×
Trucker.si

Iščite po portalu

Transport in avtomobilizem doživljata nenehni razvoj in novitete. Pri Mercedes-Benz Trucks so se spomnili svojih začetkov tovornik kabin in jih postavili ob bok današnjim, sodobnim in vozniku mnogo bolj prijaznim. Če je nekoč v kabini prevladoval pepelnik in menjalnik, ki je zahteval izkušeno roko, je danes zgodba povsem drugačna. Tovornjak je postal moderno, udobno in tehnološko zelo podprto delovno orodje. 

 

Mercedes-Benz Trucks
Kabine Mercedesovih tovornjakov so se v zadnjih 60 letih korenito spremenile. Foto: Mercedes-Benz Trucks

Sinonim za robustnost

Toda zgodba dobrih 60 let nazaj je bila povsem drugačna. Armaturna plošča odeta v pločevino in prebarvana v barvi tovornjaka, velik volanski obroč iz bakelita in ogromen pepelnik sta bila del domala vsake Mercedesove kabine iz 60 let. Te so si v tem času prislužile sloves robustnosti in uporabnosti. Razvoj je v omenjenemu času neustavljivo napredoval, to lahko vidimo tudi že iz fotografije Mercedes Benza 1924 iz leta 1972, ki ga je tedaj poganjal skorajda neuničljivi motor OM 355.

Mercedes-Benz Trucks
Na fotografiji lahko vidimo kabino Mercedes-Benza 1924 iz leta 1972. Foto: Mercedes-Benz Trucks

Napredek iz generacije v generacijo

V nadaljevanju so pri znamki prišle korenite spremembe na področju tovornih vozil. Luč sveta je leta 1973 ogledala nova generacija tovornjakov iz Stutgartta. V ospredje so prišli tovornjaki, ki so imeli motor nameščen pod voznikovo kabino, kar je tedaj predstavljalo veliko spremembo v transportu. Sočasno z njimi pa se je razvijala prav tako kabina, ki je postala modernejša in udobnejša. Model NG je postal eden najbolj poznanih modelov, ki jih lahko vidimo še danes, njegova produkcija je bila vse do leta 1996, ko ga je zamenjal novi model Mercedes-Benz Actros.

Mercedes-Benz Trucks
Armaturna plošča in volanski obroč serije LK 1317 (Leichte Klasse) Foto: Mercedes-Benz Trucks

Boljši materiali

Z novosjo o prišle tudi novejše kabine in boljši materiali. Za volanom je bila nameščena voznikova zračna blazina, ergonomija voznikovega delovnega mesta pa je bila postavljena na povsem novo raven. Sedeži, volanski obroč, stikala – številne elemente je bilo že mogoče individualno nastaviti glede na voznika in področje delovanja. Armaturna plošča se je skoraj ovila okoli voznika, tako da je bilo neverjetno število kontrol vedno na dosegu roke. Novost je bil tudi zaslon, ki je  prikazal stvari, kot so izbrano prestavo in vizualizacije vseh asistenčnih sistemov, ki delujejo.

Preberite tudi:  Peterbilt 389: Ameriške sanje s pet metrsko spalno kabino
20C0364 12 scaled
V zadnji generaciji Mercedosovih tovornjakov lahko vidimo sodobno, multifunkcijsko kabino, ki ponuja zvrhano mero udobja in tehnologije. Foto: Mercedes-Benz Trucks

Novi svet

Skoraj popolnoma digitalno delovno mesto je leta 2018 prišlo kot prvo na svetu v tovornjaku. Multimedijski kokpit je bil predstavljen v peti generaciji Mercedes-Benza Actros. Dva zaslona z visoko ločljivostjo nadomeščata tradicionalno instrumentno ploščo. Osrednji zaslon voznik individualno konfigurira in z uporabo jasne grafike prikaže tudi delovanje asistenčnih sistemov, kot sta Active Drive Assist in Predictive Powertrain Control. Sekundarni zaslon je zaslon na dotik in z njim lahko upravljate kot s pametnim telefonom. Gumbi za hitri dostop povečajo funkcionalnost sistema.

Dobra novica za lastnike vozil na zemeljski plin 25.02.2021 Vlada je na včerajšnji redni seji določila besedilo predloga novele Zakona o trošerinah. Z novelo za vozila na zemeljski plin…
Nalepka za mrtvi kot, ki jo ni mogoče spregledati 24.02.2021 V Franciji so pred kratkim uvedli obvezno uporabo nalepk, ki prikazujejo mrtve kote vozila. Nalepke morajo imeti nameščena vsa vozila…
Po e-Rifterju, sedaj še ë-Berlingo 24.02.2021 Električni floti Citroënovih vozil se je pridružil ë-Berlingo. Enako kot pri elektrificiranem Rifterju, tudi Berlinga poganja električni motor, ki zmore…
Scania 540 S osvojila dvojno krono 23.02.2021 Na lanskih zahtevnih primerjalnih testih 1000 Punkte in European Truck Challenge, pod okriljem nemških transportnih revij, je Scania 540 S…