×
Trucker.si

Iščite po portalu

Šoferska zgodba nas je zapeljala v Podkraj, v mirno vasico, ki je le streljaj oddaljena od Ajdovščine in ugnezdena med Nanosom, Trnovskim gozdom in Hrušico. Vas z nekaj več kot 600 krajani, postavljena  v osrčje kraških planot, je bila lokacija tokratnega šoferskega snidenja. Tam smo se srečali s šoferjem, ki svoj poklic opravlja že dobro desetletje.

 

Jernej Bajc - Pumpar
Jernej Bajc je velik ljubitelj tovornih vozil Scania in njihovih prepoznavnih osemvaljnih motorjev. Foto: Tomaž Ficko

Ljubezen do poklica

Jernej Bajc, preprosti fant, ki ne skriva ljubezni do tega poklica, tovornjakov in  predvsem Grete in Fride, dveh njegovih Scanij, ki na lokalnih Truckshowih vselej poženeta veliko zanimanja, kakopak, ko pa iz njunih izpušnih cevi rohnita mogočna Scanina osemvaljnika. Podkraj je zaradi svoje lege močno vpeto v gozdno industrijo, v tej je svoj poklic našel tudi Jernej in nadaljeval družinsko tradicijo predelave lesa in prodaje sekancev. Zaradi potrebe prevoza le-teh je v letu 2011 naredil izpit za tovornjak, kmalu za tem pa kupil še svojo prvo Scanio 124-400 in jo v letu 2013 odpeljal na Truckshow, kjer se v družbi dobrih tovornjakov, jedače in pijače druži slovenska šoferska družba.

Jernej Bajc - Pumpar
Foto: zasebni arhiv

Scania R 500 – ljubezen na prvi pogled

Kmalu za tem je prišel tudi čas za zamenjavo prvega tovornjaka, nadomestila ga je sedem let stara rdeča lepotica v katero se je Jernej Bajc zaljubil na tako rekoč prvi pogled. Scania R500, ki jo poganja legendarni osemvaljnik iz Södertälja, je  prva v Sloveniji, ki ima originalni vertikalni izpuh, kar je pri ljubiteljih teh tovornjakov še posebej cenjeno. Ker je »Pumpar«  kakor so Jerneju nadeli vzdevek njegovi stanovski kolegi, velik ljubitelj Hollandskega stila tovornjakov, ni dolgo trajalo, da je njegova ljubezen kmalu dobila številne predelave, ki so navduševale obiskovalce srečanja šoferjev v Sloveniji.

Jernej Bajc-Pumpar
Fotografija, ki obeležuje desetletnico podjetja. Foto: zasebni arhiv

Truckshow

Ker sem tudi sam obiskoval tovrstna srečanja, še kako dobro vem, da pravega Truckshowa brez »Pumparja« pač ne more biti. Njegovo neumorno priganjanje mogočnega osemvaljnika, ki za seboj pušča rezek zvok in oblak dima, je postal domala že tradicija, ki navduši slehernega obiskovalca. Da gre za poseben običaj, pove tudi podatek, da je na enem od srečanj njegova Scania pri tem porabila tudi preko 290 litrov goriva, ne da bi pri tem prevozila en sam kilometer. To je čas, ko druženje in zabava stanovskih kolegov preseže vse ekološke in druge tegobe sodobnega transporta. Šteje le eno,  bolj je glasno, bolj je zabavno. Podatek, da se tedaj iz izpuhov zasliši zvok, ki krepko preseže 100 decibelov, verjetno pove veliko.

Da gre za poseben običaj, pove tudi podatek, da je na enem od srečanj njegova Scania pri tem porabila tudi preko 290 litrov goriva, ne da bi pri tem prevozila en sam kilometer.

DSC 6479
Scania R 500 je bila njegova prva Scania, ki je pod pokrovom imela osemvaljni motor, odeta je bila tudi v unikatno grafiko. Foto: Tomaž Ficko

Seveda velja to le za čas omenjenih razstav, medtem ko je na cesti še vedno uglajen tovornjak, ki že navzven kaže, da je njegov lastnik srčen šofer in predvsem velik ljubitelj te znamke. Ravno sodobni ekološki standardi so zahtevali, da se je omenjenemu  tovornjaku v preteklem letu pridružila še  Scania 580, ki ustreza standardu    Euro 6, kar danes prinaša velik prihranek pri cestninjenju. Tudi ta tovornjak je deležen temeljite predelave, tako zunaj kot tudi znotraj,  kar nam Jernej z veseljem pokaže, in doda, da je to pravzaprav šele začetek, da veliko novosti še pride.

Preberite tudi:  Slovenska tovorna vozila so prepeljala v letu 2019 91,8 milijona ton blaga
Jernej Bajc- pumapr
Poleg transporta se podjetje ukvarja tudi s predelavo lesa. Foto: Tomaž Ficko

Predelava lesa, prevoz razsutega tovora in ladijskih kontejnerjev

Njegovo podjetje se ukvarja s prevozom razsutega tovora in ladijskih kontejnerjev. Zato ima tudi unikatno predelano nadgradnjo, ki na željo stranke omogoča tudi veliko enostavnejši razklad. Sam veliko časa preživi na poti, toda del le tega pa še vedno posveti svojemu začetnemu poklicu, predelavi lesa, tu pa dela nikoli ne zmanjka. Na našem obisku nam je razkazal proizvodnji del, kjer poteka vse od razreza in sušenja lesa. 

Jernej Bajc -Pumpar
Jernej Bajc, mojster, ki se dobro znajde tudi za stroji za predelavo lesa. Foto: Tomaž Ficko

“Pumpar will be back”

Transport in gozd sta v njem neločljivo povezana, kar danes v zahtevnih časih prinaša prednost. A dejstvo je, da srce Jerneja Bajca ostaja zvesto predvsem sreči, ki mu jo prinašajo skandinavski lepotici Greta in Frida. Tam kjer je volja, je tudi pot,  pravi znan slovenski pregovor. Sam pa dodaja »Pumpar will be back«.

 

Ali slušalke ogrožajo vas in druge v prometu? Fordov eksperiment odkriva tveganja 13.05.2021   Ford je poskrbel za nov zvočni eksperiment, ta pa je pokazal, da ljudje med poslušanjem glasbe prek slušalk za…
DKV zagnal nov portal za stranke 13.05.2021 Ponudnik storitev na področju prevoza DKV Mobility je zagnal nov portal za stranke. Stranke lahko na portalu naročajo in digitalno…
Zagon storitve: naprava DKV BOX EUROPE odobrena za italijanske avtoceste 22.04.2021 Ponudnik mobilnostnih storitev DKV od sedaj nudi tudi nadnacionalno napravo za cestninjenje za Italijo. DKV je tako postal prvi certificirani…
Prigo & Valvoline – Novo partnerstvo za še več kilometrov 16.04.2021 Od letošnjega januarja je vzpostavljeno novo pomembno partnerstvo med blagovno znamko Valvoline in družbo Prigo, ki je tako postala pooblaščeni…