Scania Chimera je tovornjak, ki je luč sveta ogledal že pred leti, a ga Švedi tudi po tolikih letih še vedno z veseljem pokažejo. Zato imajo več kot dovolj razlogov, njegova tehnična specifikacija je milo rečeno brutalna. Pravzaprav nima kaj dosti skupnega s tovornjaki, prej z letali. “Pod pokrovom” se skriva preko 2000KM ter 5000 Nm navora, tovornjak pa do stotice potrebuje vsega 4,6 sekunde. Zmogljivosti, ki tudi pregovorno najbolj hladnokrvnega Finca spravijo do hipertenzije.

Izdelali so ga v podjetju Svempas
Scania Chimera je bila narejena za marketinške namene podjetja Scanija in ne bo nikoli ogledala običajnih cest. Razstavni tovornjak so izdelali pri podjetju Svempas, ki je pod svojim okriljem že napravil “oneofone” tovornjake, eden izmed njih je tudi brezstrešni Read Pearl.

Podjetje Svempas AB se z predelavo tovornjakov ukvarja že vse od leta 1974. Sven-Erik ”Svempa” Bergendahl bo v prihodnjem letu dopolnil častitljivih 80 let. Sam je zasnoval preko 500 Scanjinih vozil.

V Scaniji nam vrednost tovornjaka niso zaupali, a ta zagotovo nekajkrat presega najdražjo serijsko Scanijo. Chimera je pred svojo predstavitvijo doživela veliko oblikovalskih sprememb, a so z njo želeli ostati zvesti sodobnim oblikovalskim linijam, seveda z dirkaško držo.
Motorni sklop ni zgolj dovršena mehanika, temveč umetnost
16,4 litrski V8 motor s šestimi turbopuhalniki zmore 5000 Nm navora- sekunde. Prvotna moč motorja je znašala 1460 konjskih moči, a so se pri Scaniji odločili nadgraditi konjenico.

V kombinaciji s spremenjenim šest stopenjskim menjalnikom Allison 4.780-kilogramska Chimera potrebuje 4,6 sekunde od nič do 100 km/h.
Ime je dobila po mitološki pošasti
Vozilo je poimenovano po Himeri, ki izhaja iz Grške mitologije. Himera ima telo leva, glavo koze, ki štrli iz telesa ter rep s kačjo glavo. Brez kančka dvoma lahko govorimo o cestni pošasti, ki pa je terjala veliko spretnosti pri sami izdelavi. Pri njenji izdelavi je sodelovalo kar nekaj znanih podjetij.
V projektu sodeluje podjetje Lax, ki je razvilo posebno karoserijo, in ME Racing AB, ki je zgradil kletko.
Zgradili smo ročice in na mestu dobili sprednje vzmetenje. Ta konstrukcija drži telo in kletko. Prav tako smo postavili motor, menjalnik in zadnji del. To je bilo za nas nekaj povsem novega, pravi Lars Göran iz “LG” Eriksson.