»Običajni ljudje razmišljajo kako bi potratili čas, pametni, kako bi ga uporabili« pravi znan pregovor. Čas pa nikakor ni zaveznik v transportu, prej zlo, ki ga vselej primanjkuje. Del transporta obsegajo tudi defekti, servisi in splošni pregledi transportnih vozil. Čas, ko tovornjak stoji in se kilometri ne obračajo, mora biti v skorajda gladiatorskem svetu prevozništva čim krajši, vam danes lahko pove sleherni poklicni voznik. Zato so hitra in uspešna popravila med prevozniki zelo cenjena. Ekipa Trucker.si je spoznavala Branka Žolgerja, mobilnega vulkanizerja, ki prikrajša marsikateri kilometer in prihrani dragoceni čas.

Čas je denar
Mobilni vulkanizerji sicer niso novost na trgu, a jih je še vedno relativno malo, pove Branko Žolger, ki je svojo pot med gumami začel na domači trati. Po zbiranju in obnavljanju starih tovornih pnevmatik je kmalu prišel do domislice, da bi prevozništvu ponudil mobilne vulkanizerke storitve, ki so v transportni branži zelo pomembne. Ideja je pred nekaj leti stopila na plodna tla, sledil je nakup dostavnika ter predelava notranjosti, ki vsebuje vse potrebno za popravilo in premontažo pnevmatik. Dostavnik na zunaj, z izjemo Continenalove grafike ne kaže, da gre za vulkanizersko vozilo, ki ga ne vidimo vsaki dan, a že hitri pogled v notranjost tovornega prostora razkriva drugo zgodbo. Branko nam pokaže notranjost tovornega dela, ki je razdeljena na dva dela, prostor za pnevmatike ter vsa potrebna oprema v zadnjem delu vozila.

Oprema, ki jo vsebuje mobilna delavnica, se v osnovi ne razlikuje od tiste v običajnih vulkanizerkah delavnicah, le da je v tem primeru nekoliko manjših mer in prilagojena terenskemu delu. Ker povsod na terenu ni mogoče dobiti električne energije za napajanje opreme, ima zelo pomembno vlogo trofazni bencinski agregat. Kot smo že zapisali, se največji del tehnologije skriva v zadnjem delu vozila, kjer se nahaja kompresor in prenosni premontirni stroj, ki se s pomočjo hidravlike in elektrike spusti izza dostavnika. Celotni postopek priprave montirne naprave traja nekaj minut, zanj pa je bilo potrebno le nekaj pritiskov na stikalo in vse je bilo pripravljeno za delo.
Kompresor, premontirni stroj in vse ostalo

Brez kompresorja ne gre
Večji in tudi zelo pomemben del opreme v vozilu je kompresor za zrak, ki poleg polnjenja pnevmatik skrbi za vijačne pištole, ki deluje s pomočjo stisnjenega zraka. Sodobni svet jasno že dolgo tega ne počne več ročno, za to skrbijo zračne pištole, a kot pove Branko, so sedaj popularne tudi že baterijske pištole, ki lahko enako dobro opravijo svoje delo. Premontaža pnevmatike obsega tudi njeno centriranje. Pri osebnih vozilih za to skrbi denimo centrirna naprava, ki s pomočjo senzorjev in uteži uravnovesi pnevmatiko. Pri tovornih pnevmatikah to lahko naredimo s posebnimi centrirnim prahom, ki ga ročno dodamo v pnevmatiko pred zaključno fazo montaže gume na platišče. Količina praha se določi s pomočjo tipa in velikosti pnevmatike po že vnaprej določenih standardih. Sledi še zelo pomemben del, polnjenje pnevmatike, ki mora za svoje delovanje imeti pravi tlak.

Ne pozabite na tlak v pnevmatikah
Kot vemo, je pomemben del tovornih pnevmatik tlak, zato je obvezni del opreme tudi merilec tlaka v pnevmatikah ter zračni kompresor s katerim lahko na terenu vulkanizer dodaja potrebni tlak. Ne pozabite, napačen tlak v pnevmatikah lahko odločilno vpliva na njeno obrabo kot tudi na porabo goriva.
Pri 10% prenizkem tlaku v pnevmatikah lahko pomeni tudi do 3% večjo porabo goriva ter 20% krajšo življenjsko dobo pnevmatike

Prihranek časa in kilometrov
Najpomembnejši “del” mobilne delavnice je njena fleksibilnost in velik prihranke časa in kilometrov. Naročniku pri tem ni potrebno voziti vozila do vulkanizerke delavnice, to pa je velikokrat težava pri tovornih vozilih, ki so skoraj nenehno na poti. Za premontažo pnevmatik tako rekoč ni terenskih ovir, najsi bo to na počivališču ali pred domačim parkiriščem. Zdi se odlična rešitev, ki je v veliko pomoč mnogim prevoznikom, ki zaradi časovnih ali drugih ovir težje pripeljejo svojo tovorno vozilo.
