×
Trucker.si

Iščite po portalu

Vozila bom tovornjak. Mama, jaz bom zadaj v prikolici imela hišo. Otroška želja tedaj male deklice, ki se ni zmenila za dekliške igrače, temveč je sanjarila o tovornjaku in šoferskem poklicu. Ta ista deklica je leta 2006, sedaj že dobrih 13 let tega, tudi uresničila svoj veliki otroški sen. Pri slabih 19 letih, takoj po vpisu na fakulteto,  je opravila kategorije in postala poklicna šoferka. Pogovarjali smo se z Jadranko Čučnik, poklicno voznico, testno voznico Dafa in soustanoviteljico, ter do nedavnega predsednico Društva voznic tovornjakov in avtobusov Slovenije – Jeklene Magnolije.

Jadranka Čučnik
Jadranka Čučnik- inštruktor varčne vožnje pri Daf Cordia. Foto : Tomaž Ficko

Vsak začetek je težak, tega se še predobro zaveda Jadranka, ki je na poti k svojemu šoferskemu poklicu doživela vrsto bolj ali manj neprijetnih izkušenj. Poklicno vihtenje volana hočemo ali nočemo v javnosti (še) vedno velja za domeno moških, ki pa postaja vse bolj popularno tudi pri nežnejšemu spolu.  Nič drugače ni bilo tedaj, ko je kot novo pečena šoferka iskala zaposlitev v prevozniški panogi.

Jadranka Čučnik
Začetki prevozništva v gradbeništvu. Foto: Zasebni arhiv

»Ob povpraševanju po odprtem delovnem mestu voznika pri transportnem podjetju sem ob telefonskem klicu in povpraševanju dobila odgovor; gospa, naj vaš mož sam pokliče za službo«, sedaj  z nasmeškom pove Čučnikova.

Jadranka Čučnik
Ljubezen do šoferskega poklica izhaja iz otroških let

To pa še zdaleč ni bila edina prigoda, ki se ji je pripetila ob vzponu vozniške kariere. Leta 2006 prvič poklicno za volan tovornjaka, kjer se odpravi na svojo debitansko vožnjo s polno prikolico razsutega tovora in končnega cilja v Italiji.

Ognjeni krst v Italiji. Tovor, ki nikoli ne pride na cilj.

 Usoda je hotela, da svoje prve samostojne vožnje zagotovo ne bo nikoli pozabila. Cilja v Italiji ni nikoli dosegla, saj ji je napoti zagorela prikolica, kjer je bila  primorana končati svojo prvo »furo« na odstavnem pasu italijanske ceste, sama in v plamenih. Zgodbi sledi nesreča na Madžarskem, kjer ji je nekdo grdo odvzel prednost in zadeva se je končala sicer srečno, torej brez hujših poškodb pa vendar z ogromno škode na več vozilih in malce straha v kosteh.

Jadranka Čučnik
Foto: Zasebni arhiv

Odločne mlade voznice to ni ustavilo pri nadaljevanju njene kariere, celo več, iz vseh teh dogodkov je pridobila dragocene izkušnje, ki danes pridejo še kako prav. Njeno poklicna pot se iz špedicijskega transporta preseli v gradbeništvo, kjer za ljubljanskega gradbenika slabih 9 let opravlja kiperske prevoze, na  katere ima še danes lepe spomine. Po kiperskih prevozih se njena poklicana pot nadaljuje pri dolenjskemu transportnem podjetju, kjer ima pomembno vlogo ne le pri vožnji temveč tudi pri samem razvoju podjetja.

Leta 2014 podpre idejo in z dekleti ustanovijo Društvo voznic tovornjakov in avtobusov Slovenije- Jeklene Magnolije.

 Njeno udejstvovanje v šoferskih vodah pa se preseli tudi izven šoferske kabine. Leta 2014 skupaj s še tremi voznicami ustanovi Društvo voznic- Jeklene Magnolije, ki tedaj z dogodki združuje v prvi vrsti poklicne voznice, kasneje pa celo organizirajo nekaj več.  Ena njihovih zgodb je tovornjakarski zbor v Mariboru, ki je privabil veliko navdušencev  kamionov ter združil staro in mlado.

Jadranka Čučnik
Društvo voznic tovornjakov in avtobusov Slovenije – Jeklene Magnolije.

S svojim aktivnim udejstvovanjem za volanom, v društvu in s svojimi sposobnostmi še danes razbija stereotipe šoferskega poklica in dokazuje, da vihtenje volana že dolgo ni več samo moško opravilo. Navkljub številnim preprekam in prigodam se zdi, da ji motivacije nikoli ne zmanjka. Vedno znova najde nove izzive, tokrat kot inštruktorica varčne vožnje, pri podjetju Cordia d.o.o., ki je svoje znanje nadgradila tudi v tujini in ga sedaj z veseljem prenaša na ostale voznike Dafovih vozil. Varčna in ekonomična vožnja je pomemben segment  v prevozništvu, tega se dobra zaveda tudi sama. Svojo znanje je nedavno nagradila z šolanjem v zibelki Dafa, Maastrichtu, kjer je pridobila veliko potrebnih novih izkušenj.

Jadranka Čučnik
Šoferske zgodbe – Jadranka Čučnik

Njeno poslanstvo je izobraževanje novih in obstoječih Dafovih vozikov. 

V mesecih službovanja pri Daf Cordiji je postala prava ambasadorka Dafa, ki neizmerno uživa v svojem poklicu. Majhna deklica, ki je še včeraj sanjala o tovornjaku, je danes izkušena šoferka, inštruktorica varčne vožnje in mama, ki se bolje kot za štedilnikom počuti v vozniški kabini. S svojo iskrenostjo, predanostjo dokazuje, da se da tudi v tem svetu veliko doseči.

Scania S ima nove oznake, krivci za to pri Mercedesu Scania S je dobila novo, bolje rečeno obrnjeno označevanje. Srš problema se skriva v črki S, ki je bila do…
Thor: Peterbiltov tovornjak prodan za 12 milijonov evrov Na dražbi v Saudski Arabiji so prodali enega najdražjih predelanih tovornjakov na svetu. Mogočnega Peterbilta s pomenljivim imenom Thor so…
Papamobil: Dacia Duster je novo vozilo v Vatikanu Skupina Renault je 27. novembra papežu Frančišku podarila vozilo Dacia Duster - papamobil, posebej prilagojeno mobilnostnim potrebam papeža. Christophe Dridi,…
MAN TGS: Ko prevoz postane poslanstvo MAN-ovi tovornjaki so spisali že prenekatere uspešne in zanimive zgodbe. Tokrat smo spoznali podjetje Dvig d.o.o., podjetje, ki MAN TGS…