Perestrojka je v Sovjetski zvezi predstavljala pomembne reforme, ideja Mihaila Gorbačova o moderni in predvsem svobodnejši družbi. Reforme so prinesle tudi zahodnjaške zveznike kot je Bon Jovi, svobodo govora in modernizacijo. Del le te je bil tudi projekt Sovjetske znamke tovornjakov MAZ. V letih od 1985 so izdelovali prototip tovornjaka MAZ 2000, ki je dobil tudi drugo ime “perestrokia”, po spremembah, ki so prinašale novo SZ.

Beloruski prototip
MAZ 2000 ali “perestrokia” je predstavljal prototip beloruskega proizvajalca tovornih vozil Minski Autamabilny Zavod. Modularni tovornjak so začeli razvijati leta 1985, tri leta kasneje 1988 pa je bil prvič predstavljen na avtomobilskem salonu v Parizu, kjer so si ga lahko ogledali mednarodni strokovnjaki. Tovornjak je tedaj požel veliko zanimanja in pohvale ekspertov, saj je ponujal modularno zasnovo in je bil sestavljen iz posamičnih modulov, ki so ponujali različne rešitve. Je pa tudi res, da to ni bil edini tovornjak, ki je tedaj ponujal primerljive zasnove.

Ločeni moduli
Ruski inženir Wysocki Michał Stiepanowicz je bil zadolžen za revolucionarni modularni tovornjak. Glede na konfiguracijo je bilo vozilo sestavljeno iz najmanj štirih ločljivih modulov: podvozja z motorjem, menjalnikom, krmiljenjem in pogonsko osjo spredaj, kabina nad njim kot ločen modul, za njim pa transportni modul in dodatnega modula osi. Poganjal ga je izposojen MAN-ov motor D2866, ki je imel vsega 290 konjskih moči in 12-stopenjski ročni menjalnik. Zaradi svoje aerodinamične oblike in kabine iz steklenih vlaken je bil kljub slabšemu pogonskemu sklopu zelo hiter in je dosegel hitrost okoli 120km/h.

Je Renault Magnum prekopiral Maza?
Beloruski prototip pa je imel tudi veliko opreme, med drugimi klimatsko napravo in zračno vzmetenje. Številka 2000 v oznaki naj bi demonstrirala leto iz katere naj bi imel tehnologijo. To govori o tem, da so želeli s tem tovornjakom resnično spremeniti način razmišljanja v transportu, a ga niso. Sovjetska zveza je razpadla in ostali so le pri dveh prototipih, enega lahko še danes vidimo pred tovarno v Minsku, drugi pa je neslavno, zaradi slabe ohranjenosti bil razstreljen.

V teh zgodbi pa so tudi govorice, da naj bi Renault Trucks za model Magnum prekopiral določene elemente, kar iz tega tovornjaka, ločena kabina od pogonskega dela je bila še ne dolgo nazaj del Renaultovih tovornjakov. Ali so slednje utemeljene, pa je najboljše, da presodite kar sami.