×
Trucker.si

Iščite po portalu

Leta 1970 so pri MAN Truck & Bus predstavili prvi MAN-ov električni avtobus, dve leti kasneje pa so na olimpijskih igrah v Münchnu olimpijci z njim že potovali na športna prizorišča. Model 750 HO-M10 je imel 50 kilometrov dosega in je lahko prevažal 99 potnikov. Tedaj je električni avtobus bil le preizkus znanja in možnosti, danes je trajnostna mobilnost v številnih mestih tako rekoč že pogoj. 

 

Prvi MAN-ov električni avtobus
Prvi MAN-ov električni avtobus je bil preizkušen v vsakodnevni uporabi v Münchnu in Koblenzu in je hitro postal priljubljen Foto: Tovarna

Vse se je začelo leta 1970

Misel na električne prevoze tudi v javnem transportu ima dolgo brado, celo daljšo, kot bi sicer lahko mislili. Vendarle prav te dni mineva 50 let od predstavitve prvega MAN-ovega električnega avtobusa. Vse se je začelo leta 1970 z modelom Model 750 HO-M10, ki je bil pionir na področju trajnostne mobilnosti v javnem potniškem prometu, kasneje pa ga je zamenjal SL- E. 13. februarja je MAN skupaj s partnerskimi podjetji RWE, Bosch in Varta predstavnikom tiska iz vse Nemčije po dveh letih razvoja predstavil električnega novinca za linijski avtobus. Avtobus je bil predstavljen na novi testni stezi  v tovarni v Münchnu. 

Prvi MAN-ov električni avtobus
Prvi MAN-ov električni avtobus  za seboj prevaža dodatno prikolico, v kateri so bile skladiščene baterije. Foto: Tovarna

MAN SL-E druge generacije

Ta je za delovanje elektro motorja za seboj prevažal prikolico, kjer so bile skladiščene baterije s katerimi je imel približno 50 kilometrov dosega. Te so denimo pri prevozih športnikov na različna športna prizorišča na olimpijskih igra v Münchnu leta 1972 menjavali kar na avtobusnih postajah. Druga generacija je imela večji doseg in je zmogla okoli 80 kilometrov dometa, tudi baterije so se že lahko menjavale samostojno.

Prvi MAN-ov električni avtobus
13. februarja 1970 je MAN skupaj s partnerskimi podjetji RWE, Bosch in Varta predstavnikom tiska iz vse Nemčije po dveh letih razvoja predstavil električni linijski avtobus Foto: Tovarna

Elektrika izziv že v preteklosti

Avtobus naj bi “pozitivno prispeval v panogi za boj proti onesnaževanju zraka in hrupu na mestnih cestah”, so zapisali v sporočilu podjetja MAN. Zaradi nenehno napredujočega “vala motorizacije” so se že takrat zavezali k izboljšanju prevladujočih razmer v mestih. Januarja 1971, enajst mesecev po predstavitvi in ​​po obsežnih tovarniških testiranjih, je prototip predal prevoznemu podjetju v Koblenzu za enoletno preizkušnjo v Električni avtobus, ki je služil progi 7, prevozil je lahko 99 potnikov in je imel doseg 50 kilometrov. Baterije so bile nameščene v prikolici in so zagotavljale čas vožnje od dve do tri ure.  Do junija 1971 je električni avtobus  prevozil približno 6000 kilometrov, brez večjih napak in brez kakršnih koli izpušnih plinov v rednem prometu v Koblenzu.

Preberite tudi:  Irizar i6s: Avtobus, ki stavi na obliko in udobje
Prvi MAN-ov avtobus
Model 750 HO-M10 je bil pionir na področju elektrificiranega prevoza.  Foto: Tovarna
Novi MAN TGX je postal mednarodni tovornjak leta 2021 23.11.2020 Novi MAN TGX je postal “International Truck of the Year 2021”. Tekmovanje predstavlja eno najbolj prestižnih priznanj na tržišču gospodarskih…
Električna prihodnost: Scania združila moči z Engie in EVBox 18.11.2020 Nemara je električna prihodnost še zelo negotova. Z vsako novo rešitvijo se pojavi tudi nova neznanka, a tam kjer je…
Ford Kuga Hybrid: začenja se proizvodnja 17.11.2020 Ford Kuga Hybrid dopolnjuje elektrificirano floto Fordovih vozil, iz tovarne pa sporočajo, da se je tudi že začela njena proizvodnja.…
Transportno podjetje A-sprint d.o.o. prevzelo novo generacijo MAN-a 17.11.2020 Transportno podjetje A-sprint d.o.o. je v svojo floto vozil dodalo tovornjak nove generacije MAN. Novinec v floti se lahko pohvali…