V uredništvu smo ponovno spoznavali Suzukijevega terenca. Tokrat se nam je na test pridružila Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid Allgrip Elegance Top, terenec, ki uspešno kljubuje času in predvsem trendom v avtomobilski industriji. Z razliko od prejšnje Vitare, ki smo jo imeli na preizkušnji, ta ponuja tudi blago hibridno tehnologijo, ki pa je zaenkrat v kombinaciji le z ročnim 6 stopenjskim menjalnikom.

Zvesta tradiciji
Vitara je eden tistih terencev, ki se ne zmeni za zadnje avtomobilske trende, če se pri konkurenci na vse pretege trudijo speljati ambientalno osvetlitev domala v vsak kotiček, povečati osrednji zaslon in digitalizirati instrumentalno ploščo, tega tudi v zadnji izvedbi Suzuki Vitare ne boste našli. Razlog za to verjetno tiči, da vsega tega njeni kupci niti ne potrebujejo. Ona ostaja zvesta tradiciji, tako na vzven kot tudi znotraj potniške kabine. Zunanjost, četudi morda ne povsem trendovska, ostaja prijetna za oko in v dvobarvni kombinaciji strehe in karoserije prav nič zastarelo. Linije še naprej ostajajo ostre in odrezane, kar je danes v poplavi “kupejevskih” izvedenk pravzaprav prednost in ne slabost.

Testna izvedenka je bila opremljena v Elegance Top, ki predstavlja najvišji nivo opreme, 17″ polirana aluminijasta platišča, krom maska in panoramska streha je lenekaj bombončkov. Slednji jo naredijo šarmantno mestno lepotico, ki pa se oblači po preverjeni modi, ki pa ji ne predstavlja težav, če si po mestnem opravku zaželi avanture na zahtevnejših terenih.
Uporabna notranjost
V notranjosti se ni veliko spremenilo, instrumentalna plošča še naprej ostaja pregledna, le da tokrat v primeru hibridne izvedenke prikazuje rekuperacijo baterije v vozilu. Osrednji del armaturne plošče zavzema prepoznavna analoga ura in 7 palični zaslon na dotik s katerim upravljamo navigacijo in info-zabavni sistem. Slednji je povezljiv tudi z vsemi modernimi telefoni, ki delujejo na Android ali iOS operacijskem sistemu. Je že res, da grafika infotainment sistem sicer ni na najvišjem nivoju, a ta deluje pretočno, kar pa je danes velika težava nekatere konkurence. Legendarni je sedaj tudi zaslon, ki prikazuje

nastavitve klimatske naprave, to so posebnosti, ki jih človek hitro pozabi. Pod menjalno ročico se bohoti vrtljivi gumb, to gospodično odpelje tudi na najzahtevnejši teren, ne da bi vas pri tem skrbelo, da vas bo pustila na cedilu. Z njim nastavljamo štiri načine vožnje, Drive Mode Select od samodejnega (Auto), do športnega (Sport), ki dodaja navor zadnjemu paru koles ter načina Snow, ki je namenjen težjim terenskim delom, v primeru vklopa stikala (Lock) pa z njim zapremo sredinsko zaporo diferenciala, kar nam omogoča hribolazenje po najzahtevnejših terenih.

Udobna sedežna garnitura
Kakovostna in udobna sedežna garnitura je v tesni izvedenki iz alkantare in usnja omogočala udobno vožnjo nad katero se ne bodo pritoževali niti potniki na zadnji sedežni klopi, če le ne bodo višje rasti, kar zaradi spuščanja strehe zna predstavljati nekaj težav. Prostora je sicer dovolj za štiri odrasle potnike, a to se zna zatakniti pri prtljagi saj ima 375 litrski prtljažni prostor svoje omejitve. V kombinaciji z drsnim panoramskim oknom je notranjost lepo osvetljena in nadvse prijetna, sedeži udobni in zmerno zadovoljiv zabavno-informacijski sistem. Če vas nekaj trde plastike in klasična stikala ne motijo preveč, se boste v njej odlično počutili.

Ko pride beseda na vožnjo, pa lahko resnično govorimo samo o superlativih, tu se Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid najbolje izkaže. Terenske zmogljivosti s pomočjo štirikolesnega pogona AllGrip nikoli niso bile vprašljive, tokrat prvič pa ima Vitara tudi mehko hibridno tehnologijo.
Novi 48V SHVS blagi hibridni sistem je sestavljen iz 48V ISG s funkcijo elektromotorja, 48V litij-ionske baterije in 48-12V DC/DC pretvornika. Z večjo napajalno napetostjo kot običajen 12V, se poveča tako zmožnost večje regeneracije energije pri zaviranju, kot tudi asistenca elektromotorja motorju (MNZ), kar zmanjša porabo goriva in izboljša vozne zmogljivosti.
Uživa na terenu
Vožnja z njo je brez dvoma užitek, ki se ne konča niti na makadamskih poteh, tam pravzaprav šele začne uživati, 185 mm odmika od tal, štirikolesni pogon in sredinska zapora diferenciala omogočajo veliko zabave, le da je v primeru hibridne izvedenke slednja mogoča le z 6 stopenjskim menjalnikom, to pa nas prav ni ne zmoti pri vožnji če drn in strn, kjer zlahka narišemo nasmešek na obraz tudi svojemu sopotniku. Suzuki Vitara, četudi z kančkom sodobne tehnologije, ki je obsedla avtomobilski svet, ostaja tista stara Vitara, kjer imajo uporabnost in terenske zmogljivosti prednost pred vso to sodobno novotarijo in na to bi morali biti ponosni.

Pogon: AllGrip
Dolžina (mm) 4.175
Širina (mm) 1.775
Višina (mm) 1.610
Medosna razdalja (mm) 2.500
Obračalni krog (m) 5,2
Višina podvozja od tal (mm) 185
Motor: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid
Tip: K14D
Število valjev: 4
Število ventilov: 16
Prostornina motorja: (cm3 ):1.373
Kompresijsko razmerje: 10,9
Največja moč (kW/om): 95/5.500
Največji navor (Nm/om): 235/2.000-3.000
Vrsta polnjenja: Neposredni vbrizg
Cena testnega vozila: 23.690 €