×
Trucker.si

Iščite po portalu

Konec januarja letošnjega leta je Slovenija dobila prvo stacionarno polnilnico utekočinjenega zemeljskega plina za tovorna vozila v Sloveniji, kmalu zatem v poletnih dneh pa tudi prva vozila na plin prevoznika Klemen Transport. LNG počasi postaja vse večji igralec na področju pogonskih goriv.

 

 LNG
 Iveco Stralis podjetja Klemen Transport-

Letošnje leto je bržkone nekakšna prelomnica na področju »zelenega transporta« v Sloveniji. Evropska unija si že dalj časa prizadeva razogljičenje evropskega prometa, kjer ima Slovenija kot tranzitna država zelo pomembno vlogo. Družba Butan plin je s pomočjo programa Connecting Europe Facility, del slednjega je tudi projekt SiLNG, odprla prvo polnilnico na utekočinjen zemeljski plin (UZP), ki je tako postala del maloprodajne mreže polnilnic. Evropska strategija za promet si namreč prizadeva vseevropsko oskrbo z utekočinjenim zemeljskim plinom, predvsem za prevoze na dolge razdalje.

 

Odprtje polnilnice

V okviru tega programa pri Butan plinu načrtujejo še odprtje polnilnice v Ljubljani in Reki. Infrastruktura je delček mozaika »Sprejeli smo strategijo za zeleni promet, ki ima tri ključne postavke: zelena vozila, alternativne vire in boljšo organizacijo prometa,« je tedaj na otvoritvi povedala Violeta Bulc, evropska komisarka za promet. Za celovite spremembe bo poleg ustrezne infrastrukture pomembna tudi družbena in nenazadnje državna odgovornost, saj je le tako mogoče doseči optimalne rezultate.

 

Preko dvesto vozil

Tega se dobro zavedajo tudi v transportnem podjetju Klemen Piškur, ki je svojemu voznemu parku, ki obsega prek dvesto vozil, dodalo še tri Ivecova vozila na UZP ter s tem kot prvi prevoznik v Sloveniji oralo ledino na področju čistejšega transporta.

LNG
Iveco Klemen Transport LNG je nova pridobitev podjetja Klemen transport

»V skladu z našo poslovno strategijo, s katero želimo slediti trajnostnemu razvoju in varovanju okolja, smo prepoznali priložnost, da svojo floto tovornih vozil obogatimo z novimi in trenutno edinimi tovornimi vozili na LNG pogon. S tem že limo aktivno prispevati k smernicam EU o zmanjševanju toplogrednih plinov in k čistejšemu okolju, saj smatramo to za komparativno prednost tako pri naših cenjenih naročnikih kot tudi razvoju logistične dejavnosti,« je razloge za novo investicijo komentiral lastnik Klemen Piškur.

 

Za zdaj v Sloveniji sedem vozil, v Evropi prek 2300

V Evropi in svetu je za čistejše pogone zelo veliko zanimanje, v Evropi je trenutno registriranih 2300 vozil na LNG. V Sloveniji vsaj zaenkrat še ni pravega zanimanja za alternativne pogone. Na to vplivajo mnogoteri dejavniki, odprecej dražjega vozila (to je za vsaj 40 % dražje od dizelskega), še vedno relativno visokih cen plina (v primerjavi z Italijo in Hrvaško) ter nenazadnje tudi pomanjkanja infrastrukture, ki bi omogočala brezskrbno manipulacijo vozil. Trenutno je poleg stacionarne polnilnice v Sežani na voljo še mobilna polnilnica v Ljubljani.

 

Sedem vozil

V Sloveniji je trenutno registriranih sedem vozil na plin, od tega tri v lasti prevoznika Klemen Transport, dve ima tudi transportno podjetje Škerget Logistika ter eno pri Semenič Transportu, testno vozilo pa imajo tudi pri uvozniku Benussi d.o.o.. Na vprašanje o morebitnih nadaljnjih investicijah v tovorna vozila na zemeljski plin v podjetju Klemen Transport so nam odgovorili: »Smo v fazi analiziranja učinkov pogona na LNG, saj navedena vozila uporabljamo slaba dva meseca, zato še nimamo izdelane konkretnejše strategije bodočih nabav. V vsakem primeru bomo skušali prednostno slediti trajnostnemu razvoju, pri čemer je treba omeniti, da vse blagovne znamke tovornih vozil pospeše no razvijajo različne alternative pogona, zato končna odločitev še ni sprejeta.«

Preberite tudi:  MAN EVOLION TGX 18.500: Lev, ki mu ni para

 

Prednost za okolje in družbo

Ne samo da je utekočinjen zemeljski plin mnogo čistejše alternativno sredstvo za pogon, njegova poraba je tudi bistveno manjša, tudi do 15 odstotkov. Cene goriva pa se regulira nekoliko drugače, tu se lahko prevozniki dogovorijo glede na njihovo potrošnjo in je cena predmet dogovora med ponu dnikom in potrošnikom, a vsaj zaenkrat s precej visokimi trošarinami s strani države. Poleg cenovnih ugodnosti pa bomo z njegovo uporabo dosegli tudi veliko manj izpustov strupenih plinov v ozračje, pri tem pa tudi zmanjšali hrup v svoji okolici, kar je zelo dobrodošlo pri jutranjih ali nočnih mestnih dostavah. Dobro bodočnost plina in alternativnih vidijo tudi v mengeškem podjetju, kjer verjamejo, da bo prihodnosprinesla spremembe v primerjavi z današnjimi pogonskimi gorivi in dodobra spremenila tovorni vozni park, in dodajajo, da bo razvoj tehnologije v tej sme-ri še zelo zanimiv, saj proizvajalci že sedaj neizprosno tekmujejo za primat na svetovnem tržišču.

Iveco LNG
Iveco Stralis NP . Foto: Tomaž Ficko

LNG

Zalog za 200 let LNG je plin v tekočem stanju, ohlajen na minus 162 °C. Z utekočinjenjem plina se njegov volumen in gostota korenito zmanjšata, kar omogoča skladiščenje v manjših rezervoarjih, posle-dično pa tudi veliko večjo avtonomijo.Dostopnost plina naj bi bila po besedah družbe Butan plin veliko lažja in bolj zanesljiva, saj je trenutnih zalog za prek 200 let, kar ga uvršča med energente prihodnosti. Logistika je ključna »Razvoj motorjev na različna alternativna goriva je hitrejši od razvoja potrebne infrastrukture, zato je danes potrebno skrbno načrtovanje voženj in predvidenih postankov ter veliko prilagoditev na samih vožnjah, kar posledično pomeni več vloženega časa naših zaposlenih, tako voznikov kot tudi tistih v prometnih pisarnah.

LNG
Iveco Stralis LNG Foto: Tomaž Ficko

Pozitiven vtis

Splošni vtis je zelo pozitiven in verjamem, da nas bo razvoj neopazno pripeljal do drugačnega odnosa in uporabe novih tehnologij, kot se je to skoraj neopazno zgodilo od prvega megaloman-sko velikega mobilnega telefona do današnjega pametnega telefona, ki je skrit že v uri, pa smo ob tem popolnoma navdušeni in s pričakovanjem zremo v prihodnost in nove modele ter rešitve,« je za konec povedal Klemen Piškur in s tem se zagotovo lahko strinjamo. V kolikor si želimo čistejše in lepše ter bolj zelene mobilnosti, bo moral prav vsak od nas, naj si bo država, potrošniki ali dobavitelji, primakniti košček k temu mozaiku.

 

Saj veste, tam kjer je volja, tam je pot!

40 let: Vse najboljše Fiat Panda! 29.09.2020 Častitljivo obletnico praznuje Fiat Panda. Letos šteje 40 let svojega obstoja, avtomobila, ki se je korenito vtisnil v srca Italijanov…
360 vrancev za Peugeot 508 28.09.2020 Peugeot je predstavil do sedaj njihovo najmočnejše serijsko vozilo Peugeot 508 Sport Engineered. Pogonski sklop motorja na notranje izgorevanje in…
Scania predstavlja paleto V8 motorjev, kralj med njimi ima 770 konjskih moči 28.09.2020 Scania je predstavila novo paleto motorjev V8, med katerimi kraljuje izvedenka z nič manj kot 770  konjskimi močmi. Z novo…
Continental je lansiral mikro stran z razlago najnovejših predpisov o emisijah CO2 in VECTO orodja 27.09.2020 Continental, tehnološko podjetje in proizvajalec vrhunskih pnevmatik, je predstavil mikro stran, ki vsebuje koristne informacije o najnovejših predpisih o emisijah…