×
Trucker.si

Iščite po portalu

Continental nam je na našem zadnjem srečanju v Parizu predstavil tovornjak prihodnosti. Pod Mercedesovo šasijo se skriva najsodobnejša tehnologija, ki je že in še bo v prihodnosti del cestnega transporta. Da gre za do sedaj ne videno tehnologijo, pove tudi dejstvo, da so nam pred pričetkom prelepili leče na mobilnikih, predati pa smo morali tudi vso ostalo fotografsko opremo. 

continental
Skrivnosti tovornjak, ki ni imel tovarniških emblemov Foto: Continental, Tomaž Ficko

Na povabilo slovenskega uvoznika Continental Adria smo nestrpno odhiteli v mesto luči, v Paris, kjer smo se udeležili letošnjega Perfect Conti Driving Experience dogodka. Priznati moramo, da so njihovi dogodki vselej zelo poučni in iz njih odhajaš z veliko novih informacij. Tudi tokrat ni bilo nič drugače, poleg mnogih aktivnosti, prikaza voženj so se posvetili tudi asortimentia na področju tovornjakov. Na tem področju ima Continental mnoge rešitve in inovacije. Preveč jih je, da bi jih lahko opisali samo v enem prispevku. Dotaknili se bomo glavnih, ki že ključno vplivajo na varnost in razvoj v cestnem prometu. Če s vrnem k našem skrivnostnemu tovornjaku, zakaj skrivnostnemu?  Namreč vse fotografije je posnel uradni fotograf, sami pa žal nismo smeli uporabljati fotografske opreme. 

 

Ogledala zamenjale kamere – ProViu®Mirror

Že ob bližnjem pregledu smo na  tovornjaku lahko zaznali veliko “dodatkov”, ki jih sicer ni videti v običajnih različicah. Najprej nam je v oči padla kopica kamer, ki jih je demo tovornjak uporabljal za video prenos na notranje ekrane. Klasična zrcalna ogledala so že pred časom zamenjale kamere, ki sliko nato prenesejo na notranje zaslone,  vozniku namesto ogledala spremlja LCD zaslone, ki so montirani na A stebričke znotraj tovornjaka. Tovrstno tehnologijo je prvi na svoja vozila plasiral Mercedes, toda pri Continentalu so tu naredili še korak naprej. Njihov ProViu Mirror nadomešča tudi ogledalo pred vozniško kabino.

continental

continental
Continentalov demo tovrnjak ima številne tehnološke rešitve, ki še niso ugledale luči uradne predstavitve. Foto: Continental, Tomaž Ficko

Pogled iz ptičje perspektive

S pomočjo večih kamer okoli tovornjaka pa so razvili tudi “bird view “, ki ga poznamo iz nekaterih bolj prestižnih osebnih vozil. Slednji nam omogoča lažje manevriranje v mestnih ulicah, prav tako pa pokrije tudi mrtve kote okoli vozila. Prednost digitalnih ogledal se pokaže predvsem pri bleščanju sonca, tukaj tega ni, prav tako je pogled omogočen tudi pri odprtih vratih kabine.

Prednost kamer pa je tudi v primeru porabe, saj ima ta tehnologija manj zračnega upora in posledično manjšo porabo tovornjaka. Kamere pa še zdaleč niso njihova primarna tehnologija, veliko pozornosti posvečajo predvidljivim radarskim tempomatom in tudi integraciji umetne inteligence v transportna vozila.  

Ste zamudili?  Spoznali smo mobilni predstavitveni prostor podjetja Continental, ki morda na prvi pogled deluje kot dostavnik. Vendar je mnogo več kot to. Je mobilni ambasador, ki združuje znanje, tehnologijo in izkušnje enega največjih gumarskih podjetij na svetu. Z njim širijo ideje in vizijo podjetja znotraj in zunaj slovenskih meja. 

Continental in umetna inteligenca

Mnogo asistenčnih sistemov Continental že ponuja v svoji opremi, med drugim tudi sistem, ki opozori voznike tovornih vozil, ko je pešec ali kolesar v mrtvem kotu vidnega polja voznika. Radarski sistem druge generacije pa bo s pomočjo kamer in umetne inteligence šel še korak naprej, celo tako daleč, da bo lahko prepoznaval kolesarjeve ali peščeve kretnje in tako veliko pred voznikom spoznal možnost nevarne situacije.

continental
Mrtvi koti pri tovornih vozili so zelo veliki. Continentalova umetna inteligenca preprečuje tovrstne nesreče. Foto: Continental

Glasba brez zvočnikov 

Ena zagotovo najbolj zanimivih tehnoloških rešitev je tudi Continentalova tehnologija Ac2ated Sound, kjer avdio sistem z nadomestitvijo običajnih zvočnikov z  uporabo aktuatorjev (element, ki električni signal pretvarja v fizični) in tako ustvarjajo zvok z vibriranjem določenih površin v vozilu.
Tovrstni sistemi brez zvočnikov zmanjšajo težo in tudi vplivajo na manjšo porabo električne energije.
Nevidno avtomobilsko avdio tehnologijo je mogoče vključiti v kateri koli model avtomobila, od limuzin višjega razreda in vse do tovornih vozil.

Ac2ated Sound
Aktuatorji ustvarjajo zvok s pomočjo vibracij na površine v vozilu. Foto: Continental

ehorizon

Del njihovih tehnoloških rešitev se nanaša tudi na telemetrijo. Ta temelji na topografiji, ki je postala del novega transportnega sveta. Tovornjaki imajo vgrajene aktivne tempomate, ki delujejo po topografiji. Continental z eHorizon rešitvijo ponuja sistem, ki črpa informacije iz topografskih kart in jih kombinira s podatki iz cest in temu prilagaja vožnjo tovornjaka. Tovrstni sistem omogoča bolj ekonomično porabo goriva in manjšo obrabo delov.

Scania S ima nove oznake, krivci za to pri Mercedesu Scania S je dobila novo, bolje rečeno obrnjeno označevanje. Srš problema se skriva v črki S, ki je bila do…
Thor: Peterbiltov tovornjak prodan za 12 milijonov evrov Na dražbi v Saudski Arabiji so prodali enega najdražjih predelanih tovornjakov na svetu. Mogočnega Peterbilta s pomenljivim imenom Thor so…
Papamobil: Dacia Duster je novo vozilo v Vatikanu Skupina Renault je 27. novembra papežu Frančišku podarila vozilo Dacia Duster - papamobil, posebej prilagojeno mobilnostnim potrebam papeža. Christophe Dridi,…
MAN TGS: Ko prevoz postane poslanstvo MAN-ovi tovornjaki so spisali že prenekatere uspešne in zanimive zgodbe. Tokrat smo spoznali podjetje Dvig d.o.o., podjetje, ki MAN TGS…