Obiskali smo predor Golovec, kjer v zahodni cevi predora od sredine junija potekajo obnovitvena dela. Po dobrih dveh mesecih obnove je zahodna cev tik pred odprtjem, v njej pa potekajo še zadnja zaključna dela. Vrednost obnove vzhodne in zahodne cevi, vključno z razsvetljavo v predoru Strmec je ocenjena na nekaj več kot 8,5 milijona evrov. Sanacija zahodne cevi je predvidena na poletje 2021.

Dve desetletji uporabe
Predor Golovec je bil zgrajen leta 1999 in ga je po dveh desetletjih uporabe vidno načel zob časa. V tem času je imel tudi veliko urgentnih sanacij vozišča in delno obnovo opleska do višine dveh metrov. Od njegove izgradnje pa vse do danes se je korenito spremenila tudi pretočnost prometa skozi cevi, če se je v letu 2000 v obe smeri skozenj peljalo okoli 600 tovornjakov, se jih je leta 2013 že 3330, še večja pa je ta številka v lanskem letu, ko je predor prepeljalo 4900 tovornih vozil.

Porast prometa za 139%
Številke pa naj bi bile v prihodnje še večje, saj se načrtuje prepoved tranzitnega tovornega prometa po severni Ljubljanski obvoznici. Statistika je pokazala, da je od leta 2000 do 2019 prišlo do 139% porasta prometa na tem območju. Zato je obnova še kako pomembna, slednja pa obsega celovito obravnavo tako zahodne ter v letu 2021 tudi vzhodne cevi.

Delo v treh izmenah
Ob našem obisku so v predoru potekala zadnja obnovitvena dela zahodnega dela, predor Golovec so začeli obnavljati 12 junija, v času konic je na delovišču v treh izmenah delalo 70 ljudi. V tem času so poskrbeli za dreniranje vode pod voziščem, odstranili beton in na koncu dodali še štiri zaključne sloje asfalta v skupni višini 34 centimetrov. V celoti je prenovljena električna instalacija, ki po glavni »žili« poteka po desni strani predora.

Pomemben del sanacije pa ni le zgolj vozišče in njegova konstrukcija, težave so povzročale tudi luščenje opleska notranje betonske obloge in razpoke na portalih konstrukcije. Oplesk so temeljito sčistili z visokotlačnimi sistemi, medtem ko so vse razpoke ustrezno sanirali. Prenovljena cev bo odslej tudi veliko tehnološko in varnostno naprednejša.

Detekcija nasprotnega prometa in nevarnega prevoza
V predoru so namreč namestili varnostni sistem, ki zaznava nasprotni promet, poskrbljeno pa je tudi za sistem, ki prepozna prevoz nevarnih snovi (ADR). Stara cev ni imela zračenja, v prenovljeni pa bo odslej tudi ventilacija, ki jo bodo namestili v teh dneh, za njeno delovanje pa bo skrbel tudi dodatni transformator.

V skladu z moderno tehnologijo bo prav tako osvetljava, ki bo v LED tehnologiji. Prvi del sanacije bo kot kaže uspešno zaključen, pohvaliti je potrebno tudi voznike, ki so dosledno upoštevali prometno signalizacijo in tako vsaj do sedaj ni prihajalo do večji prometnih zamaškov in kar je še pomembneje na območju ni bilo večji prometnih nesreč v času obnovitvenih del.

Generalka uspešna, prihodnje leto sledi še drugi del
Predvidoma se bodo dela zaključila že prihajajočem vikendu, ko se že začenjajo odstranjevati usmerjevalne označbe in table v vzhodni cevi. Bilo bi smiselno pohvaliti tako DARS, izvajalce in nenazadnje vse, ki so prvi del naloge opravili z odliko, generalka je torej mimo. Prihodnjo leto sledi še preostanek obnove in tako bo obnovljen še en pomemben prometni krak slovenskih cest.
