×
Trucker.si

Iščite po portalu

V začetku meseca maja je v  Slovenijo obiskal sedaj že tradicionalni Dafov Road Show. Karavana najnovejših Dafovih gospodarskih vozil se je ustavila na Dafovem centru Cordia, ki je tudi glavni uvoznik te znamke za Slovenijo.

Dafov Road Show v Sloveniji
Dafov Road Show se je ustavil tudi v Sloveniji.

Flota najnovejših Dafov je svojo pot pričela 25. marca v Bosni in Hercegovini in jo nadaljevala skozi Makedonijo in nato v Grčijo, Srbijo in Hrvaško. Road Show se je ustavil tudi v Sloveniji med 6. in 12. aprilom na Dafovem centru v Hočah. Na ogled in testne vožnje smo dobili oba mednarodna tovornjaka iz leta 2018 XF in CF ter najmanjši hišni model LF. V testni liniji vozil pa je bil na voljo tudi preizkus CF s prekucno kabino namenjen gradbenemu sektorju.  Karavana je svojo pot nadaljevala v Romunijo, zaključila pa jo bo v sredini julija v Litvi. Road Show bo tako skupaj obiskal 11 držav, nato pa se vrnil v domači Eindhoven.

 

Na Road Showu so nam v Daf Cordia centru predstavili tudi novo testno voznico Jadranko Čučnik. Slednja bo v prihodnosti skrbela za izobraževanje Dafovih voznikov, s poudarkom na varčni in ekonomični vožnji. Veliko novosti pa se obeta tudi z programom Daf Connect, ki bo kupcem ponujal celostno podporo pri vzdrževanju njihovega avto parka.

Jadranka Čučnik, Cordia d.o.o.

Z testno voznico Daf Cordie Jadranko Čučnik smo spregovorili tudi o ekonomični in varčni vožnji. Slednja ima v transportu čedalje večji pomen. Z ekonomično vožnjo bomo ustregli naši denarnici, hkrati pa prispevali tudi k čistejšemu okolju. Seveda pa je to vselej težko doseči,  prevozništvo in transport je postala panoga,  kjer so čas, denar in hitrost pomembna vrednota, zlasti pri naročnikih.

Dafov Road Show

Načrtovanje poti

Na porabo govoriva vplivajo mnogoteri dejavniki, v prvi vrsti je zelo pomemben del načrtovanje poti, saj lahko tako predvidimo številne dejavnike, ki vplivajo na porabo. Že zgolj časovna organizacija lahko doprinese dobre rezultate, organiziran voznik je brezskrben in varen voznik. Seveda je tukaj potrebno omeniti tudi podjetje in dobro logistiko. Eno z drugim gre v roki.

 

Razporeditev tovora

Razporeditev tovora je eden najbolj ključnih dejavnikov ne le za varno, temveč tudi za varčno vožnjo. Neprimerno naložen tovor lahko z svojimi neskladnimi obremenitvami poveča porabo goriva. Varno razporejen in razporejen tovor bi moral biti pomemben člen slehernega voznika.

 

Redni servisi

Samo optimalno delujoče tovorno vozilo lahko nudi optimalne rezultate, zatorej je po besedah Čučnikove zelo pomembo redno in primerno servisiranje tovornega vozila. Redni pregledi in upoštevanje servisnih intervalov so del, ki se v transportu žal prevečkrat  zanemarja.

 

Stop sistemi oziroma ugašanje vozila

Porabo lahko reguliramo tudi z uporabo sodobnih sistemov, kot je denimo sistem stop. S tovrstnim sistemom lahko naredimo veliko v smeri porabe in tudi okolja, saj z njihovo uporabo v zrak spustimo manj strupenih snovi. Trenutni trendi kažejo, da se za ta sistem odloči le 20% kupcev Dafovih vozil.

Preprosto ugasnimo vozilo, ko ga ne potrebujemo!

 

Odločna vožnja

Vožnja je zagotovo eden najbolj pomembnih členov v verigi varčne in ekonomične vožnje. Saj z njo lahko naredimo največ. Še tako sofisticirani sistemi so povsem brezpredmetni v kolikor jih voznik ne upošteva. Dinamična vožnja, občutek pri zaviranju, odločno speljevanje in enakomerno pospeševanje so pri porabi goriva zelo pomembni členi.

 

Z Dafovimi sistemi tudi do 10% prihranka goriva

Po besedah Čučnikove se ob pravilni uporabi sistemov kot so »eco mode, PCC , eco roll, ipd.« lahko privarčuje tudi od 7 pa kar do 10 odstotkov goriva, kar pa še zdaleč ni zanemarljiva številkah, še posebej pri transportnih podjetjih z večjimi flotami vozil.

Primer: DAF LF, aerodinamični kit, s posebej zasnovanim spoljlerjem primore k varčevanju goriva( do 4 odstotke) in  izpustu CO2. Pri hitrosti 85km/h pa je potrjeno, da dotično vozilo privarčuje kar 8 odstotkov,  kot pa druga vozila, katera so brez spojlerjev in aerodinamičnih body-ev. 

Aerodinamika je pri tovornih vozil še kako pomembna, zatorej  so pravilno nastavljeni spojlerji ključni za manjši zračni upor, posledično pa tudi manjšo porabo.

 

Odpovejte se lepotnim dodatkom

Je že res, da je tovornjak pomeni mnogim več, kot zgolj delovno vozilo. Pri tem si ga radi tudi dodatno opremijo in s tem naredijo bolj atraktivnega. Vendar je potrebno vedeti, da vsi ti dodatki pomeni večjo težo, v določenih primerih tudi večji zračni upor, elementa , ki ključno vplivata na porabo goriva. Skratka, lahko trdimo da manj je več v teh primerih.

 

Učenja varčne vožnje v podjetjih se je potrebno lotiti sistematično, z izobraževanjem voznikov, urejenim voznik parkom ter dobrimi pnevmatikami, predvsem pa miselnostjo. Še tako dober tovornjak, ne naredi dobrega voznika, in tako je tudi v tem segmentu transporta. Konec koncev z varčno vožnjo bo tudi obraba delov manjša, daljša delovna doba, ter tudi nekoliko debelejša denarnica. In to danes velja ogromno.

Fordova raziskava: ambientalna osvetlitev za več kilometrov Novi električni minibus Transit Smart Energy Concept uporablja ambientalno osvetlitev. Fordova raziskava je pokazala, da imajo z rdečo svetlobo potniki…
MyIveco: Iveco predstavil novo aplikacijo Iveco je predstavil novo aplikacijo MyIveco Easy Way, ki njihovim voznikom močno olajša življenje na poti. Nova aplikacija omogoča povezljivost…
Nikola Tre- prototip, ki bo kmalu postal realnost evropskih cest Le tri mesece po objavi partnerstva med Ivecom in Nikolo so v Torinu razkrili maketo tovornjaka prihodnosti- Nikola Tre. Popolnoma…
Irizar i8: Španski zastavonoša prvič v Sloveniji Podjetje Europabus je v svoj vozni park dodalo nov avtobus Irizar i8 450. Potovalni lepotec ima 450 konjskih moči in…