Peterbilt 389 je leta 2007 prevzel štafeto Ameriške ikone, ki nosi oznako 379. Mogočneža, ki se ni vtisnil le v srca Američanov, temveč je preprosto postal del njih, del njihovega transporta, tudi del njihove filmske industrije, Hollywooda. Tokrat pa smo spoznali izvedenko 389, ki mu je podjetje ARI Legacy Sleepers nadelo še skoraj pet metrsko spalno kabino in tako so s to znamko postavili nov mejnik, ki pa je seveda mogoč le onkraj luže.

Peterbilt  389
Peterbilt 389, ki ima za seboj kar pet metrov dolgo spalno kabino. Foto: ARI Legacy Sleepers

 

80 let Peterbilta

Peterbiltovi tovornjaki so svojo pot začeli leta 1939 in si vse do danes utrdili  ime na ameriškem tržišču. Eden najbolj ikoničnih Peterbiltovih tovornjakov je model 379. Na tržišče je prišel leta 1986 in zelo hitro postal najbolj prodajan tovornjak.  Bil je še posebno primeren za dolge ameriške avtoceste in postal priljubljen pri voznikih in upravljavcih transportnih podjetij, saj so poznani po ekonomični porabi ter zelo dobri vzdržljivosti. Videli smo ga lahko tudi v številnih filmih, med drugim tudi v filmski franšizi Hitri in Drzni. Uporabljen pa je bil tudi kot najbolj znani Coca-Cola tovornjak.

Peterbilt 389
Podjetje Peterbilt letos praznuje 80 let obstoja. Foto: Peterbilt

Velike spalne kabine so del ameriških tovornjakov, a niso primerne za vse

Dolge ameriške avtoceste in hiter tempo življenja narekujeta mnogim ameriškim šoferjem življenje na poti. Za voljo pridobitve časa, udobja in bolj domačega počutja so zelo popularne velike spalne kabine, kjer lahko vozniki kuhajo, spijo in imajo tudi lastne toaletne prostore. To omogočajo velike kabine razpona od metra in pol, pa vse do petih metrov.

ARI Legacy Sleepers
Kuhinja skupaj z jedilnim kotičkom, za njim pa velika  skrita postelja. Foto: ARI Legacy Sleepers

Podjetje ARI Legacy Sleepers je ameriško podjetje, ki je specializirano za izdelavo tovrstnih spalnih kabin. Na voljo je veliko možnosti različnih postavitev in končnih materialov. Kupci si lahko znotraj nje domislijo tako rekoč vse. Notranjosti so tipično ameriške, kje ni prostora za minimalizem, obvezna oprema sta velik hladilnik, LCD televizor in seveda velika postelja. Luksuz, ki ob izdatni opremi hitro preseže dvesto tisočakov, kar pa si lahko privoščijo le najbolj donosnejša transportna podjetja. 

ARI Legacy Sleepers
Nepogrešljiv element je tudi velik hladilnik, Foto: ARI Legacy Sleepers

Največja spalna kabina doslej

V poletnih mesecih letošnjega leta pa so pri podjetju po naročilu izdelali do sedaj največjo (192 inčev), ki meri 4,8 metra. Znotraj le-te najdemo pravcato kuhinjo iz najkakovostnejših materialov, toaletne prostore s tušem, indukcijski kuhalnik, v zadnjem delu pa tudi veliko sedežno klop, ki ima na zadnji steni tudi zložljivo posteljo. Žal pa ta prestiž ni primeren za vse vrste prevozov. Peterbilt 389 s takšno postavitvijo zlahka preseže 11 ton, kar je lahko težava za prevoznike, ki bazirajo na teži prevoza. Pri podjetju seveda pred nakupom prevozniku pripravijo tudi finančni načrt in pregledajo, ali je tovrstna nadgradnja sploh primerna za njih. 

Peterbilt 389
Dolge ameriške avtoceste in hiter temo življenja narekujeta mnogim ameriškim šoferjem življenje na poti. Foto: ARI Legacy Sleepers

Več kot samo tovornjak

Zakonca Chris and Ruth Smith, ki imata korenine v Veliki Britaniji, sta si pri ARI Legacy Sleepers omislila Peterbilta 389, tovornjak, ki izstopa celo iz ameriškega povprečja. Posebnež ima najdaljšo spalno kabino, ki so  jo kdajkoli izdelali pri podjetju. 

Peterbilt 389
Beverly II je dobil ime po preminuli sestri Chrisa, lastnika tovornjaka. Foto: ARI Legacy Sleepers

Slednja meri 4,8 metra in znotraj ponuja vse udobje domačega doma. Zakonca veliko časa preživita na cesti, saj sta na poti tako rekoč 9 mesecev. Njuno podjetje opravlja prevoze letalskih motorjev in ostalih letalskih komponent, Peterbilt pa je že njun drugi tovornjak nadgrajen z kabino po meri. Po meri pa je tudi motor, v ta tovornjak so vgradili CAT X15 , ki zmore 605 konjskih moči ter ima 2700 Nm navora. Če sta pri prvem imela avtomatski menjalnik, pa sta si pri tokratnem tovornjaku zaželela 18 stopenjski ročni menjalnik. Vsi njuni tovornjaki so obarvani v rumeno barvo in tako še bolj prepoznavni. 

 

Tovornjak in motocikel, skupaj na poti

Nič ni nemogoče, še posebej ne v Ameriki. Eden od prevoznikov na svojih poteh uporablja tudi motocikel in na njegovo željo so mu pri podjetju naredili tudi garažo prav zanj. S pomočjo električne ploščadi lahko voznik povsem enostavno pospravi motocikel v zadnji del spalne kabine. Preberite pa lahko tudi, kje ima motocikel eden od slovenskih prevoznikov, preverite TUKAJ.

 

 

Ford Tourneo Custom: Tudi kot blagi hibrid Ford tudi na področju gospodarskih vozil ne počiva. Nedavno je predstavil nove motorne sklope -Ford  Tourneo Custom bo imel 2.0…
Ford: Pet zvezdic tudi za elektrificirane modele Ford je poskrbel tudi za varnost pri elektrificiranih modelih. Novi Ford Explorer Plug-In Hybrid je bil ocenjen s petimi zvezdicami…
Jaguar Mk2: legendarni britanski avto praznuje 60 letnico Letos Jaguar praznuje 60. obletnico legendarnega avtomobila - Jaguar Mk2, ki je eden največjih britanskih avtov vseh časov. Izdali so…
Scania G 410 LNG: Švedski odgovor na novo ero v transportu Trajnostna mobilnost trka na vrata tudi v segmentu težkih tovornih vozil. Scanija se je nanjo dobro pripravila, njihov odgovor je…