×
Trucker.si

Iščite po portalu

Continental Black Chili

Letos obeležujemo 60 let, odkar so vozniki Volvov prek svojih ramen potegnili tritočkovni varnostni pas, ki ga je leta 1959 iznašel Nils Bohlin. Danes je varnostni pas še vedno prepoznan kot ena izmed najpomembnejših inovacij na področju prometne varnosti in glede na ocene je rešil že več kot milijon življenj.

1860x1050 pr celebrating 60 years seat belts image3 overlay
60 let tri točkovnega varnostnega pasu

Kakorkoli, kljub očitnim pozitivnim dejstvom pa vse premalo voznikov tovornih vozil uporablja ta preprosti pripomoček: »Jasno je, škoda je življenj,« je izjavila Anna Wrige Berling, na novo imenovana direktorica področja prometne in produktne varnosti pri Volvo Trucks. »Poročilo kaže, da bi bilo precej manj smrtnih žrtev, če bi vsi vozniki uporabljali varnostni pas!«

Leta 1959 je Volvov inženir Nils Bohlin razvil sodoben tritočkovni varnostni pas.

Kljub temu, da je svoj izum patentiral, se je podjetje odločilo, da ga bo prepustilo v prosto uporabo vsem – torej so ga lahko vsi proizvajalci prosto uporabili v svojih vozilih. Ta precej neobičajna odločitev je bila sprejeta v širšem interesu javne varnosti in je omogočila vsem, ne glede na to, ali vozijo Volvo ali ne, da so v prometu bolj varni. Odločitev je bila zelo koristna za ves svet.

1860x1050 pr celebrating 60 years seat belts image4 overlay
Nils Bohlin-izumitelj varnostnega pasu

»Noben varnostni sistem se v smislu reševanja življenj ne more niti približati varnostnemu pasu in tritočkovni varnostni pas je v prometnih nesrečah zaščitil več ljudi, kot katerikoli drug varnosti sistem,« pravi Anna Wrige Berling.

Inovacija, ki rešuje življenja – a ni vedno uporabljena.

T2017 0048
V mnogih delih sveta je uporaba varnostnega pasu med vozniki v težkih tovornih vozilih, žal, še vedno daleč od 100 %.

»Varnostno poročilo Volvo za leto 2017 kaže, da bi polovica vseh voznikov tovornih vozil, ki so umrli v prometnih nesrečah, preživela, če bi bila pripeta z varnostnim pasom,« pojasnjuje Anna Wrige Berling.

Preberite tudi:  Scania, ki ima v kabini tudi avtomatski defibrilator

 

Torej, kaj je razlog, da ga ne uporabljajo? Nekateri vozniki tovornih vozil zmotno mislijo, da jim zaradi velikosti njihovega vozila ni treba biti pripeti z varnostnim pasom.

Hyundai Xcient Fuel Cell: Tovornjaki na vodik že na poti v Evropo Iz Seoula so na dolgo ladijsko pot proti Evropi že odposlali prvo pošiljko tovornjakov Hyundai Xcient Fuel Cell, ki jih…
Pomlajeni Volkswagen Tiguan, od sedaj tudi kot priključni hibrid Najuspešnejši SUV v Evropi Volkswagen Tiguan dobiva nekaj kozmetičnih popravkov in kar je morda celo bolj pomembno, na voljo bo…
Suzuki Across je novi član velike japonske družine Na ceste prihaja novi Suzuki Across, nič vam ne gre zameriti, če ste ga zamenjali s Toyoto Rav4. Podobnost je…
Gospodarska vozila Ford odslej še prijaznejša do lastnikov Čas je denar, tega se še kako zavedajo upravljavci in lastniki gospodarskih vozil, ki bodo lahko svoja gospodarska vozila Ford…