Med tem ko si glavni akterji avtobusov in coachov belijo glave z izdelavo čim bolj “zelenih” pogonov, v Novem Mestu na Češkem nastajajo avtobusi, ki se na to požvižgajo. Torsus Praetorian je znamka vozil, ki gazijo tam, kjer ostali obstanejo. Blato, strma in nevarna pobočja je njihov habitat, mesto, kjer ni prostora za zelene energije, šteje le robustnost in zmogljivost.

Offroad avtobus
Češko podjetje je ubralo drugačno tržno nišo na področju prevozniške industrije. Specializirali so se v proizvodnjo trdoživih vozil Torsus Praetorian za prevoz blaga in potnikov na najbolj zahtevnih terenih. V svojih konceptih so razkrili tudi različice za urgentne službe, servisno podporo, gasilce in še kaj bi se našlo. To neobičajno vozilo je pravzaprav delo treh partnerjev, oblikovalsko ga je razvilo Slovaško podjetje Werkemotion s.r.o., srce proizvodnje in vodstvo ostaja na Češkem, med tem ko je podvozje, motor in vzmetenje sposojeno od MAN-a TGM.

Na vozilu je vse podrejeno robustnosti in zaščiti vozila ter potnikov v delovnem okolju v katerem se bo brž kot ne najbolje znašel. Medosna razdalja 4200 mm in 384 mm oddaljenosti od tal omogoča brezskrbno gazenje še po tako zahtevnih terenih in deloviščih. V osnovi ima 13,5t največje dovoljene mase, zavidljivi pa so tudi njegovi vstopni in izstopni koti. (32 in 26 stopinj).

Špartansko, a uporabno
V skladu s filozofijo tudi notranjost ostaja bolj ali manj špartanska, a zato toliko bolj robustna. Znotraj je v osnovi različici Torsusa nameščenih 35 sedišč ter ojačan prostor za prtljago. Veliko udobja in tehnikalij sicer ni, če odštejemo DVD predvajalnik, tonirana stekla in klimatska naprava. Pa vendar je to povsem dovolj, saj je njihova namembnost delovno naravnana in z klasičnimi turističnimi prevozi nima kaj dosti skupnega. Je pa tudi res, da so Čehi v enem od renderjev predstavili tudi različico za civilno družbo in avtodom, ki pa bi v tem primeru zagotovo ponudila več udobja.

Marketinško zelo zanimiv izdelek pa ima tudi preverjen pogonski sklop in podvozje. Slednje pripada Nemškemu MAN-u, ki je izposojeno iz modela TGM. Šest valjni vrstni turbodizelski motor ima 240 konjskih moči ter 925 Nm motornega navora. Moč pa se prenaša preko polavtomatskega menjalnika ZF 12AS 1210. Preverjen pogonski sklop, prava zamisel in dober marketing sta ključ do uspeha. Torsus Praetorian je blizu temu. Morda celo bližje kot si mislimo, nenazadnje živimo v času, ko je običajnost preprosto premalo in je potrebno izstopati, to pa Torsus kot kaže dobro zna.