×
Trucker.si

Iščite po portalu

V današnjem izjemno konkurenčnem svetu avtomobilske industrije je notranjost vozil prevzela pomembno vlogo pri strankini izbiri med postopkom nakupa. Peugeot je z vgradnjo voznikovega mesta i-Cockpit v skoraj vsa vozila iz svojega prodajnega programa revolucionarno preobrazil notranjost vozil in začel čisto posebno pozornost posvečati tudi sedežem. Peugeotovi sedeži postajajo vse bolj kompleksni in tehnološki, izpostavljeni najrazličnejšim in zelo močnim obremenitvam, zaradi česar morajo zadovoljiti številna pričakovanja. 

 

Peugeotovi sedeži
Foto: Peugeot

 Sedeži skozi pomembne tehnološke mejnike

V obdobju 60 let so sedeži prestali pomembne tehnološke mejnike. Leta 1955 so se v vozilih masovne serijske proizvodnje pojavile prve ročice za nastavitev sedežev (naklon naslonjala, višina sedišča itd.). S tem pa so se razvijali tudi Peugeotovi sedeži. Peugeot je v tistem času skupaj s svojim paradnim modelom tistega obdobja, vozilom 403, oglaševal spalne sedeže. Funkcija za dostop do zadnjih sedežev pa je bila lansirana leta 1957 skupaj z gospodarskimi vozili. Številne druge inovacije pa ne segajo tako daleč v prihodnost, kot na primer deljiva sedežna klop v razmerju 2/3 – 1/3 (na primer z modelom 306) ali pa dodatna tretja vrsta zložljivih sedežev pri Peugeot 5008. 

Sedeži Peugeot
Leta 1955 so se v vozilih masovne serijske proizvodnje pojavile prve ročice za nastavitev sedežev Foto: Peugeot

Modularno ogrodje

Že leta 2007 je Peugeot z novo konstrukcijsko osnovo EMP2 izkoristil priložnost za začetek razvoja univerzalnega ogrodja za prednje sedeže. Njegovo modularno univerzalno ogrodje smo zasledili pri prvi različici modela 308, lansirani leta 2014. Po zaslugi tega ogrodja so Peugeotovi sedeži lažji, hkrati pa bolj varni in udobni. Poleg tega pa so tudi bolj tehnološko napredni in cenejši.

Peugeotovi sedeži
Sedeži imajo danes veliko bolj pomembno vlogo pri nakupu vozila, kot nekoč. Foto: Peugeot

Komplet sedežev vsebuje 150 delov

Dandanes so sedeži del najosnovnejših storitev, ki jih ponujajo vozila iz njihovega prodajnega programa. To je izjemno velik ekonomski izziv, saj lahko nabavna cena sedežev presega več tisoč evrov. Komplet sedežev vsebuje 150 delov in zajema voznikov in sovoznikov sedež ter zadnjo sedežno klop.

Poleg tega so sedeži vsakodnevno izpostavljeni zelo močnim in raznolikim obremenitvam:

  • vzdržljivost (zelo raznolika morfologija in teža strank, odvisno od uporabnika);
  • obraba (sedež v obdobju več let ali celo več desetletij več tisočkrat prepelje enega ali več uporabnikov);
  • temperatura (v notranjosti vozila je lahko zelo hladno ali zelo vroče).
Peugeotovi sedeži
Pojem udobja se po vsem svetu razlikuje in je odvisen od geografskega območja: Foto: Peugeot

Razlike po svetu

Pojem udobja se po vsem svetu razlikuje in je odvisen od geografskega območja:

  • V Evropi so zahteve strank osredotočene na udobje v prvi vrsti sedežev, saj stranke stremijo za natančno držo telesa, dobro bočno oporo in podporo tudi po dolgih poteh. Kar zadeva sedeže v drugi vrsti, pa je v porastu želja po zložljivosti.
Preberite tudi:  Nissan LEAF prejel pet zvezdic organizacije Green NCAP za svoje okolju prijazno delovanje

 

  • Na Kitajskem so zahteve strank osredotočene na udobje v prvi vrsti in tudi na zadnji sedežni klopi z mehkim oblazinjenjem in malo bočne opore.

 

  • V Latinski Ameriki pa stranke zahtevajo optimalno blaženje in preprečevanje tresljajev tako za prvo vrsto sedežev kot tudi za zadnjo sedežno klop.

 

Genski material znamk kot vizualna in čutna prepoznavna lastnost

S strankinega stališča morajo avtomobilski sedeži opravljati tri prioritetne in bistvene funkcije: “sedenje, užitek in zaščita”. Sedeži se zlijejo s potnikom, tako da imajo močan vpliv na tipologijo vozila, ki je značilna za vsako znamko. Leta 2013 so razne znamke skupine PSA opredelile strategijo za diferenciacijo, v okviru katere je jasno izražen genski material vsake posamezne znamke. Stranka mora biti sposobna prepoznati znamko svojega vozila na prvi pogled in ko prvič občuti sedenje na sedežu. Pri znamki Peugeot mora stranka občutiti, da so sedeži dinamični in vertikalno umeščeni ter z nekoliko tršo podporo.

 

IMG 2257
Peugeotovi sedeži postajajo vse bolj kompleksni in tehnološki, izpostavljeni najrazličnejšim in zelo močnim obremenitvam, zaradi česar morajo zadovoljiti številna pričakovanjaFoto: Tomaž Ficko

Sedeži prihodnosti: moda in dobro počutje

Na sedeže jutrišnjega dne bo vse bolj vplivala moda oblačil. Navdih za barve in materiale, ki bodo uporabljeni za oblazinjenje sedežev, bo vse bolj črpan iz glavnih trendov konfekcijskih oblačil in pohištva.

Eno izmed pomembnih vprašanj, s katerimi se soočajo oblikovalci, pa je seveda tudi dobro počutje. Med novejšimi inovacijami velja izpostaviti pnevmatske blazinice, ki jih vgrajujejo v penasti material, da se avtomobilski sedeži prilagodijo telesni obliki potnikov. Peugeot za številna vozila iz svojega prodajnega programa ponuja za doplačilo sistem za masažo hrbta, ki ga stranke še posebej cenijo, saj potnikom omogoča sprostitev in hkrati aktivira hrbtne mišice.

Peugeotovi sedeži
Foto: Peugeot

Peugeot Legend

V današnjem času avtonomnih vozil pa bodo sedeži bolj kot kadarkoli poprej postali pomemben element ureditve notranjosti vozila. Ponujati bodo morali številne možnosti za predelavo potniškega prostora, kot na primer to ponuja konceptno vozilo e-LEGEND. Cilj tega je, da bi čas, ki ga preživimo v vozilu, postal trenutek za prijetno vzdušje in sprostitev.

Peugeot Legend
Peugeot Legend je avtonomno konceptno vozilo, ki je luč sveta ogledalo leta 2018. Foto: Peugeot
Ford Puma ST: Pozor! Prihaja najhitrejši panter 25.09.2020 Na ceste prihaja najhitrejši panter, Ford je predstavil svoj novi model Ford Puma ST. Slednja pod motornim pokrovom skriva 200…
DKV BOX EUROPE odslej tudi za Bolgarijo 25.09.2020 Od zdaj bodo stranke DKV lahko plačevale cestnino v Bolgariji tudi preko naprave DKV BOX EUROPE. Relacijsko karto lahko še…
Osveženi Hyundai i30 med slovenske kupce 24.09.2020 Družina modelov Hyundai i30 je v jesen zapeljala osvežena in dopolnjena kot še nikoli poprej. Zunanja podoba je prejela nekaj…
Ste pripravljeni na novo generacijo BMW M3 in M4? Tukaj sta! 23.09.2020 Bavarci so znova poskrbeli za vročico na avtomobilskih straneh. Pred kratkim so nas razveselili s svetovno premiero BMW M3 limuzine…