×
Trucker.si

Iščite po portalu

Letos obeležujemo 60 let, odkar so vozniki Volvov prek svojih ramen potegnili tritočkovni varnostni pas, ki ga je leta 1959 iznašel Nils Bohlin. Danes je varnostni pas še vedno prepoznan kot ena izmed najpomembnejših inovacij na področju prometne varnosti in glede na ocene je rešil že več kot milijon življenj.

 

Varnostni pas
60 let tri točkovnega varnostnega pasu. Foto: Volvo Trucks

Kakorkoli, kljub očitnim pozitivnim dejstvom pa vse premalo voznikov tovornih vozil uporablja ta preprosti pripomoček: »Jasno je, škoda je življenj,« je izjavila Anna Wrige Berling, na novo imenovana direktorica področja prometne in produktne varnosti pri Volvo Trucks. »Poročilo kaže, da bi bilo precej manj smrtnih žrtev, če bi vsi vozniki uporabljali varnostni pas!«

Leta 1959 je Volvov inženir Nils Bohlin razvil sodoben tritočkovni varnostni pas.

Kljub temu, da je svoj izum patentiral, se je podjetje odločilo, da ga bo prepustilo v prosto uporabo vsem – torej so ga lahko vsi proizvajalci prosto uporabili v svojih vozilih. Ta precej neobičajna odločitev je bila sprejeta v širšem interesu javne varnosti in je omogočila vsem, ne glede na to, ali vozijo Volvo ali ne, da so v prometu bolj varni. Odločitev je bila zelo koristna za ves svet.

Varnostni pas
Nils Bohlin-izumitelj varnostnega pasu

»Noben varnostni sistem se v smislu reševanja življenj ne more niti približati varnostnemu pasu in tritočkovni varnostni pas je v prometnih nesrečah zaščitil več ljudi, kot katerikoli drug varnosti sistem,« pravi Anna Wrige Berling.

Inovacija, ki rešuje življenja – a ni vedno uporabljena.

T2017 0048
V mnogih delih sveta je uporaba varnostnega pasu med vozniki v težkih tovornih vozilih, žal, še vedno daleč od 100 %. Foto: Volvo Trucks

»Varnostno poročilo Volvo za leto 2017 kaže, da bi polovica vseh voznikov tovornih vozil, ki so umrli v prometnih nesrečah, preživela, če bi bila pripeta z varnostnim pasom,« pojasnjuje Anna Wrige Berling.

Preberite tudi:  Volvo FH 500 je nova pridobitev podjetja Mlečnik

 

Torej, kaj je razlog, da ga ne uporabljajo? Nekateri vozniki tovornih vozil zmotno mislijo, da jim zaradi velikosti njihovega vozila ni treba biti pripeti z varnostnim pasom.

Scania R770 XT: je to ta trenutek najbolj zmogljiv tovornjak? 30.09.2020 Pri Scaniji so le nekaj dni po uradni objavi o novi seriji V8 motorjev in novem menjalniku že postregli s…
Hödlmayr logistika po prestrukturiranju optimistično v jesen 30.09.2020 Avtomobilska industrija po dramatičnih mesecih zaradi pandemije koronavirusa postopoma okreva. Tudi hčerinsko podjetje skupine Hödlmayr, Hoedlmayr logistika d.o.o. s sedežem…
Znamka Peugeot šteje 210 let 30.09.2020 Znamka Peugeot, ki je v 19. stoletju prešla iz modne revolucije do revolucije mobilnosti s kolesi in avtomobili, je od…
DAF s treningi varčne vožnje po vsej Evropi 30.09.2020   Pri Daf-u so se lotili obširnega usposabljanja njihovih voznikov po Evropi. Program EcoDrive zajema spoznavanje hišnih sistemov za bolj…