×
Trucker.si

Iščite po portalu

Med tem ko si glavni akterji avtobusov in coachov belijo glave z izdelavo čim bolj “zelenih” pogonov, v Novem Mestu na Češkem nastajajo avtobusi, ki se na to požvižgajo. Torsus Praetorian je znamka vozil, ki gazijo tam, kjer ostali obstanejo. Blato, strma in nevarna pobočja je njihov habitat, mesto, kjer ni prostora za zelene energije, šteje le robustnost in zmogljivost. 

 

Torsus Praetorian
Torsus je narejen na MAN-ovem trdoživem podvozju. Pod motornim pokrovom ima 6- valjni dizelski motor, ki zmore 240 konjskih moči. Foto: Torsus Praetorian

Conti CrossTrac

Offroad avtobus

Češko podjetje je ubralo drugačno tržno nišo na področju prevozniške industrije. Specializirali so se v proizvodnjo trdoživih vozil Torsus Praetorian za prevoz blaga in potnikov na najbolj zahtevnih terenih. V svojih konceptih so razkrili tudi različice za urgentne službe, servisno podporo, gasilce in še kaj bi se našlo. To neobičajno vozilo je pravzaprav delo treh partnerjev, oblikovalsko ga je razvilo Slovaško podjetje Werkemotion s.r.o., srce proizvodnje in vodstvo ostaja na Češkem, med tem ko je podvozje, motor in vzmetenje sposojeno od MAN-a TGM. 

Torsus Praetorian
Vozilo ima podvozje MAN-a TGM 4×4, deli si tudi njihov motor, menjalnik in vzmetenje. Foto: Torus

Na vozilu je vse podrejeno robustnosti in zaščiti vozila ter potnikov v delovnem okolju v  katerem se bo brž kot ne najbolje znašel. Medosna razdalja 4200 mm in 384 mm oddaljenosti od tal omogoča brezskrbno gazenje še po tako zahtevnih terenih in deloviščih. V osnovi ima 13,5t največje dovoljene mase, zavidljivi pa so tudi njegovi vstopni in izstopni koti. (32  in 26 stopinj). 

Torsus Praetorian
Štirikolesni pogon, preverjen MAN-ov pogonski sklop in prepoznavnost odlikuje Torsusa. Foto: Torsus

Špartansko, a uporabno

V skladu s filozofijo tudi notranjost ostaja bolj ali manj špartanska, a zato toliko bolj robustna. Znotraj je v osnovi različici Torsusa nameščenih 35 sedišč ter ojačan prostor za prtljago. Veliko udobja in tehnikalij sicer ni, če odštejemo DVD predvajalnik, tonirana stekla in klimatska naprava. Pa vendar je to povsem dovolj, saj je njihova namembnost delovno naravnana in z klasičnimi turističnimi prevozi nima kaj dosti skupnega. Je pa tudi res, da so Čehi v enem od renderjev predstavili tudi različico za civilno družbo in avtodom, ki pa bi v tem primeru zagotovo ponudila več udobja. 

Preberite tudi:  iF Design Award 2020: Prestižno nagrado prejel Iveco S-Way
torsus praetorian 005
Vozilo brez novodobnih sistemov, če odštejemo vzvratno kamero. Foto: Torsus

Marketinško zelo zanimiv izdelek pa ima tudi preverjen pogonski sklop in podvozje. Slednje pripada Nemškemu MAN-u, ki je izposojeno iz modela TGM.  Šest valjni vrstni turbodizelski motor ima 240 konjskih moči ter 925 Nm motornega navora. Moč pa se prenaša preko polavtomatskega menjalnika ZF 12AS 1210. Preverjen pogonski sklop, prava zamisel in dober marketing sta ključ do uspeha. Torsus Praetorian je blizu temu. Morda celo bližje kot si mislimo, nenazadnje živimo v času, ko je običajnost preprosto premalo in je potrebno izstopati, to pa Torsus kot kaže dobro zna. 

praetorain studio4 1000x668 1

Dobra novica za lastnike vozil na zemeljski plin 25.02.2021 Vlada je na včerajšnji redni seji določila besedilo predloga novele Zakona o trošerinah. Z novelo za vozila na zemeljski plin…
Nalepka za mrtvi kot, ki jo ni mogoče spregledati 24.02.2021 V Franciji so pred kratkim uvedli obvezno uporabo nalepk, ki prikazujejo mrtve kote vozila. Nalepke morajo imeti nameščena vsa vozila…
Po e-Rifterju, sedaj še ë-Berlingo 24.02.2021 Električni floti Citroënovih vozil se je pridružil ë-Berlingo. Enako kot pri elektrificiranem Rifterju, tudi Berlinga poganja električni motor, ki zmore…
Scania 540 S osvojila dvojno krono 23.02.2021 Na lanskih zahtevnih primerjalnih testih 1000 Punkte in European Truck Challenge, pod okriljem nemških transportnih revij, je Scania 540 S…