×
Trucker.si

Iščite po portalu

Letos obeležujemo 60 let, odkar so vozniki Volvov prek svojih ramen potegnili tritočkovni varnostni pas, ki ga je leta 1959 iznašel Nils Bohlin. Danes je varnostni pas še vedno prepoznan kot ena izmed najpomembnejših inovacij na področju prometne varnosti in glede na ocene je rešil že več kot milijon življenj.

60 let tri točkovnega varnostnega pasu

Kakorkoli, kljub očitnim pozitivnim dejstvom pa vse premalo voznikov tovornih vozil uporablja ta preprosti pripomoček: »Jasno je, škoda je življenj,« je izjavila Anna Wrige Berling, na novo imenovana direktorica področja prometne in produktne varnosti pri Volvo Trucks. »Poročilo kaže, da bi bilo precej manj smrtnih žrtev, če bi vsi vozniki uporabljali varnostni pas!«

Leta 1959 je Volvov inženir Nils Bohlin razvil sodoben tritočkovni varnostni pas.

Kljub temu, da je svoj izum patentiral, se je podjetje odločilo, da ga bo prepustilo v prosto uporabo vsem – torej so ga lahko vsi proizvajalci prosto uporabili v svojih vozilih. Ta precej neobičajna odločitev je bila sprejeta v širšem interesu javne varnosti in je omogočila vsem, ne glede na to, ali vozijo Volvo ali ne, da so v prometu bolj varni. Odločitev je bila zelo koristna za ves svet.

Nils Bohlin-izumitelj varnostnega pasu

»Noben varnostni sistem se v smislu reševanja življenj ne more niti približati varnostnemu pasu in tritočkovni varnostni pas je v prometnih nesrečah zaščitil več ljudi, kot katerikoli drug varnosti sistem,« pravi Anna Wrige Berling.

Inovacija, ki rešuje življenja – a ni vedno uporabljena.

V mnogih delih sveta je uporaba varnostnega pasu med vozniki v težkih tovornih vozilih, žal, še vedno daleč od 100 %.

»Varnostno poročilo Volvo za leto 2017 kaže, da bi polovica vseh voznikov tovornih vozil, ki so umrli v prometnih nesrečah, preživela, če bi bila pripeta z varnostnim pasom,« pojasnjuje Anna Wrige Berling.

 

Torej, kaj je razlog, da ga ne uporabljajo? Nekateri vozniki tovornih vozil zmotno mislijo, da jim zaradi velikosti njihovega vozila ni treba biti pripeti z varnostnim pasom.

Fordova raziskava: ambientalna osvetlitev za več kilometrov Novi električni minibus Transit Smart Energy Concept uporablja ambientalno osvetlitev. Fordova raziskava je pokazala, da imajo z rdečo svetlobo potniki…
MyIveco: Iveco predstavil novo aplikacijo Iveco je predstavil novo aplikacijo MyIveco Easy Way, ki njihovim voznikom močno olajša življenje na poti. Nova aplikacija omogoča povezljivost…
Nikola Tre- prototip, ki bo kmalu postal realnost evropskih cest Le tri mesece po objavi partnerstva med Ivecom in Nikolo so v Torinu razkrili maketo tovornjaka prihodnosti- Nikola Tre. Popolnoma…
Irizar i8: Španski zastavonoša prvič v Sloveniji Podjetje Europabus je v svoj vozni park dodalo nov avtobus Irizar i8 450. Potovalni lepotec ima 450 konjskih moči in…