×
Trucker.si

Iščite po portalu

Obiskali smo predor Golovec, kjer v zahodni cevi predora od sredine junija potekajo obnovitvena dela. Po dobrih dveh mesecih obnove je zahodna cev tik pred odprtjem, v njej pa potekajo še zadnja zaključna dela. Vrednost obnove vzhodne in zahodne cevi, vključno z razsvetljavo v predoru Strmec je ocenjena na nekaj več kot 8,5 milijona evrov. Sanacija zahodne cevi je predvidena na poletje 2021.

 

Predor Golovec
Obnovitvena dela so se v zahodni cevi začela 12 junija. Foto: Tomaž Ficko

Dve desetletji uporabe

Predor Golovec je bil zgrajen leta 1999 in ga je po dveh desetletjih uporabe vidno načel zob časa. V tem času je imel tudi veliko urgentnih sanacij vozišča in delno obnovo opleska do višine dveh metrov.  Od njegove izgradnje pa vse do danes se je korenito spremenila tudi pretočnost prometa skozi cevi, če se je v letu 2000 v obe smeri skozenj peljalo okoli 600 tovornjakov, se jih je leta 2013 že 3330, še večja pa je ta številka v lanskem letu, ko je predor prepeljalo 4900 tovornih vozil.

Predor Golovec
Delo poteka v treh izmenah, v njih pa dela okoli 70 delavcev. Foto: Tomaž Ficko

 

Porast prometa za 139%

Številke pa naj bi bile v prihodnje še večje, saj se načrtuje prepoved tranzitnega tovornega prometa po severni Ljubljanski obvoznici. Statistika je pokazala, da je od leta 2000 do 2019 prišlo do 139% porasta prometa na tem območju. Zato je obnova še kako pomembna, slednja pa obsega celovito obravnavo tako zahodne ter v letu 2021 tudi vzhodne cevi.

Predor Golovec
Predor ima 34 centimetrov visoko plast asfalta, ki je položen v štirih plasteh. Foto: Tomaž Ficko

 

Delo v  treh izmenah

Ob našem obisku so v predoru potekala zadnja obnovitvena dela zahodnega dela, predor Golovec so začeli obnavljati 12 junija, v času konic je na delovišču v treh izmenah delalo 70 ljudi.  V tem času so poskrbeli za dreniranje vode pod voziščem, odstranili beton in na koncu dodali še štiri zaključne sloje asfalta v skupni višini 34 centimetrov. V celoti je prenovljena električna instalacija, ki po glavni »žili« poteka po desni strani predora.

Preberite tudi:  Druga cev predora Karavanke: na Hrušici stekla prva dela pri izkopu cevi
Predor Golovec
Predor Golovec bo dobil tudi varnostni sistem, ki zaznava nasprotni promet ter prevoz nevarnega tovora. Foto: Tomaž Ficko

 Pomemben del sanacije pa ni le zgolj vozišče in njegova konstrukcija, težave so povzročale tudi luščenje opleska notranje betonske obloge in razpoke na portalih konstrukcije. Oplesk so temeljito sčistili z visokotlačnimi sistemi, medtem ko so vse razpoke ustrezno sanirali. Prenovljena cev bo odslej tudi veliko tehnološko in varnostno naprednejša.

Predor Golovec
 Kljub višjim temperaturam v cevi dela  potekajo nemoteno. Foto: Tomaž Ficko

Detekcija nasprotnega prometa in nevarnega prevoza

V predoru so namreč namestili varnostni sistem, ki zaznava nasprotni promet, poskrbljeno pa je tudi za sistem, ki prepozna prevoz nevarnih snovi (ADR).  Stara cev ni imela zračenja, v prenovljeni pa bo odslej tudi ventilacija, ki jo bodo namestili v teh dneh, za njeno delovanje pa bo skrbel tudi dodatni transformator.

 
Predor Golovec
Glavna žila po kateri teče celotna elektro instalacija v predoru. Foto: Tomaž Ficko

V skladu z moderno tehnologijo bo prav tako osvetljava, ki bo v LED tehnologiji. Prvi del sanacije bo kot kaže uspešno zaključen, pohvaliti je potrebno tudi voznike, ki so dosledno upoštevali prometno signalizacijo in tako vsaj do sedaj ni prihajalo do večji prometnih zamaškov in kar je še pomembneje na območju ni bilo večji prometnih nesreč v času obnovitvenih del.

Predor Golovec
 Poskrbljeno je za odvajanje vode iz vozišča, ta se odvaja gravitacijsko preko odvodnih kanalov. Foto: Tomaž Ficko

Generalka uspešna, prihodnje leto sledi še drugi del

Predvidoma se bodo dela zaključila že prihajajočem vikendu, ko se že začenjajo odstranjevati usmerjevalne označbe in table v vzhodni cevi.  Bilo bi smiselno pohvaliti tako DARS, izvajalce in nenazadnje vse, ki so prvi del naloge opravili z odliko, generalka je torej mimo. Prihodnjo leto sledi še preostanek obnove in tako bo obnovljen še en pomemben prometni krak slovenskih cest.

Predor Golovec
 Večino dela je postorjenega, do zaključka del na loči le še nekaj dni. Foto: Tomaž Ficko
Ali slušalke ogrožajo vas in druge v prometu? Fordov eksperiment odkriva tveganja 13.05.2021   Ford je poskrbel za nov zvočni eksperiment, ta pa je pokazal, da ljudje med poslušanjem glasbe prek slušalk za…
DKV zagnal nov portal za stranke 13.05.2021 Ponudnik storitev na področju prevoza DKV Mobility je zagnal nov portal za stranke. Stranke lahko na portalu naročajo in digitalno…
Zagon storitve: naprava DKV BOX EUROPE odobrena za italijanske avtoceste 22.04.2021 Ponudnik mobilnostnih storitev DKV od sedaj nudi tudi nadnacionalno napravo za cestninjenje za Italijo. DKV je tako postal prvi certificirani…
Prigo & Valvoline – Novo partnerstvo za še več kilometrov 16.04.2021 Od letošnjega januarja je vzpostavljeno novo pomembno partnerstvo med blagovno znamko Valvoline in družbo Prigo, ki je tako postala pooblaščeni…