×
Trucker.si

Iščite po portalu

Platooning – Avtomatizirana vožnja v konvoju bo postala v transportu kaj kmalu tudi realnost. Da je temu tako, so potrdili prav z zadnjim velikim pilotskim projektom, pri katerem so sodelovali DB Schenker, MAN Truck & Bus ter Univerza za uporabne znanosti Fresenius.

Platooning
Platooning kmalu resničnost v cestnem transportu

Upravljanje elektronsko povezanih tovornjakov na nemških avtocestah je varno, tehnično zanesljivo in enostavno izvedljivo v okviru rutinskih postopkov logističnega podjetja.To so najpomembnejše ugotovitve prvega terenskega preizkusa tovornjaških konvojev v realnih logističnih razmerah, ki so bile predstavljene v Berlinu.

Joachim Drees, MAN Truck & Bus, Alexander Doll, Deutsche Bahn, Dr. Tobias Miethaner, Zvezno ministrstvo za transport in digitalno infrastrukturo, Andy Kipping, voznik tovornjaka pri družbi DB Schenker, prof. dr. Sabine Hammer in prof. dr. Christian Haas, oba z Univerze Fresenius.
Udeleženci projekta vožnje v konvoju so predstavili rezultate raziskave na zaključni prireditvi, ki je potekala na Ministrstvu za transport in digitalno infrastrukturo (BMVI) v Berlinu (od leve proti desni): Joachim Drees, MAN Truck & Bus, Alexander Doll, Deutsche Bahn, Dr. Tobias Miethaner, Zvezno ministrstvo za transport in digitalno infrastrukturo, Andy Kipping, voznik tovornjaka pri družbi DB Schenker, prof. dr. Sabine Hammer in prof. dr. Christian Haas, oba z Univerze Fresenius.

Kot del raziskovalnega projekta, ki ga sponzorira Zvezno ministrstvo za transport in digitalno infrastrukturo, so profesionalni vozniki sedem mesecev vozili dve elektronsko povezani vozili po avtocesti 9 med Nürnbergom in münchensko podružnico logističnega podjetja DB Schenker. Po prevoženih 35.000 preizkusnih kilometrih so vozniki, ki so vozili na razdalji samo 15 do 21 m, pohvalili udobno vožnjo in splošen občutek varnosti. Pri terenskem preizkusu so poleg tega izmerili manjšo porabo goriva.

Zvezno ministrstvo za transport in digitalno infrastrukturo  je za raziskovalni projekt prispevalo sredstva v znesku pribl. 1,86 milijona evrov. Partnerji pri projektu – DB Schenker, MAN Truck & Bus in Univerza za uporabne znanosti Fresenius so predstavili rezultate na ministrstvu. Glede na ugotovitve projektnih partnerjev lahko tovornjaški konvoji poskrbijo za bolj učinkovito izrabo prostora na avtocestah, zmanjšajo zastoje in povečajo prometno varnost.

Doll verjame, da bo vožnja v konvojih izvedljiva na 40 % cest, ki se uporabljajo za transport

Glede na rezultate raziskav podjetja DB Schenker se lahko vožnja v konvojih obsežno uporablja v logističnem omrežju. Alexander Doll, član upravnega odbora, zadolžen za finance, tovorni transport in logistiko pri družbi Deutsche Bahn AG pravi: „Analizirali smo evropsko transportno omrežje in z veliko gotovostjo trdim, da lahko približno 40 % kilometrov prevozimo v konvojih.” Vsekakor pa bodo za to potrebni nadaljnji preizkusi in ureditev zakonodaje. Prednosti bodo imele tudi stranke. „Z vožnjo v konvojih povečamo zanesljivost transporta.“

Platooning

Sistem za vožnjo v konvojih, nameščen v MAN-ovih tovornjakih, je brezhibno deloval v 98 % prevoženih kilometrov. Aktivni poseg voznika je bil potreben enkrat na vsakih 2000 prevoženih kilometrov, kar je veliko manj, kot so pričakovali.

Poleg tega je pilotski projekt pokazal 3 do 4-odstotno znižanje porabe goriva.

„Dokazali smo, da lahko vožnja v konvojih zmanjša porabo goriva in izpuste CO2. Predvsem pa nas veseli zanesljivo delovanje sistema, ki lahko poveča varnost na avtocestah. Vožnja v konvojih je torej pomemben korak na poti k avtomatizaciji,“ ugotavlja Joachim Drees, predsednik upravnega odbora družbe MAN Truck & Bus SE.

Platooning

Znanstveniki so potrdili, da se vozniki počutijo varne

Znanstveniki z Univerze za uporabne znanosti Fresenius so raziskovali psihološke in nevropsihološke vplive na voznike. Izkušnje, pridobljene pri praktičnem preizkusu so igrale pomembno vlogo pri sprva skeptičnem odnosu voznikov do sistema. Vozniki so doživeli druge udeležence prometa, ki so se vrinili na njihov vozni pas iz sosednjega pasa, ali pa so prečkali več pasov kot neprijetno, vendar nikakor kritično izkušnjo.Projektni partnerji so prepričani, da se lahko možnosti konvojske vožnje povečajo z nadaljnjim razvojem. Poleg tega se odpirajo možnosti novih poslovnih modelov na področju logistike.

Renault K 520: Tovornjak za najtežje pogoje V kamnolomu Verd smo spoznavali tovornjak, ki bo svoje kupce iskal predvsem v gradbenem sektorju. Renault K 520 v konfiguraciji…
Continental: Skrivnostni tovornjak z najnovejšo tehnologijo Continental nam je na našem zadnjem srečanju v Parizu predstavil tovornjak prihodnosti. Pod Mercedesovo šasijo se skriva najsodobnejša tehnologija, ki…
Ford Tourneo Custom: Tudi kot blagi hibrid Ford tudi na področju gospodarskih vozil ne počiva. Nedavno je predstavil nove motorne sklope -Ford  Tourneo Custom bo imel 2.0…
Ford: Pet zvezdic tudi za elektrificirane modele Ford je poskrbel tudi za varnost pri elektrificiranih modelih. Novi Ford Explorer Plug-In Hybrid je bil ocenjen s petimi zvezdicami…