Peterbilt 389 je leta 2007 prevzel štafeto Ameriške ikone, ki nosi oznako 379. Mogočneža, ki se ni vtisnil le v srca Američanov, temveč je preprosto postal del njih, del njihovega transporta, tudi del njihove filmske industrije, Hollywooda. Tokrat pa smo spoznali izvedenko 389, ki mu je podjetje ARI Legacy Sleepers nadelo še skoraj pet metrsko spalno kabino in tako so s to znamko postavili nov mejnik, ki pa je seveda mogoč le onkraj luže.

80 let Peterbilta
Peterbiltovi tovornjaki so svojo pot začeli leta 1939 in si vse do danes utrdili ime na ameriškem tržišču. Eden najbolj ikoničnih Peterbiltovih tovornjakov je model 379. Na tržišče je prišel leta 1986 in zelo hitro postal najbolj prodajan tovornjak. Bil je še posebno primeren za dolge ameriške avtoceste in postal priljubljen pri voznikih in upravljavcih transportnih podjetij, saj so poznani po ekonomični porabi ter zelo dobri vzdržljivosti. Videli smo ga lahko tudi v številnih filmih, med drugim tudi v filmski franšizi Hitri in Drzni. Uporabljen pa je bil tudi kot najbolj znani Coca-Cola tovornjak.

Velike spalne kabine so del ameriških tovornjakov, a niso primerne za vse
Dolge ameriške avtoceste in hiter tempo življenja narekujeta mnogim ameriškim šoferjem življenje na poti. Za voljo pridobitve časa, udobja in bolj domačega počutja so zelo popularne velike spalne kabine, kjer lahko vozniki kuhajo, spijo in imajo tudi lastne toaletne prostore. To omogočajo velike kabine razpona od metra in pol, pa vse do petih metrov.

Podjetje ARI Legacy Sleepers je ameriško podjetje, ki je specializirano za izdelavo tovrstnih spalnih kabin. Na voljo je veliko možnosti različnih postavitev in končnih materialov. Kupci si lahko znotraj nje domislijo tako rekoč vse. Notranjosti so tipično ameriške, kje ni prostora za minimalizem, obvezna oprema sta velik hladilnik, LCD televizor in seveda velika postelja. Luksuz, ki ob izdatni opremi hitro preseže dvesto tisočakov, kar pa si lahko privoščijo le najbolj donosnejša transportna podjetja.

Največja spalna kabina doslej
V poletnih mesecih letošnjega leta pa so pri podjetju po naročilu izdelali do sedaj največjo (192 inčev), ki meri 4,8 metra. Znotraj le-te najdemo pravcato kuhinjo iz najkakovostnejših materialov, toaletne prostore s tušem, indukcijski kuhalnik, v zadnjem delu pa tudi veliko sedežno klop, ki ima na zadnji steni tudi zložljivo posteljo. Žal pa ta prestiž ni primeren za vse vrste prevozov. Peterbilt 389 s takšno postavitvijo zlahka preseže 11 ton, kar je lahko težava za prevoznike, ki bazirajo na teži prevoza. Pri podjetju seveda pred nakupom prevozniku pripravijo tudi finančni načrt in pregledajo, ali je tovrstna nadgradnja sploh primerna za njih.

Več kot samo tovornjak
Zakonca Chris and Ruth Smith, ki imata korenine v Veliki Britaniji, sta si pri ARI Legacy Sleepers omislila Peterbilt 389, tovornjak, ki izstopa celo iz ameriškega povprečja. Posebnež ima najdaljšo spalno kabino, ki so jo kdajkoli izdelali pri podjetju.

Slednja meri 4,8 metra in znotraj ponuja vse udobje domačega doma. Zakonca veliko časa preživita na cesti, saj sta na poti tako rekoč 9 mesecev. Njuno podjetje opravlja prevoze letalskih motorjev in ostalih letalskih komponent, Peterbilt 389 pa je že njun drugi tovornjak nadgrajen z kabino po meri. Po meri pa je tudi motor, v ta tovornjak so vgradili CAT X15 , ki zmore 605 konjskih moči ter ima 2700 Nm navora. Če sta pri prvem imela avtomatski menjalnik, pa sta si pri tokratnem tovornjaku zaželela 18 stopenjski ročni menjalnik. Vsi njuni tovornjaki so obarvani v rumeno barvo in tako še bolj prepoznavni.
Tovornjak in motocikel, skupaj na poti
Nič ni nemogoče, še posebej ne v Ameriki. Eden od prevoznikov na svojih poteh uporablja tudi motocikel in na njegovo željo so mu pri podjetju naredili tudi garažo prav zanj. S pomočjo električne ploščadi lahko voznik povsem enostavno pospravi motocikel v zadnji del spalne kabine. Preberite pa lahko tudi, kje ima motocikel eden od slovenskih prevoznikov, preverite TUKAJ.