternatorja, ki je sedaj posodobljen in je dobil dodatne naloge. Omogoča dodatno moč pri pospeševanju, hkrati pa omogoča polnjenje 12V litij-ionske baterije ter omogoča izklop motorja, ko se vozilo ustavlja, če je hitrost manjša od 30 km/h. Prav ta tehnologija omogoča manjšo porabo ter bolj ekološko delovanje. 

Fiat 500
Notranjost je identična prejšnji, še naprej nas razvajajo z oblikovalskimi detajli, kupci pa lahko izbirajo med dvema števcema v digitalni ali v retro izvedbi. Foto: Tomaž Ficko

V notranjosti Fiat ostaja bolj ali manj enak, sprememba je predvsem pri možnosti izbire digitalne ali retro instrumentalne plošče. V obeh primerih boste lahko spremljali napolnjenost vaše baterije in bili obveščeni, ko vozilo rekuperira odvečno energijo.  Vožnja tega malega hibrida ostaja še naprej enostavna, pravzaprav je za voljo električnega delovanja na začetku dobila tudi nekaj dodatne prožnosti. 

Fiat 500 Hybrid
Digitalna instrumentalna plošča ponuja vse potrebne podatke, ki jih potrebuje voznik, med drugim drugim podatek o rekuperaciji energije. Foto: Tomaž Ficko

Launch edition

Pri slovenskem uvozniku so na predstavitvi predstavili tudi omejeno serijo hibridne izvedenke Launch edition. Slednja ponuja oblazinjenje iz reciklirane plastike, ki je 10% iz morja ter 90% iz kopnega. Za to izvedenko so pripravili posebno “Rugiada” barvo, na voljo pa je v kombinaciji z novim hibridnim motorjem. Cena tovrstne omejene izvedenke se prične pri 15.190 evrih, medtem ko bo potrebno za osnovno hibridno izvedenko odšteti 13.319 evrov. V kolikor pa bi si želeli Fiata 500 v brez strešni izvedbi pa vas  bo to stalo še dodatnih 1.700 evrov. Letos se pričakuje okoli 80 prodanih vozil, približno 10% bo vozil z hibridnim sklopom. Naj dodamo še to, da imajo vozila jamstvo 3+2 leti, ki pa ni vezano na kakršnokoli financiranje.

 

 

MAN TGE v vlogi mobilnega laboratorija 28.10.2020 Pri proizvajalcu tovornih vozil MAN Truck & Bus so predstavili edinstven mobilni laboratorij. V tej vlogi se je znašel MAN…
Jernej Tornar: Štopar, ki živi za šoferski poklic 27.10.2020 Šoferski poklic piše takšne in drugačne zgodbe. Tokrat smo po novo zgodbo odšli naproti šoferju, ki s tem poklicem živi…
Skupina Renault je v tretjem četrtletju dosegla prihodke v višini 10,3 milijarde evrov 26.10.2020 Skupina Renault je v tretjem tromesečju prodala 806.320 vozil, kar je za 6,1 odstotka manj kot v tretjem tromesečju leta…
DKV-jeva mreža za oskrbo z LNG vključuje že 100 bencinskih servisov 26.10.2020 Ponudnik storitev za mobilnost DKV je pred kratkim razširil svojo mrežo za oskrbo z LNG na sto servisov in s…