Pretekli teden je ponudil veliko dogodkov na področju transporta, med drugim tudi uradno predstavitev novega tovornjaka. Novi MAN se je soočil s slovensko strokovno javnostjo. Velika večina novinarjev smo ga lahko že spoznali na predstavitvi v Bilbau v mesecu februarju, a vendarle snidenje z novim levom vselej prinese posebno izkušnjo in tudi tokrat ni bilo nič drugače.

Veliki cilji
Začetni nagovor Clausa Wallensteina, prvega moža podjetja MAN Truck&Bus Slovenija, je dal jasno vedeti, da imajo z novo generacijo tovornjakov velike cilje. To seveda ni niti presenečenje, saj je znamka po dolgih dvajsetih letih dobila najboljši tovornjak na svetu, kot radi poudarijo sami. Ali je to zares najboljši tovornjak na svetu, bo pokazal čas in nenazadnje tudi prodaja.
“Nova generacija tovornjakov MAN je najboljša transportna rešitev, ki jo je MAN kdajkoli naredil, ki se natančno ujema z induvidualnim poslom naših strank in potrebam šoferja”, je nagovoril zbrane direktor MAN Truck&Bus Slovenija Claus Wallenstein.
Brez kančka dvoma pa lahko zapišemo povsem objektivno, da novi MAN na trgu tovornih vozil prinaša veliko tehnologij in digitalizacije, ki so bile do sedaj rezervirane za trg osebnih vozil. Ima kaj ponuditi in tega ne skriva, zdi se, da bo pri tej generaciji potrebno več poudarka na strokovnem šolanju voznikov, saj je le tako mogoče do popolnosti izkoristiti tehnologijo, ki jo le ta ponuja.

Sodelovanje voznikov
Zgodba nove generacije tovornjakov sega že veliko dlje, v čas njegovega zasnovanja in študij. Vse se je začelo s predstavitvijo različnih prototipov 700 voznikom ki so jih obiskovali na postajališčih, podjetjih in drugih lokacijah. S časoma so v München povabili preko 300 šoferjev iz 16 različni držav, da so lahko tudi preizkušali različne materiale in aktivno sodelovali pri snovanju novega tovornjaka, zato se v tovarni radi pohvalijo s sloganom “Simply my truck”, ki si želi do zadnjega detajla ustrezati vozniku. Priznati jim je potrebno, da so v tem času pripravili izredno kampanjo, ki je dodobra prešla transportni svet, kar je tudi prav, saj se z razliko od osebnih vozil v tovornem programu generacije tovornjakov ne menjajo tako hitro.

Kaj ima ponuditi novi MAN?
Novinec je doživel korenite spremembe tako zunaj kot tudi znotraj. Zunaj se bohoti nova maska, ki sedaj nima prečnega prereza in optično deluje precej večja. Med njima so novi sprednji žarometi v LED tehnologiji, kar močno zmanjša vzdrževanje v primerjavi z halogenskimi žarnicami. Nova sta tudi oba stranska ogledala, ki sta odeta v pokrov, ki ima dodatne aerodinamične elemente, v bližnji prihodnosti, pa boste tudi pri MAN-u naročili digitalna ogledala, ki delujejo na principu kamer. Zunanjost je pridobila tudi veliko premišljenih zunanjih elementov, s tem pa so tudi izboljšali njegovo aerodinamiko, ki prinaša prihranek okoli 0,2 % goriva /kilometer, kar se še kako pozna v letni bilanci.

Tudi v notranjosti je ogromno novosti, v oči nam v primeru najvišjega nivoja opreme padeta dva 12,3 palična zaslona, prvi v vlogi instrumentalne plošče, drugi v vlogi informacijskega sistema na katerem voznik lahko upravlja radio, navigacijo in določene nastavitve tovornjaka. Pri tem je v pomoč vrtljivi multimedijski gumb, ki s svojim delovanjem v vse smeri olajša upravljane sistema med vožnjo.

Celotna armaturna plošča je ergonomsko oblikovana in poleg digitalizacije ponuja tudi obilico odlagalnih prostorov, ki so še kako potrebni. To je le del novosti, ki jih lahko najdemo v novi generaciji tovornjakov MAN. Poleg direktne tehnologinje na tovornjaku pri MAN- u dajejo veliko poudarka tudi na brezžične rešitve, ki bi lahko v prihodnje preko telematike sporočala vodjem voznih parkov stanje motorja, napake ali pa upravljale programske posodobitve. Več o novem MAN-u sledi še v naslednjih člankih, kjer ga bomo preizkusili tudi z enim od znanih prevoznikov.