×
Trucker.si

Iščite po portalu

Scania Chimera je tovornjak, ki je luč sveta ogledal že pred leti, a ga Švedi tudi po tolikih letih še vedno z veseljem pokažejo. Zato imajo več kot dovolj razlogov, njegova tehnična specifikacija je milo rečeno brutalna. Pravzaprav nima kaj dosti skupnega s tovornjaki, prej z letali. “Pod pokrovom” se skriva preko 2000KM ter 5000 Nm navora, tovornjak pa do stotice potrebuje vsega 4,6 sekunde. Zmogljivosti, ki tudi pregovorno najbolj hladnokrvnega Finca spravijo do hipertenzije. 

Scania Chimera
Scania Chimera ima 2190 konjskih moči in 5000 Nm navora. Foto:Tomaž Ficko

Izdelali so ga v podjetju Svempas

Scania Chimera je bila narejena za marketinške namene podjetja Scanija in ne bo nikoli ogledala običajnih cest. Razstavni tovornjak so izdelali pri podjetju Svempas, ki je pod svojim okriljem že napravil “oneofone” tovornjake, eden izmed njih je tudi brezstrešni Read Pearl.

Scania Chimera
Sven-Erik ”Svempa” Bergendahl bo v prihodnjem letu dopolnil častitljivih 80 let Foto: Scania

Podjetje Svempas AB se z predelavo tovornjakov ukvarja že vse od leta 1974. Sven-Erik ”Svempa” Bergendahl bo v prihodnjem letu dopolnil častitljivih 80 let. Sam je zasnoval preko 500 Scanjinih vozil.

Scania Chimera
Osem- valjni 16,4 litrski motor , ki zmore 2190 konjskih moči Foto: Tomaž Ficko

V Scaniji nam vrednost tovornjaka niso zaupali, a ta zagotovo nekajkrat presega najdražjo serijsko Scanijo. Chimera je pred svojo predstavitvijo doživela veliko oblikovalskih sprememb, a so z njo želeli ostati zvesti sodobnim oblikovalskim linijam, seveda z dirkaško držo. 

 

Motorni sklop ni zgolj dovršena mehanika, temveč umetnost

16,4 litrski V8 motor s šestimi  turbopuhalniki zmore 5000 Nm navora- sekunde. Prvotna moč motorja je znašala 1460 konjskih moči, a so se pri Scaniji odločili nadgraditi konjenico.

Scania Chimera
Chimera ima poleg neverjetne zaloge moči, temveč tudi izjemne oblikovalske linije. Foto: Tomaž Ficko

V kombinaciji s spremenjenim šest stopenjskim menjalnikom Allison 4.780-kilogramska Chimera potrebuje 4,6 sekunde od nič do 100 km/h.

Ime je dobila po mitološki pošasti

Vozilo je poimenovano po Himeri, ki izhaja iz Grške mitologije. Himera ima telo leva, glavo koze, ki štrli iz telesa ter rep s kačjo glavo. Brez kančka dvoma lahko govorimo o cestni pošasti, ki pa je terjala veliko spretnosti pri sami izdelavi. Pri njenji izdelavi je sodelovalo kar nekaj znanih podjetij.

V projektu sodeluje podjetje Lax, ki je razvilo posebno karoserijo, in ME Racing AB, ki je zgradil kletko.

Zgradili smo ročice in na mestu dobili sprednje vzmetenje. Ta konstrukcija drži telo in kletko. Prav tako smo postavili motor, menjalnik in zadnji del. To je bilo za nas nekaj povsem novega, pravi Lars Göran iz “LG” Eriksson. 

 

Volvo FMX: Desetletje trdoživega Skandinavca Volvo Trucks je v letošnjem letu predstavil prenovljeno družino svojih tovornjakov, ki bodo za voljo svetovne epidemije, prodajo v Sloveniji…
Torsus Praetorian: Avtobus, ki prisega na brezpotja Med tem ko si glavni akterji avtobusov in coachov belijo glave z izdelavo čim bolj "zelenih" pogonov, v Novem Mestu…
Ford Thunder: Posebna izvedenka Rangerja v omejeni seriji Ford je predstavil posebno izvedenko poltovornjaka, ki bo kmalu na voljo na evropskem tržišču. Ford Thunder se ponaša z najmočnejšim…
MAN TGL v vlogi poveljniškega vozila Rdečega križa MAN TGL velja za okreten dostavni tovornjak, ki je sposoben zapeljati v še tako ozko uličico. A v mestu Starnberg…