×
Trucker.si

Iščite po portalu

Šoferski poklic piše takšne in drugačne zgodbe. Tokrat smo po novo zgodbo odšli naproti šoferju, ki s tem poklicem živi že dobri dve desetletji. Jernej Tornar je iz rosno mladega mladeniča, ki je svet tovornjakov spoznaval s pomočjo štopanja in tahografa, je danes prešel v izkušenega voznika, ki je v svoji poklicni karieri prevozil že preko 3 milijone kilometrov.

 

Jernej Tornar
 Šoferske zgodbe so nas pripeljale do Jerneja Tornarja, ki je svojo poklicno pot pričel pred 20 leti. Foto: Tomaž Ficko

Veliko odrekanja

Šoferski poklic za voljo svoje zahtevnosti, odrekanja in stresa dandanes ne dobiva velikega zanimanja. Zato smo tokratno zgodbo poslušali z odprtimi usti in jo premlevali še dolgo po našem snidenju. Spoznali smo šofersko pot Jerneja Tornarja, očeta, moža in voznika, ki večji del svojega življenja posveča vozniškemu poklicu in vsemu, kar prinese zraven. Kot se spodobi za pravega šoferja, smo se z njimi dobili kar »na pavzi«, ki jo je opravljal daleč od svojega doma. Zaslužen počitek ni opravljal na avtocestnem počivališču, temveč se je s svojo tovorno kompozicijo odpeljal na obrobje Ljubljane in tako vsaj za kratek čas iz pred oči spustil avtocestne pasove.

Jernej Tornar
Foto: Tomaž Ficko

20 let poklicne poti

Srečali smo se v restavraciji, kjer si je privoščil topel obed, kar je danes med poklicnimi vozniki prej redkost kot pravilo. Ob našem pogovoru smo hitro uvideli, da danes ne spoznavamo običajnega šoferja, temveč človeka, ki je svojemu poklicu predan domala do popolnosti. Dvajset let, kolikor že traja njegova poklicna pot, uspešno krmari za volanom in družinskim življenjem, kar je pri voznikih mednarodne špedicije sila zahtevna naloga. Jernej se v svetu transporta ni zašel naključno, četudi ni imel ni izhajal iz šoferske družine. Ljubezen do vožnje tovornjakov se je začela v otroških letih, kjer je vsak dan na poti do šole spremljal velikane na cesti.

Jernej Tornar
 Na desni strani Scania 143 M,  katero je Jernej neizmerno občudoval. Kasneje je bil lastnik le-te tudi njegov prvi delodajalec. Foto: Osebni arhiv

Tahopro Banner 728x90

Vse se je začelo s tahografi

Sledila je srednja šola, kjer je nekega dne je odšel na črpalko in kupil tahografe in si z njimi dnevno pridobil prevoz s tovornjakom. Namreč v tistih časih je veljalo, v kolikor si štopal s tahografom, ti je bil prevoz šoferskega sotrpina hitro zagotovljen. In tako je dnevno prihajal in odhajal v srednjo šolo in pri trem pa do dobra spoznaval šoferski poklic. Prijel se ga je vzdevek »štopar«, kmalu po končani srednji šoli pa je prijel za krmilo tovornjaka FAP  MB 1213 in pri prvem prevozniku opravljal lokalne prevoze.

Preberite tudi:  Daf XF je novi tovornjak v floti podjetja Taurus Transport
Jernej Tornar
Vihtenje volana je kot vojaški inštruktor opravljal tudi v času služenja vojaškega roka. Foto: Osebni arhiv

Vojaški inštruktor

Nato je sledil vojaški rok, kjer je je imel vlogo vojaškega inštruktorja, po končanem vojaškem roku pa se je zopet vrnil za volan Mercedesa. Tiste prave šoferske poti so se začele v letu 2000, ko je pri novem delodajalcu začel s prevozi v tujino, predvsem na Madžarsko in Hrvaško. Leta 2004 se je preselil v Intereuropo k novim izzivom naproti. V tem času je spoznal tako rekoč celotno Evropo in se v celoti predal temu poklicu. Njegovo predanost in marljivost so spoznali tudi njegovi nadrejeni, kmalu za tem je odšel v Ljubljano, kjer je po opravljenih vseh izpitih začel z vožnjo izrednih prevozov.

Jernej Tornar
Interevropa mu je prinesla veliko vozniških izkušenj, saj je v tem podjetju vozil po celotni Evropi. Foto: Osebni arhiv

Preko 3 milijone kilometrov

Zatem so sledili še prevozi v farmacijskih branži, toda življenje ima svojo pot, ki jo je prineslo leto 2012 in črni januar, ko je za voljo, da bi preživel več časa z družino vzel nekaj časa za premislek o nadaljevanju poti. Toda ljubezen do poklica je hotela, da se je kmalu vrnili za šoferski volan. Šoferski kilometri so tekli naprej in tečejo še danes, veliko jih je že za njim in še več pred njim. To so izzivi novodobnih nomadov za volanom, med katere spada tudi Jernej Tornar.

Jernej Tornar
Del njegove poklice poti predstavljajo tudi izredni prevozi za katere ima opravljena vse potrebna znanja in tudi kar nekaj izkušenj. Foto: Osebni arhiv

Dogodivščin ne zmanjka

Ob pregledu njegove bogate zbirke fotografij, ki jih je napravil na svoji poklicni poti, lahko vidimo, da izzivov in novih dogodivščin nikoli me zmanjka. Od obiskovanja prekrasnih skandinavskih dežel, ki ima v njegovi bogati zbirki posebno mesto, pa vse do nasilnega ropa v cestninskem terminalu v Makedoniji na počivališču. Obe plati sta del transporta, zgodbi nomada za volanom, ki pozna veliko skritih kotičkov Evrope, a tisti najlepši je vendarle doma, v Prekmurju v objemu družine in reke Mure, kjer najde čas tudi zase.

Jernej Tornar
Druženje in preživljanje časa z družino mu v prostem času pomeni največ. Foto: Osebni arhiv

 

 

Novi MAN TGX je postal mednarodni tovornjak leta 2021 23.11.2020 Novi MAN TGX je postal “International Truck of the Year 2021”. Tekmovanje predstavlja eno najbolj prestižnih priznanj na tržišču gospodarskih…
Električna prihodnost: Scania združila moči z Engie in EVBox 18.11.2020 Nemara je električna prihodnost še zelo negotova. Z vsako novo rešitvijo se pojavi tudi nova neznanka, a tam kjer je…
Ford Kuga Hybrid: začenja se proizvodnja 17.11.2020 Ford Kuga Hybrid dopolnjuje elektrificirano floto Fordovih vozil, iz tovarne pa sporočajo, da se je tudi že začela njena proizvodnja.…
Transportno podjetje A-sprint d.o.o. prevzelo novo generacijo MAN-a 17.11.2020 Transportno podjetje A-sprint d.o.o. je v svojo floto vozil dodalo tovornjak nove generacije MAN. Novinec v floti se lahko pohvali…