Z veliko nestrpnostjo in še z večjim veseljem smo čakali na prihod člana španske družine Seat. Avtomobila, ki je v preteklosti že buril duhove in potil staro in mlado. Sedaj smo ga dočakali, novi Seat Leon je v svoji četrti generaciji naredil še korak naprej in brez dvoma upravičil vsa naša pričakovanja. Tokrat bolj drzen, temperamenten in kot pravijo v tovarni, najboljši Leon do sedaj. Nekaj je jasno, iz Martorellija je prišel produkt, ki bo še pošteno premešal štrene v svojem segmentu.

Pisalo se je leto 1998, ko je na trg prišla prva generacija tega modela. Že tedaj si je Seat Leon hitro priboril sloves avtomobila, ki je v obliki posterja pristal v ne malo kateri mladinski sobi. Tudi 22 let kasneje je še vedno tako. Sedaj v četrti generaciji, v še bolj drznejši, a zrelejši obliki, stopa na avtomobilski trg. Nova generacija je varnejša, pametnejša in še bolj dovršena, izdelali in oblikovali so jo v Barceloni. Nasploh so v ta model veliko vložili, to pove že podatek, da je znamka v razvoj namenila več kot 1,1 milijardo evrov. Rezultat je vsaj na prvi vtis vrhunski, kakšna pa bo končna bilanca, pa bo pokazal čas.

Izjemno leto za Seat
Leto 2019 je bilo eno najbolj uspešnih za tovarno Seat. Prodali so 570 tisoč vozil, kar je največ v 70 letni zgodovini znamke, samo Leona so prodali v 150 tisoč primerkih, kar ga uvršča na prvo mesto v hiši in prvo mesto v Španiji, kjer je že 5 let zapored najbolje prodajano vozilo. Toda vidi se, da Španci niso zaspali na lovorikah, kar nenazadnje kaže tudi zadnja generacija avtomobila.

Večji in prostornejši
Narejen je na osnovi platforme MQB, ki mogoča tudi enostavno vgradnjo hibridnih sistemov. Zunanjost je sedaj večja, to dokazujejo tudi mere, v dolžino meri sedaj 4386 mm, kar je za dobrih 8 centimetrov več od tretje generacije, karavanska različica je za dobrih 25,6 centimetrov daljša od limuzine, širina 1800 mm ostaja identična pri obeh izvedenkah. Večje mere pomenijo tudi nekaj prirastka pri prtljažnem prostoru, ki je v limuzinski izvedenki velik 380 litrov, v karavanski pa 680 litrov prostornine.

Infotainment in ambientalna osvetlitev
Cela serija novosti je tudi v notranjosti, kje ima osrednjo vlogo sredinski 10 palični zaslon na dotik s katerim upravljamo nastavitve vozila, radio ter navigacijo. Na njem lahko voznik izbira tudi med voznimi profili, Eco, Normal, Sport in Invidual. V večernem terminu pa vas bo razvajala izjemna dekorativna osvetlitev, ki se prične pri stranskih vratih in nadaljuje skozi celotno širino zgornjega dela armaturne plošče.

Preko osrednjega sistema lahko tudi reguliramo barve notranje osvetlitve, ta pa nas lahko tudi opozori s svetlobno indikacijo v primeru pri izstopanju iz vozila, odprtih vratih in menjavi voznih profilov.

Veliko opreme
Sedežna klop je bila v opremi FR prešita s športnimi vzorci. Športni paket pa je v notranjosti viden tudi na novem volanskem obroču, ki s pomočjo tipk omogoča upravljanje vseh za voznika pomembnih funkcij. Instrumentalna plošča je digitalizirana in vozniku omogoča izbiro večih pogledov na merilnike, ki jim po želji lahko dodamo tudi prikaz navigacije, status vozila ali radijskih funkcij. V primeru izbire avtomatskega menjalnika boste hitro opazili tudi spremembo na prestavni ročici, ki sedaj ni več mehanska, temveč digitalna, tako imenovana “shift by wire”, kjer prenos poteka elektrificirano, s tem pa sredinska konzola dobila le stikalo s katerim pretikamo v želeni položaj. Novi Seat Leon bo na voljo v štirih nivojih opreme, Reference, Style, Xcellence in FR.

Pester nabor je tudi pri motornih sklopih, kjer bo na voljo kar 5 bencinskih motorjev v razponu moči od 90 KM do 190 KM, ter 3 dizelski agregati v razponu od 115- 150 konjskih moči. Za vse nekoliko bolj ekološko naravnane, bo možnost nakupa tudi mehkega hibrida v dveh izvedbah ter enega priključnega hibrida. V prodajni ponudbi pa je tudi izvedba na zemeljski plin.
Cena
Cena začetnega nivoja se prične pri 16.499, za karavansko različico pa bo potrebno odšteti dobrega tisočaka več. Verjetno najbolj popularna izvedenka bo v opremi Style, v kombinaciji s 130 konjskim TSI motorjem, tovrstna izvedenka bo stala okoli 20-tisočakov. Kot zanimivost naj povemo, da se veliko prvih kupcev Leona odloči za športno izvedenko FR, ki je bil testni avtomobil tudi v našem primeru.