×
Trucker.si

Iščite po portalu

Irizarjevi avtobusi imajo dolgo brado na področju prevozniške panoge. Tokrat predstavljamo njihov najbolj prodajan dragulj Irizar i6s, ki navdušuje s svojevrstno obliko, ki jo odlično nadgrajuje z udobjem in sodobno tehnologijo. Slednja izhaja iz Scanije, ki Irizarjeve avtobuse dela ne le privlačne, temveč tudi varčne in sodobno tehnološko podprte.

irizar i6s
Irizar i6s je poleg modela prestižnejšega i8 najbolje prodajan avtobus v njihovi ponudbi. Foto: Tomaž Ficko

130- letnica

Zdi se, da Irizarjevi avtobusi še niso povsem poznani slovenskim prevoznikom, a imajo v svetu dolgo in poznano zgodovino. Letos mineva 130 let tega uspešnega in priznanega španskega proizvajalca. Njihova zgodovina sega v leto 1889, danes pa so prisotni že v preko 90 državah. 

Prisotni že v 90 državah

Zgodba o uspehu sedanje generacije avtobusov se začne že davnega leta 2001, ko predstavijo model PB, ki tedaj ponudi povsem novo oblikovno zasnovo, ki je še danes zaščitni znak španskega proizvajalca avtobusov. Revolucionarna oblika nastane izpod peres Arup Group, avtobus pa leta 2004 na šasiji Scanije postane tudi  Coach leta 2004.

Irizar i6s
Tudi Irizar i6s ima prepoznavne linije, ki izhajajo iz modela PB, ki je bil predstavljen leta 2001. Foto: Tomaž Ficko

i6s je najbolje prodajan model

I6s seveda ne more skriti svoje preteklosti, niti je ne želi. Zunanjost je tisto, kar to znamko dela nekaj posebnega, nekaj, kar le s težka najdemo pri njihovi konkurenci. Tukaj  lahko mirno zapišemo, da je Irizar i6s eden najlepših v svojem segmentu. Njegova ne konvencionalna podoba ima veliko občudovalcev, a hkrati tudi nekaj nasprotnikov, ki še vedno raje prisegajo na običajne bolj oglate in ostre linije.

Na testu smo imeli dvo -osno različico, ki je v dolžino merila 12, 2 metra in je bila v konfiguraciji 51 +1 +1.

Za Irizarjeve avtobuse je značilno, da se ne delajo na zalogo, poleg izdatne serijske opreme, denimo del katere so tudi pnevmatska stranska prtljažna vrata in aluminijasta platišča, pa je na voljo tudi dolg seznam dodatne opreme s katero lahko povsem individualiziramo ta avtobus. Še bolj razveseljivo pa je dejstvo, da ima ta avtobus tudi sila veliko serijske opreme. Med to spadajo LED luči, aluminijasta platišča, pnevmatsko zapiraje prtljažnih vrat, avtomatski menjalnik in še bi lahko naštevali.

 

Irizar i6s
Notranjost ponuja kakovostne materiale. Testna različica je v sedežni konfiguraciji 51+1+1 Foto: Tomaž Ficko

Notranjost, kot smo lahko že vajeni iz hišnih modelov, tudi v tem primeru ni bila vprašljiva. Testna različica je bila opremljena z sedeži i6s plus, ki ponujajo zvrhano mero udobja tudi na daljši poteh, vsi pa so bili opremljeni z USB priključki za polnjenje prenosnih digitalnih naprav.

USB priključki in dva LCD zaslona

Poskrbljeno pa je tudi za varnost potnikov, saj so sedeži opremljeni z dvo-točkovnim varnostnim pasom. Zelo pomemben vidik je tudi infotaiment za potnike, v našem primeru sta za to skrbela dva zaslona, spredaj 22 palični LCD zaslon in in malo manjši 15 palični zaslon pri zadnjih vratih. V ponudbi dodatne opreme lahko najdemo tudi Wifi točko, ki potnikom omogoča povezavo s spletom, kar je še posebej dobrodošlo na daljših relacijah. 

Irizair
Pomembni del opreme so tudi USB priključki, ti so v današnjih časih pomembni del opreme avtobusa. Potniki tako lahko brez teža polnijo svoje elektronske naprave. Foto: Tomaž Ficko

Urejen in prostoren voznikov prostor

Voznikov prostor je prostoren in ponuja vse, kar potrebuje za udobno in varno vožnjo. Na levi voznikovi strani lahko najdemo komandno ploščo s katero nadziramo praktično vse ključne funkcije avtobusa. Na plošči tako najdemo stikala za odpiranje prednjih in zadnjih vrat, stikala za pnevmatsko odpiranje stranskih prtljažnih vrat in nastavitve osvetlitve notranjosti vozila. 

Irizar
Notranjost je lična in pregledna. Vsa stikala so vozniku lahko dosegljiva, dovolj je tudi odlagalnih mest. Foto: Tomaž Ficko

Video kamere, tempomat

Nad komandno ploščo se nahaja zaslon, kjer s pomočjo kamer lahko vidimo dogajanje na zadnjem stopnišču in zadnjem zunanjem delu vozila. V primeru dodatne opreme pa lahko zaslon služi tudi kot navigacija. Na volanskem obroču so običajne tipke za opravljanje tempomata in omejevalnika hitrosti. Sredinski del armaturne plošče pa je rezerviran za upravljanje radia, dvd enote in segmenta za nadzor klimatske naprave v vozilu. 

Irizair i6
Na zaslonu lahko spremljamo dogajanje na zadnjem izhodu ter tudi zadnjem delu vozila. Foto: Tomaž Ficko

Scanjin motorni skop

Testni avtobus Irizar i6s je bil opremljen z preverjenim 13- litrskim dizelski motorjem DC 13, ki zmore 410 konjskih moči z največjim navorom 2,250 Nm, ki ga doseže med 1000-1300 obr/min. 

410 konjskih moči z največjim navorom 2,250 Nm, ki ga doseže med 1000-1300 obr/min.

V ponudbi pa je na voljo tudi močnejša različica z 450 konjskimi močmi. Pogonsko moč prenaša preko že poznanega  menjalnika, 12 stopenjski Opticruise, ki ima možnost delovanja v standardnem in ekonomičnem načinu. 

 

Timocom povečal možnosti dostopa do borze tovora in skladišč Upravljavec borze tovora v Evropi, Timocom, v času krize povečuje možnosti dostopa do svojega sistema. Tako lahko stranke s spremembo…
Volvo Trucks do novih mejnikov še pred uradno predstavitvijo #video Pri Volvo Trucks so z novim predstavitvenim filmom dosegli nove mejnike. Da bi pokazali moč svoje nove generacije tovornjakov, so…
Super Space Cab: Za pomemben mejnik posebna serija Pri Dafu so nedavno tega prišli do novega mejnika. Ni skrivnost, da so od leta 1994 izdelali že 250-tisočega XF-a…
Elektrika tudi za slovenskega Twinga Renault ima v svoji prodajni ponudbi novo popolnoma elektrificirano vozilo. Na cesto je prišel Twingo Z.E., ki ga  poganja 60kW…