×
Trucker.si

Iščite po portalu

Na poti k novi šoferski zgodbi smo se odpeljali na Gorenjsko na obrobje našega največjega železarskega mesta, kjer smo se srečali s prevoznikom, ki prihaja iz Blejske Dobrave, prisega na Renaultove tovornjake in se dodobra spozna na ekonomično vožnjo. Njegova največja ljubezen v srcu pa je neločljivo povezana prav s Scanio.

Po poteh novih šoferskih zgodb smo tokrat zašli na Gorenjsko. Slednja je v transportu pomembna kot geografska in tudi kot gospodarska pokrajina. Od tod prihajajo številni veliki in znani prevozniki, ki svoje flote vozil štejejo v tromestnih številkah. Mi pa smo se srečali s prevoznikom, čigar transportno podjetje  takole v absolutnih številkah ne šteje tromestnih številk kvote vlačilcev,  je pa slednje zagotovo eno največjih in najboljših promotorjev prevozniške panoge, ki v današnjih časih še kako potrebuje dobre glasnike. Vsi, ki vsaj malo spremljate slovensko transportno panogo, verjetno že veste o kom govori uvodni zapis.

 

Tomaž Koblar, prevoznik z veliko začetnico. Morda se zdi zlajnano, vendar vselej se je lepo srečati z nekom, ki ne glede na težave poklica v njem vidi veliko dobrega in lepega.  Prav zaradi takih glasnikov imamo danes eno najbolj popularnih šoferskih srečanj v Lescah, ki nas razveseljujejo že več let zapored. In prav zaradi takih imamo tudi predstavnike v mednarodnih tovornjakarskih tekmovanjih, in prav oni so tisti, ki slovensko šofersko panogo predstavljajo izven njenih meja in prav vse to počne Tomaž Koblar. Sam sicer ne izhaja iz prevozniške družine, a ga je ljubezen do tega poklica pripeljala, da je pri rosnih 19 letih sedel za volan tovornjaka. Šofersko pot je začel v letu 2000 pri podjetju Baland transport iz Škofje Loke, sedem let kasneje pa stopil tudi v čevlje samostojnega podjetništva in s svojim prvim rabljenim tovornjakom Daf XF 95 začel tlakovati prevozniško pot.  

Prevozniški začetki z Dafom

 Nesreča je hotela, da je bilo potrebno zamenjati rabljenega Dafa in ker so bile tedaj zelo dolge čakalne dobe za prevzem novega tovornjaka pri veliki večini  proizvajalcev, se je odločil za Renaulta Magnuma, ki ga je tedaj lahko dobil najhitreje.

A kot sam pravi, te odločitve ne obžaluje. Renaultovi tovornjaki so še tudi toliko let kasneje njegova paradna znamka ki jim tudi popolnoma zaupa. Z njegovim prvim Magnumom je uspel narediti 900-tisoč kilometrov brez  težav, a kot je delal, je to mogoče le z rednim servisiranjem. Njegova flota tovornjakov pa je dobila tudi poslikavo Škorpijona, ki je v tem času postal njegov zaščitni znak.  Dokaz, da verjame v to znamko, je tudi njegovo udejstvovanje na Renaultovih tekmovanjih najbolj ekonomičnih voznikov.

V Letu 2017 zmaga na Optifuel Challenge v Sloveniji, uvrsti se na veliki finale v Španijo

Slednje ga je v letu 2007 po zmagi med domačo konkurenco pripeljalo tudi v veliki finale med  29 najboljših voznikov širom Evrope, kjer je končal na 25 mestu. 

Finale OptiFuel Challengega je bilo sestavljeno iz dveh sklopov, teoretičnega ter praktičnega. Trideseterica sodelujočih tekmovalcev je morala najprej pokazati teoretično znanje o ekonomični vožnji, nato je sledil praktični del, kjer so vozniki z Renaultovimi tovornjaki morali prevoziti razdaljo z najmanjšo porabo ter najhitrejšo komercialno hitrostjo. Finalnega tekmovanja se je preko regijskih tekmovanj udeležilo kar 3000 voznikov.

 Predvidljivost pomemben dejavnik na poti k ekonomični vožnji

 Ekonomična vožnja je danes navkljub številnim pomagalom zahteven vozniški element. Izkoristiti vso moč tovornjaka in seveda pri tem porabiti najmanj goriva. Kot pravi Koblar je prav predvidljivost ključen in najpomembnejši dejavnik za ekonomično vožnjo.  Seveda je v realnosti to vselej težko uresničiti,  nepredvidljivi dogodki in hitrost sta v svetu vihtenja volana postali stalnica. Stalnica pa postaja tudi odlična, če ne celo najboljša slovenska prireditev pod okriljem društva Carji cest, ki ga vodita Tomaž Koblar in Florjan Koselj.  Vse skupaj se je začelo prav z obiskom le-teh v tujini, idejo pa sta kmalu realizirala tudi v Sloveniji. Tovrstni dogodki delujejo obojestransko, zato so druženja in udejstvovanja  izven naših  meja še kako pomembna. Skupaj z veseljem obiščeta številne tuje šove in tudi tako poskrbita, da lahko ljubitelji  transporta v Sloveniji vidijo tudi tuje predstavnike tega poklica.

Tovrstni dogodki delujejo obojestransko, zato so druženja in udejstvovanja izven naših  meja še kako pomembna.

Da  pa ljubezen ne pozna meja že dolgo vemo, to pa je občutil tudi zagreti renojevec Tomaž, ki mu je že pred  časom pot prekrižal Scanjin tovornjak. Toda ne katerikoli, ta ki ga sedaj opravlja njegova boljša polovica. »Ljubezen je ključ, ki odpira vsa vrata« pravi pregovor.  Predvsem ta, ki velja največ.

Scania S ima nove oznake, krivci za to pri Mercedesu Scania S je dobila novo, bolje rečeno obrnjeno označevanje. Srš problema se skriva v črki S, ki je bila do…
Thor: Peterbiltov tovornjak prodan za 12 milijonov evrov Na dražbi v Saudski Arabiji so prodali enega najdražjih predelanih tovornjakov na svetu. Mogočnega Peterbilta s pomenljivim imenom Thor so…
Papamobil: Dacia Duster je novo vozilo v Vatikanu Skupina Renault je 27. novembra papežu Frančišku podarila vozilo Dacia Duster - papamobil, posebej prilagojeno mobilnostnim potrebam papeža. Christophe Dridi,…
MAN TGS: Ko prevoz postane poslanstvo MAN-ovi tovornjaki so spisali že prenekatere uspešne in zanimive zgodbe. Tokrat smo spoznali podjetje Dvig d.o.o., podjetje, ki MAN TGS…