×
Trucker.si

Iščite po portalu

Vsega hudega vajeni Otočani se soočajo z nenehnimi spremembami, ki pa se ne nanašajo zgolj in samo na kraljevi dvor. Malo manj tabloidne naslovnice revij polni tudi Mini Cooper SE, avtomobil, ki tako kot Harry in Meghan, v svet prinaša nekaj svežine in predvsem novo razmišljanje. Elektrika je naša prihodnost, ki ji zagotovo ne moremo uiti in električni Cooper je dober ambasador zanjo.

 

 Mini Cooper SE
Na elektriko stavi tudi novi Mini Cooper SE. Foto: Tomaž Ficko

Mini po nemško

Je že res, da Mini že dolgo ni v lasti Angležev, a je kljub temu ostal zelo popularen avtomobil. Verjamemo, da se bo med njimi dobro znašla tudi električna izvedenka  Mini Cooper SE. Slednja na zunaj, z izjemno nekaj detajlov, ne daje vedeti, da je ekološko naravnana. Pravzaprav edina razlika so asimetrična platišča, ki so na voljo od paketa L naprej in sprednja maska, ki ne potrebuje odprtin zračnega hlajenja.

Mini Cooper SE
Rumene obrobe okoli platišč, sprednje maske in ogledalih razkrivajo, da gre za izvedenko, ki jo poganja električni motor. Foto: Tomaž Ficko

Elektriko si deli z i3

Električno gnanega Minija boste prepoznali tudi po živo rumeni barvi, ki obdaja stranska ogledala, del sprednje maske ter posebnemu logotipu, ki je vsaj v našem uredništvu pošteno razdelil mnenja, z  obzirom na to lahko rečemo, da je zunanjost v kombinaciji rumeni linij resnično atraktivna in seže v oko tudi tistim, ki na jeklene konjičke ne dajo veliko. Notranjost vozila se v primerjavi s klasično izvedenko ne razlikuje preveč.  V skladu z zunanjimi rumenimi linijami je obarvan gumb s katerim zaženemo avtomobil, nekoliko drugačne oblike je tudi ročica brezstopenjskega menjalnika, delček rumenega kontrasta pa se lahko zazna tudi na okrasni letvi armaturne plošče.

Mini Cooper SE
Električni motor deluje instantno in poskrbi, da se teža 1365 kilogramov od 0-60 km/h  požene v zgolj 3,9 sekunde, do stotice pa potrebuje  vsega 7,3 sekunde.  Foto: Tomaž Ficko

Dodelana notranjost

Tako kot smo že vajeni, nas v notranjosti pričaka osrednji 8,8 palični zaslon na dotik, preko katerega potniki upravljajo nastavitve vozila, navigacijo in radijski upravljalnik. Zvočna kulisa je v primeru, da izberete Harman Kardon zvočni sistem, je serijsko od paketa L, vrhunski. Sedežna garnitura je udobna in omogoča obilico oprijema, ki ga med vožnjo še kako potrebujete, nekoliko smo bili le presenečeni nad brezžičnim polnjenjem, ki se nahaja v sredinskem predalu za roke,  ki je premajhen za večji tip telefona kot je denimo Samsung desetica plus.

Mini Cooper SE
Notranjost v Mini Cooper SE ne odstopa veliko od svojih preostalih bencinsko gnanih modelih.  Foto: Tomaž Ficko

Zadnja klop omogoča sedenje dvema odraslima potnikoma, vendar ne pričakujte preveč  preobilice prostora, a je tega za zasilno vožnjo dovolj. Prtljažni prostor ponuja 211 litrov prostornine in je zaradi položaja baterije popolnoma enak ostalim  bencinskim bratom.  Razlike tako v samem vozilu, vsaj po videzu in dodatni opremi od klasične izvedbe, ni veliko, tiste glavne, ki naredijo tega Mini Cooper SE resnično nekaj posebnega, so skrite pod voznikovim sedežem.

Mini Cooper SE
Pogonski sklop, ki ponuja 135 kw moči in 270 NM navora, kar je več kot dovolj za obilico zabave s tem avtomobilom. Foto: Tomaž Ficko

135 kW in 270 Nm 

Tam se namreč skriva 32,6 kWh baterija iz 96 celic. Ta sicer ni novost, saj smo jo že lahko spoznali v BMW-jevem modelu i3, prav tako velja to tudi za pogonski sklop, ki ponuja 135 kw moči in 270 NM navora, kar je več kot dovolj za obilico zabave s tem avtomobilom. Da pa je slednja še bolj športna, poskrbijo baterije, ki so nameščene neposredno po sediščem in tako še povečajo sredinsko težišče vozila, kar omogoča izjemno lego v zavojih. Priznati moramo, da že dogo nismo tako uživali v vožnji električnega avtomobila, ki je pod motornim pokrovom skrival 184  »konjskih moči«. Električni motor deluje instantno in poskrbi, da se teža 1365 kilogramov od 0-60 km/h  požene v zgolj 3,9 sekunde, do stotice pa potrebuje  vsega 7,3 sekunde.

Preberite tudi:  Volkswagen T7: Tančica skrivnosti se počasi razkriva
DSC 2182
Foto: Tomaž Ficko

Dinamična in športna vožnja je verjetno največja »hiba« tega avtomobila, saj se ji preprosto ni mogoče upreti. Rekli bi vse lepo in prav, vendar pa bolj težka noga predstavlja resno težavo za avtonomijo vozila, ki sicer po podatkih WLTP cikla zmore med 200 in 270 kilometri. Realnost je tu, še posebej ob hitrejši vožnji, drugačna in bomo zadovoljni, če nam uspe z enim polnjenjem narediti okoli 170 kilometrov.  Za nekoliko večji doseg poskrbi tudi dvo stopenjska rekuperacija električne energije, ki jo lahko nastavljamo s stikalom na armaturni plošči.

Mini Cooper SE
Analogne merilnike je zamenjala elektronska instrumentalna plošča, na njej pa bo podatek o preostalem domet verjetno najbolj gledan parameter. Foto: Tomaž Ficko

Ne glede na vse, pa se moramo zavedati, da to ni vozilo s katerim se boste odpravili na družinske počitnice, temveč boste z njim najbolj uživali na zavitih cestah ter v natrpanih mestnih središčih. In tu se električni novinec najbolje znajde, ne le z vsemi  pripomočki od asistence avtomatskega parkiranja, zadnje kamere z odlično ločljivostjo in predikcijo parkiranja ter predvsem svojo božansko okretnostjo. Za kupce so v tovarni pripravili štiri pakete opreme od najbolj skromnega S, pa vse do XL, ki nas razvaja s kopico dodatne opreme.  

Mini Cooper SE
Mimi Cooper Se po WLTP standardih doseže 200 kilometrov dometa, v realnosti se ta številka precej zmanjša. Foto: Tomaž Ficko

Mini Cooper SE vas bo brez dvoma navdušil, celo tako, da boste kmalu pozabili na zakompleksane zagovornike naftnih derivatov, a vendar boste zato morali plačati tudi ceno. Ta ni najnižja,  začne se pri 33 tisočakih, testna različica je presega celo 40 –tisoč evrov in pri tem denimo še ne vključuje radarskega tempomata. Toda na koncu dneva so  to le malenkosti, ki jih hitro pozabiš, Mini zna poskrbeti za svoje kupce in tudi ta enačica ni prav nič drugačna, predstavlja nov svet, električni, ki je lahko prav tako zabaven in poleg vsega še bolj čist.

 

Dobra novica za lastnike vozil na zemeljski plin 25.02.2021 Vlada je na včerajšnji redni seji določila besedilo predloga novele Zakona o trošerinah. Z novelo za vozila na zemeljski plin…
Nalepka za mrtvi kot, ki jo ni mogoče spregledati 24.02.2021 V Franciji so pred kratkim uvedli obvezno uporabo nalepk, ki prikazujejo mrtve kote vozila. Nalepke morajo imeti nameščena vsa vozila…
Po e-Rifterju, sedaj še ë-Berlingo 24.02.2021 Električni floti Citroënovih vozil se je pridružil ë-Berlingo. Enako kot pri elektrificiranem Rifterju, tudi Berlinga poganja električni motor, ki zmore…
Scania 540 S osvojila dvojno krono 23.02.2021 Na lanskih zahtevnih primerjalnih testih 1000 Punkte in European Truck Challenge, pod okriljem nemških transportnih revij, je Scania 540 S…