×
Trucker.si

Iščite po portalu

V kamnolomu Verd smo spoznavali tovornjak, ki bo svoje kupce iskal predvsem v gradbenem sektorju. Renault K 520 v konfiguraciji 8 x 4  je vozilo namenjeno zahtevnim terenom, ki se jim odlično zoperstavlja s pogonom na zadnji dve osi in dvema zaporoma diferenciala. 

renault k520
Renault K520 je namenjeno prevozu težjega tovora, v konfiguraciji 8 x 4 ga bomo videli predvsem na deloviščih in težko dostopnih terenih. Foto: Tomaž Ficko

Za zahtevne terene

Kamnolom Verd je bil idealen scenarij za robustneža, kot je Renault K 520. Blato, pesek in voda so razmere, ki so mu brez dvoma pisane na kožo. In priznati moramo, da se je na testni progi izkazal z odliko. Pravzaprav si na trenutke dobil občutek, da mu tudi tako zahteven teren ne pride do živega. Za vožnjo po takem terenu je potrebno imeti poleg mehanike tudi primerna elektronska pomagala. Renault K 520 si pri tem v prvi vrsti pomaga z konfiguracijo 8 x 4, kar pomeni, da ima pogon na zadnji dve osi, pri tem pa si izdatno pomaga z dvema zaporoma diferenciala. Ena je križna, ki pomaga praznemu tovornjaku pri vožnji po slabem terenu, medtem ko je druga v pomoč pri naloženem vozilu na najtežjih terenih in tako delujta hkrati. Testna različica tovornjaka  je imela tudi še dodatna programa za vožnjo po blatu in  program offroad.

renault k 520
Kamnolom Verd je bil idealen scenarij za robustneža, kot je Renault K 520. Blato, pesek in voda so razmere, ki so mu brez dvoma pisane na kožo. Foto: Tomaž Ficko

Program Offroad nadzoruje prestavljanje Optidrive 12-stopenjskega menjalnika, vozilo postane trše, program pa nadzoruje tudi gibanje in zdrse vozila. Takšen program zelo olajša vožnjo vozniku v najbolj zahtevnih okoliščinah, kar pripomore tudi k večji pozornosti okolice in posledično tudi večji varnosti.  Serije K omogoča neverjetnih 32 stopinjski vstopni kot, medtem ko je njegov polmer obračalnega kroga vsega 9 metrov.

 

Vzvratna in bočna kamera

Testni tovornjak je poleg sistemov za bolj udobno vožnjo imel tudi dve kameri in sicer vzvratno ter tudi bočno, ki je bila nameščena na skrajno desnem delu robustnega sprednjega 100% jeklenega odbijača. Voznik pa lahko dogajanje spremlja na 7- paličnem samostoječem zaslonu, ki se nahaja na zgornjem delu armaturne plošče. Ta ima smiselno in pregledno postavljene stikala za enostavno upravljanje, pri katerem je izstopal vrtljivo stikalo za vklop obeh zapor diferenciala in programa za blato in offroad vožnjo.

 

Renault K 520
Armaturna plošča obsega 7-palični na dotik občutljiv zaslon, pomembni del pa je tudi stikalo za vklop obeh zapor diferencialov. Levo in desno se nahajata stikali za vklop programa za blato in offroad. Foto: Tomaž Ficko

Na osrednjem zaslonu na instrumentalni plošči voznik lahko vidi stanje diferencialov, stopnjo retarderja ter ostale ključne podatke. Zanimiv detajl ponujajo tudi Renaultovih varnostni pasovi, ki so odeti v prepoznavno rdečo barvo. Renault K 520 je bil opremljen z tremi sedeži, seveda upoštevajoč, da vmesni sedež ne nudi udobja na daljše relacije.

Renault Trucks
Na instrumentalni plošči najdemo osrednji zaslon na katerem se vozniku grafično prikažejo vklopljene zapore diferencialov. Foto: Tomaž Ficko

12 litrski motor,  2550 Nm navora

Kot se za tak tovornjak spodobi, ima pod seboj dobro konjenico. Testnega Renaulta je poganjal najmočnejši šetvaljni motor z močjo 520 konjev in 2550 Nn navora, ki je na voljo med 1000 in 1400 vrtljaji. V ponudbi K serije najdemo DTI 11 in DTI 13 motorje pri DTI 11 so na voljo 380, 430 in 460 konjskih moči. Pri DT13  pa imajo v ponudbi 440, 480 in najmočnejši 520 konjski agregat. 

Renault K 520
Testnega Renaulta poganjal najmočnejši šetvaljni z močjo 520 konjev in 2550 Nn navora, ki je na voljo med 1000 in 1400 vrtljaji Foto: Tomaž Ficko

Varnost ni vprašanje

Pri Renault Trucks so poskrbeli, da tudi serija K nudil celo kupico varnostnih elementov. Verjetno eden najbolj zanimivih je sistem samodejnega vklopa električne parkirne zavore ob zaustavitvi motorja. Za pomoč pri speljevanju v klanec pomaga sistem Hill Start Aid, kjer zavore ostanejo zategnjene, da se vozilo ne premika nazaj. 

Renault K 520
Varnost je ključen element pri tovornjakih, ki večji del preživijo na neutrjenih terenih. Foto: Tomaž Ficko

Preizkušeni v najtežjih razmerah

Serija K je bila preizkušena v najtežjih temperaturnih pogojih od polarnega mraza -40°C, pa vse do + 60°C. Z njimi so prevozili preko pet milijonov kilometrov, 53 vozil pa so preizkusili tudi njihovi partnerski kupci v dejanskih okoliščinah.

Renault trucks
Serija K je bila preizkušena tudi iz strani partnerskih kupcev. 35 vozil so podali na test pred uradno prodajo vozil. Foto: Tomaž Ficko
Scania S ima nove oznake, krivci za to pri Mercedesu Scania S je dobila novo, bolje rečeno obrnjeno označevanje. Srš problema se skriva v črki S, ki je bila do…
Thor: Peterbiltov tovornjak prodan za 12 milijonov evrov Na dražbi v Saudski Arabiji so prodali enega najdražjih predelanih tovornjakov na svetu. Mogočnega Peterbilta s pomenljivim imenom Thor so…
Papamobil: Dacia Duster je novo vozilo v Vatikanu Skupina Renault je 27. novembra papežu Frančišku podarila vozilo Dacia Duster - papamobil, posebej prilagojeno mobilnostnim potrebam papeža. Christophe Dridi,…
MAN TGS: Ko prevoz postane poslanstvo MAN-ovi tovornjaki so spisali že prenekatere uspešne in zanimive zgodbe. Tokrat smo spoznali podjetje Dvig d.o.o., podjetje, ki MAN TGS…