×
Trucker.si

Iščite po portalu

Če smo na področju osebnih vozil elektriko že sprejeli v svoj vsakdan, je ta pri transportu blaga še vedno zapostavljena. Toda tudi to se sedaj spreminja. Podjetje Prigo in njegov direktor Igor Pristavec postavljata nove mejnike na področju dostavne logistike. V njihovo floto se je pridružil električni dostavnik MAN eTGE, ki pa ne samo, da ima ničelni ogljični odtis, kot prvi v Sloveniji ima v tej kombinaciji tudi nadgradnjo za prevoze s temperaturnim režimom.

 

Prigo
Igor Pristavec, direktor podjetja PRIGO, je prevzel prvi električni dostavnik MAN eTGE z nadgradnjo za prevoze pod temperaturnim režimom, s čimer postavlja nov mejnik na področju dostavne logistike v urbanih središčih Slovenije. Foto: Tomaž Ficko   

Jasnemu cilju naproti- trajnostna mobilnost

Cestni transport je zavoljo zdravstvene krize v nezavidljivi situaciji, toda konec lanskega leta je prinesel tudi nekaj svetlih točk, eno izmed njih je prav gotovo podjetje Prigo d.o.o. Na verjetno še bolj zahtevne čase so se odzvali pragmatično, v času ko je prodaja gospodarskih vozil kaotično slaba, so v svoj vozni park dodali električno vozilo, ki predvsem za voljo države, vsaj za zdaj, težko opravičuje svoj nakup. Na prvi pogled morda nesmiselna poteza, a na dolgi rok bržčas zmagovalna. Tudi v cestnem transportu so podjetja, ki sledijo trendom, toda so pa tudi podjetja, ki jih ustvarjajo, in prav z slednjim zapisom bi lahko ocenili podjetje Prigo. 

Prigo
Man Slovenija In Prigo orjeta ledino na področju trajnostne mobilnosti. Foto: Tomaž Ficko

»V podjetju Prigo se zavedamo, da dejavnost cestnih prevozov blaga ni najbolj prijazna do okolja. Temu se žal ne moremo ogniti, zato pa se trudimo storiti vse, da učinke karseda omilimo. Posebej sem ponosen, da pri tem orjemo ledino ne le v slovenskem, ampak tudi v mednarodnem merilu «, je povedal direktor, Igor Pristavec

Prvi v Sloveniji

Vrimo se k produktu, gre namreč za prvi tovrstni električni dostavnik v Sloveniji, ki ga bodo v podjetju Prigo uporabljali pri distribuciji farmacevtskih izdelkov in bo hkrati s pridobljenimi izkušnjami iz vsakodnevnega dela drugim pomagal na poti do trajnostne dostavne logistike.  

Redna uporaba takšnega vozila bo prispevala k znižanju izpustov CO2 vsaj za 8 ton na letni ravni, toliko bi v zrak izpustilo primerljivo dizelsko vozilo

Prigo
Nove ekološke pridobitve sta se veselila (levo) Direktor Igor Pristavec in (desno) in njihov voznik Alen. Foto: Tomaž Ficko

Unikatna nadgradnja

Novi MAN eTGE deluje v celoti s pomočjo električnega motorja s katerim lahko po WLTP standardih dosežemo okoli 115 kilometrov. Ta razdalja pa povsem zadostuje prevozom, ki jih upravljajo pri podjetju. Posebnost dostavnika pa se ne skriva zgolj v električnem pogonu, vgrajeno ima povsem električno nadgradnjo, ki hladi tovorni del dostavnika, pri tem pa ne porablja nikakršnih fosilnih goriv. Tovrstna kombinacija dostavnika je v Sloveniji prva in prinaša novo ero na področju logistične dostave v Sloveniji. 

Preberite tudi:  Mercedes-Benz Actros Edition 2 za prevoznike, ki želijo največ
DSC 8283
Unikatna nadgradnja omogoča prevoz tovora s temperaturnim režimom. Napaja se preko električnih baterij v notranjosti vozila. Foto: Tomaž Ficko

Družba pričela s testiranjem električnega tovornjaka MAN eTGM.

Elektrika na strehi in v vozilih

Prigo je poleg omenjenega nakupa v sredini preteklega leta investiral tudi v fotovoltaično elektrarno, ki se nahaja na strehi njihovega poslovnega prostora na Brdu. Center pa je opremljen z biološko čistilno napravo, pozabili pa niso niti na razsvetljavo, ki oddaja najnižjo stopnjo svetlobnega onesnaževanja. Na koncu pa velja omeniti tudi povsem novo in sodobno transformatorska postaja, ki je v fazi gradnje, slednja bo z močjo 800 kWh potrojila sedanje zmogljivosti. 

DSC 8300 2
Pridobivanje elektrike iz obnovljivih virov ima za podjetje Prigo veliko vrednost. Foto: Tomaž Ficko

Ni veliko podjetij, ki bi si v teh časih upalo eksperimentirati, a nekaj se jih najde. Prigo je s svojim novim ekološkim dostavnikom in predvsem usmerjenim razmišljanjem v trajnostno mobilnost vrgel rokavico državi in nenazadnje zašibil kolena kakšnemu svojemu konkurentu. In prav je tako. Samo s takim razmišljanjem bomo morda lahko v prihodnosti spremljali čistejši prevoz in veseli nas, da sta prav Prigo in Man Slovenija zaorala v ledino bolj zelenega sveta.

 

Dobra novica za lastnike vozil na zemeljski plin 25.02.2021 Vlada je na včerajšnji redni seji določila besedilo predloga novele Zakona o trošerinah. Z novelo za vozila na zemeljski plin…
Nalepka za mrtvi kot, ki jo ni mogoče spregledati 24.02.2021 V Franciji so pred kratkim uvedli obvezno uporabo nalepk, ki prikazujejo mrtve kote vozila. Nalepke morajo imeti nameščena vsa vozila…
Po e-Rifterju, sedaj še ë-Berlingo 24.02.2021 Električni floti Citroënovih vozil se je pridružil ë-Berlingo. Enako kot pri elektrificiranem Rifterju, tudi Berlinga poganja električni motor, ki zmore…
Scania 540 S osvojila dvojno krono 23.02.2021 Na lanskih zahtevnih primerjalnih testih 1000 Punkte in European Truck Challenge, pod okriljem nemških transportnih revij, je Scania 540 S…