×
Trucker.si

Iščite po portalu

Leta 1970 so pri MAN Truck & Bus predstavili prvi MAN-ov električni avtobus, dve leti kasneje pa so na olimpijskih igrah v Münchnu olimpijci z njim že potovali na športna prizorišča. Model 750 HO-M10 je imel 50 kilometrov dosega in je lahko prevažal 99 potnikov. Tedaj je električni avtobus bil le preizkus znanja in možnosti, danes je trajnostna mobilnost v številnih mestih tako rekoč že pogoj. 

 

Prvi MAN-ov električni avtobus
Prvi MAN-ov električni avtobus je bil preizkušen v vsakodnevni uporabi v Münchnu in Koblenzu in je hitro postal priljubljen Foto: Tovarna

Vse se je začelo leta 1970

Misel na električne prevoze tudi v javnem transportu ima dolgo brado, celo daljšo, kot bi sicer lahko mislili. Vendarle prav te dni mineva 50 let od predstavitve prvega MAN-ovega električnega avtobusa. Vse se je začelo leta 1970 z modelom Model 750 HO-M10, ki je bil pionir na področju trajnostne mobilnosti v javnem potniškem prometu, kasneje pa ga je zamenjal SL- E. 13. februarja je MAN skupaj s partnerskimi podjetji RWE, Bosch in Varta predstavnikom tiska iz vse Nemčije po dveh letih razvoja predstavil električnega novinca za linijski avtobus. Avtobus je bil predstavljen na novi testni stezi  v tovarni v Münchnu. 

Prvi MAN-ov električni avtobus
Prvi MAN-ov električni avtobus  za seboj prevaža dodatno prikolico, v kateri so bile skladiščene baterije. Foto: Tovarna

MAN SL-E druge generacije

Ta je za delovanje elektro motorja za seboj prevažal prikolico, kjer so bile skladiščene baterije s katerimi je imel približno 50 kilometrov dosega. Te so denimo pri prevozih športnikov na različna športna prizorišča na olimpijskih igra v Münchnu leta 1972 menjavali kar na avtobusnih postajah. Druga generacija je imela večji doseg in je zmogla okoli 80 kilometrov dometa, tudi baterije so se že lahko menjavale samostojno.

Prvi MAN-ov električni avtobus
13. februarja 1970 je MAN skupaj s partnerskimi podjetji RWE, Bosch in Varta predstavnikom tiska iz vse Nemčije po dveh letih razvoja predstavil električni linijski avtobus Foto: Tovarna

Elektrika izziv že v preteklosti

Avtobus naj bi “pozitivno prispeval v panogi za boj proti onesnaževanju zraka in hrupu na mestnih cestah”, so zapisali v sporočilu podjetja MAN. Zaradi nenehno napredujočega “vala motorizacije” so se že takrat zavezali k izboljšanju prevladujočih razmer v mestih. Januarja 1971, enajst mesecev po predstavitvi in ​​po obsežnih tovarniških testiranjih, je prototip predal prevoznemu podjetju v Koblenzu za enoletno preizkušnjo v Električni avtobus, ki je služil progi 7, prevozil je lahko 99 potnikov in je imel doseg 50 kilometrov. Baterije so bile nameščene v prikolici in so zagotavljale čas vožnje od dve do tri ure.  Do junija 1971 je električni avtobus  prevozil približno 6000 kilometrov, brez večjih napak in brez kakršnih koli izpušnih plinov v rednem prometu v Koblenzu.

Preberite tudi:  Je to najsodobnejši prodajni salon tovornjakov v Sloveniji?
Prvi MAN-ov avtobus
Model 750 HO-M10 je bil pionir na področju elektrificiranega prevoza.  Foto: Tovarna
Osveženi Hyundai i30 med slovenske kupce 24.09.2020 Družina modelov Hyundai i30 je v jesen zapeljala osvežena in dopolnjena kot še nikoli poprej. Zunanja podoba je prejela nekaj…
Na evropsko tržišče prihaja Renault Megane Conquest 23.09.2020 Pred nami je kot kaže pestra avtomobilska jesen. Francozi so v svojem obvestilu za javnost pokazali novi hišni model. Na…
Daf XF je novi tovornjak v floti podjetja Taurus Transport 23.09.2020 Pred kratkim je podjetje Taurus Transport prevzelo novi tovornjak Daf XF 480. Slednjega poganja 13-litrski dizelski motor Paccar MX-13, ki…
Volvo FMX za podjetje Bemija d.o.o. 21.09.2020 Volvo FMX 84R, ki ga poganja 13-litrski šestvaljni motor s 460 konjskimi močmi, so izbrali predvsem zaradi narave svojega dela,…