Trajnostna mobilnost trka na vrata tudi v segmentu težkih tovornih vozil. Scanija se je nanjo dobro pripravila, njihov odgovor je jasen; Scania G 410 LNG. Tovornjak s pogonom na utekočinjen zemeljski plin (LNG), ki se je na našem testnem krogu izkazal kot dobra kupčija, ki pa bi lahko bila še boljša, v kolikor bi tudi država imela nekaj več posluha.

Scania G 410 LNG
Utekočinjen zemeljski plin (LNG) je trenutno najboljša alternativa dizelskim agregatom. Foto: Tomaž Ficko

Scania ima širok in raznovrsten spekter tovornih vozil. Njihov najbolj poznan je seveda ikonični osemvaljmik, ki je sen mnogim voznikom in mnogim, ki to še bodo postali. Toda časi se, hočemo ali nočemo, vendarle spreminjajo. Trajnostna mobilnost, kot so jo poimenovali vedeži, stremi k novi eri v transportu. Želja po čistem prevozu z nič ali zelo malo škodljivih izpustih postaja naša bližja prihodnost. Strokovnjaki iz Södertälja so strnili glave in pripravili odgovor tudi na to. Scania G 410 LNG je morda nova ikona, zvezda čistega in modernejšega transporta, nekoč, ko bodo osemvaljniki le še pozabljeni transportni dinozavri.

 

Tih in varčen motor

Vrnimo se k plinu, Scania G 410 LNG ima 13-litrski motor, ki deluje po principu Ottovega motorja. Tako kot bencinski motor, tudi ta deluje s pomočjo vžigalnih svečk ter mešanico zraka in goriva. Ta motor je tudi bistveno tišji, poraba pa primerljiva tej v dizelskih agregatih.

Scania G 410 LNG
Testno Scanio je na našem testu preizkušal tudi prevoznik Rok MIklič Foto: Tomaž Ficko

Kapaciteta obeh rezervoarjev znaša 740 litrov 

Na našem testnem krogu iz Hoč pa do polnilnice  v Sežani je znašala okoli 26 kilogramov na 100 kilometrov. Kapaciteta obeh rezervoarjev (300 + 430) znaša 740 litrov. Glede na pritisk lahko v rezervoarje spravimo 280 kilogramov LNG-ja, kar v praksi pomeni, da je domet testne Scanije dobrih 1100 kilometrov. Trinajst litrski 410 KM (330kw) motor je tudi najmočnejši med plinaši pri Scaniji. Na voljo sta tudi manjša motorja in sicer devet litrska motorja z 280 in 320 konjskimi močmi.  Za vse tri motorje je značilno, da pri njih ni potrebno dodajanja adbluja in motor nima filtra trdih delcev.

 

Na test povabili Roka Mikliča –  Transport Rok Miklič

Ker smo v uredništvu želeli, da tovornjak preizkusi tudi nekdo z veliko izkušnjami v transportu, smo na test povabili tudi Roka Mikliča ( več o njem si lahko preberete tukaj ), ki v prevozništvu deluje že vrsto let, med tem, ko je njegovo lastno podjetje prav lansko leto praznovalo desetletnico obstoja. Miklič ima v svojem voznem parku 20  tovornih vozil Scania, zato ima tudi veliko izkušenj z njimi.  

 

“Plinski motor preseneča z zmogljivostjo in tihim delovanjem “je strnil misli Rok Miklič.” Ob primerni infrastrukturi in subvenciji je lahko dobra naložba”, je še dodal.

 

Scania G 410 LNG
Na test smo povabili Roka Mikliča, ki ima na področju transporta dolgoletne izkušnje. Foto: Tomaž Ficko

Miti in resnice

Vozila na utekočinjen plin (LNG) imajo pravzaprav dolgo brado, a je v transportu relativno nova zadeva, ki je hkrati prinesla veliko odgovorov in še več vprašanj. Gre za zemeljski plin v tekočem stanju, ki je ohlajen na -162 °C. Z utekočinjenjem zemeljskega plina se njegov volumen bistveno zmanjša, kar omogoča skladiščenje večje količine energije v manjših rezervoarjih. Pri polnjenju je res potrebna zaščitna oprema, a to zgolj zaradi nizkih temperatur skladiščenja.

Scania G 410 LNG
Utekočinjen zemeljski plin se skladišči pri temperaturi -162 °C Foto: Tomaž FiIcko

Utekočinjen zemeljski plin tudi ni eksploziven, prav tako tudi ne njegovih hlapi, zato za samo vožnjo ne predstavlja nič večje nevarnosti kot dizelski agregat. Veliko polemik je bilo tudi o njegovem dosegu, ki se je na testu izkazal kot povsem solidnega, večja težava pa je zagotovo infrastruktura. Trenutno imamo v Sloveniji le eno polnilnico, mobilna enota v Ljubljani je zaprla svoja vrata, edina ostaja vsaj zaenkrat  v Sežani. 

 

Serija G – pregledna in prostorna kabina

Kabina pri seriji G je nižje nameščena in poleg aerodinamike omogoča tudi lažji vstop in tudi preglednost. Na voljo je v treh višinah- nizki, normalni in visoki (Highline). G20 se pridružuje spalnim kabinam serij R20 in S20, ki so bile predstavljene lani s poudarkom na prevozu na dolge razdalje in namenjene strankam, ki potrebujejo optimalen prostor in najvišjo kakovost namestitve. 

Scania G410 LNG
Kabina G ponuja dobro prostornost in kakovostne materiale. Testna Scania je bila opremljena z eno posteljo. Foto: Tomaž Ficko

Voznikov prostor urejen in sodoben

Notranjost je poznana iz ostalih modelov. Tudi v tej so kakovostni materiali in sodobna armaturna plošča, ki vozniku ponudi vse kar potrebuje. Volanski obroč je opremljen z gumbom za tempomat in razdaljo njegovega delovanja. Testna Scania pa je bila opremljena tudi z predvidljivim (topografskim) tempomatom, ki vozniku močno olajša ekonomično vožnjo tovornjaka.

Scania G410 LNG
Voznikov prostor je prostoren in pregleden. Foto: Tomaž Ficko

 

Ford Tourneo Custom: Tudi kot blagi hibrid Ford tudi na področju gospodarskih vozil ne počiva. Nedavno je predstavil nove motorne sklope -Ford  Tourneo Custom bo imel 2.0…
Ford: Pet zvezdic tudi za elektrificirane modele Ford je poskrbel tudi za varnost pri elektrificiranih modelih. Novi Ford Explorer Plug-In Hybrid je bil ocenjen s petimi zvezdicami…
Jaguar Mk2: legendarni britanski avto praznuje 60 letnico Letos Jaguar praznuje 60. obletnico legendarnega avtomobila - Jaguar Mk2, ki je eden največjih britanskih avtov vseh časov. Izdali so…
Scania G 410 LNG: Švedski odgovor na novo ero v transportu Trajnostna mobilnost trka na vrata tudi v segmentu težkih tovornih vozil. Scanija se je nanjo dobro pripravila, njihov odgovor je…