×
Trucker.si

Iščite po portalu

Ekipa Trucker.si se je tokrat pridružila gozdarskemu podjetju Gozd Ljubljana, ki je z naravno dediščino povezano že sedem desetletij.Slovenija je dežela gozdov. Prekriva jo kar 58 odstotkov gozdov, kar nas uvršča na četrto mesto po gozdnatosti, takoj za Finsko, Latvijo in Estonijo. Gozdarstvo je v Sloveniji pomembna gospodarska dejavnost, ki pa je žal vse prevečkrat zapostavljena. 

gozd ljubljana
Zahtevne naloge zaupajo MAN-ovim tovornjakom. Foto: Tomaž Ficko

Prav je, da nekaj besed namenimo gozdu, zapletenemu ekosistemu, ki ima odločilen pomen za okolje, ne le na področju, ki ga pokriva, temveč je njegov vpliv čutiti tudi v več tisoč kilometrov oddaljenih krajih. Njegov obstoj ne vpliva zgolj gospodarsko, ta naravni ekosistem ima nepredstavljive okoljske, proizvodnje in nenazadnje socialne vloge, zato je še kako pomembno, da z njim upravljajo usposobljena in specializirana podjetja, kar Gozd Ljubljana brez dvoma je. S svojimi dolgoletnimi izkušnjami in dobrim združevanjem so ustvarili skupino, ki vam danes lahko ponudi kakovosten transport, sečnjo in odkup lesa.

Zgodovino gospodarske združbe sega v leto 1948, ko so se ukvarjali s sečno in prodajo lesa.

 

Začetki brez moderne mehanizacije

To so bili časi, ko se je spravilo lesa opravljalo s konji, brez moderne mehanizacije, z redkimi traktorji ter še redkejšimi kamioni. Skozi ta čas sta se podjetje in panoga dodobra razvila in če je bilo še v letu 1948 pravilo, da lahko gozdno podjetje svoje dejavnost opravljal le na lokalni ravni, danes temu ni več tako.

Gospodarsko podjetje Gozd Ljubljana je delovanje razširilo po celotni Sloveniji in poseduje sodobno mehanizacijo, s katero lahko hitro in varno opravi sečnjo in spravilo lesa tudi na najzahtevnejših terenih. Tovrstna panoga potrebuje tudi specializirane in izkušene kadre, saj je le tako mogoče opravljati delo kakovostno in varno.

gozd ljubljana
Vozni park podjetja Gozd Ljubljana Foto: Osebni arhiv

Vozni park Gozda Ljubljana trenutno obsega 25 tovornih vozil znamke MAN, od tega 15 vlačilcev, namenjenih transportu, ter 10 vozil z nadgradnjo gozdarskega dvigala ali drugih nadgradenj.

 

Če je bila v preteklosti podjetja sečnja in prodaja lesa njihova glavna dejavnost, pa seje ta od leta 2013 “preoblikovala” transportno dejavnost gozdarski produktov, danes pa prinaša skoraj 70 odstotkov celotnega prometa.

 

MAN je pravi gozdar

Transport velja za zahtevno dejavnost, v kolikor pa govorimo o gozdarskih transportih, pa je ta še toliko bolj zahteven in ob neprimerni opremi tudi nevaren.

gozd ljubljana
MAN TGX Foto: Tomaž Ficko

Gozdne ceste se ne morejo primerjati s ravnicami avtocest, zato tudi na tem področju uporabljajo najsodobnejši vozni park, ki ustreza strogim ekološkim in drugim standardom. Poleg tovornih vozil imajo v svojem voznem parku tudi dostavnik in servisna vozila znamke Volkswagen.

 

2 milijona kilometrov, 200.000 m3 lesa

Direktor podjetja Dušan Gradišar nam je postregel z z impozantnimi podatki: letos predvidevajo, da bodo z lastnim avtoparkom naredili prek 2 milijona kilometrov. Na vlačilce in vagone pa naložili preko 200 tisoč kubičnih metrov lesa. Za znane kupce v Sloveniji , Avstriji in Italiji bodo pripeljali preko 130 tisoč kubikov  lesa. 

gozd ljubljana
Gozd Ljubljana, ki z našo naravno dediščino upravlja že sedem desetletij. Foto: Osebni arhiv

Transportne razdalje se bistveno povečujejo, pred 30 leti je znašala povprečna transportna razdalja na dan med 25 in 30 km, danes pa se približujejo številki 150 km na dan, temu primerno se je spremenil vozni park, od razdalj 80 km in več se transport vrši le z vlačilci, saj so le-ti brez težke nadgradnje in dvigala” pove Gradišar. 

 

Obleka po meri za vsakega zaposlenega

Današnje razmere v prevozništvu so v številnih transportnih podjetjih neugodne tako doma kot na tujem, tega se zaveda tudi Gradišar, ki kot pravi, svojih zaposlenih ne jemlje kot številke. Prav vsakemu od njih napravijo obleko po meri ter mu že s tovrstnim pristopom omogočijo kar se da najbolj optimalne razmere za delo. Danes je v podjetju zaposlenih 62 ljudi, ki zelo dobro opravljajo svoje del, kar je nenazadnje tudi ključ do uspešnega podjetja v tako spremenljivih okoljih, kot je gozdarstvo.

 

Gašper po očetovih stopinjah

Za prihodnost podjetja ni bati, to smo se lahko prepričali tudi sami. Gašper Gradišar, ki stopa po stopinjah očeta Dušana, v podjetju opravlja številne naloge od disponenta, prevoznika do aktivnega udeleženca licitacij lesa.

Gašper Gradišar hodi po očetovih stopinjah Dušana Gradišarja. Foto: Tomaž Ficko

Vse to počne z veliko vnemo in veselje, kar samo kaže, da imajo Gradišarjevi prvi recept za uspešno podjetje. Tudi splošni obeti so vsaj zaenkrat dobri, dela je po Dušanovih besedah načeloma dovolj, vendar pa je težko zagotoviti konstantnost. So dnevi, ko bi lahko operirali z dvojnimi kapacitetami, pa tudi dnevi, ko ni zagotovila za daljše obdobje voženj, medtem, ko so se v preteklosti kapacitete prilagodile dolgoročnosti podjetja. 

 

Bistveno bolj bi se zavedali gozda, če bi ga bilo manj

Na koncu se velja malo vrniti h gozdovom. Ti so v Sloveniji v razmeroma dobri in raznoliki, na vsake toliko jo žal zagode tudi narava in spremeni planirana dela, v takih primerih se ponudba lesa korenito spremeni, saj določen delež kupcev ne kaže interesa za slab les. 

 

“V gozdove se premalo vlaga, ni prave in pravočasne obnove in nege gozda, ker naj bi bil to samo strošek, poslabšanje pa se bo poznalo že čez 15-20 let. Gozdne prometnice se slabo in neprimerno vzdržuje, “zaključi Gradišar.

gozd ljubljana
Bistveno bolj bi se zavedali gozda, če bi ga bilo manj Foto: Wiki

Slovenci imamo gozd na vsakem koraku. Vstop vanj je prost že po ustavi, v urbanih območjih pa je žal odnos do naše naravne dediščine zelo klavrn. Pri podjetju Gozd Ljubljana se tega dobro zavedajo, temu primeren imajo tudi odnos in ravno to jih dela dobre, če ne celo najboljše. Dovolil si bom prekopirati misel, ki sem jo zasledil na spletu ” Ko v gozdu poslušam jesensko listje, ki mi šepeta po nogami, vem le, da še naprej želim občutiti to radost narave, ki je ne more nadomestiti nobena druga stvar.”

Scania S ima nove oznake, krivci za to pri Mercedesu Scania S je dobila novo, bolje rečeno obrnjeno označevanje. Srš problema se skriva v črki S, ki je bila do…
Thor: Peterbiltov tovornjak prodan za 12 milijonov evrov Na dražbi v Saudski Arabiji so prodali enega najdražjih predelanih tovornjakov na svetu. Mogočnega Peterbilta s pomenljivim imenom Thor so…
Papamobil: Dacia Duster je novo vozilo v Vatikanu Skupina Renault je 27. novembra papežu Frančišku podarila vozilo Dacia Duster - papamobil, posebej prilagojeno mobilnostnim potrebam papeža. Christophe Dridi,…
MAN TGS: Ko prevoz postane poslanstvo MAN-ovi tovornjaki so spisali že prenekatere uspešne in zanimive zgodbe. Tokrat smo spoznali podjetje Dvig d.o.o., podjetje, ki MAN TGS…