×
Trucker.si

Iščite po portalu

Dežela pod Poncami je v preteklosti razodela številne uspešne zgodbe. Veliko le njih je prišlo kot neznanka, odšli pa so v soju zvezd-športnih zvezd.  Hannvald, Schmitt, Prevc, to so le nekatera imena, ki so tako ali drugače zaznamovali Planico. To pot pa je slovenski biser gostil posebno zvezdo, zvezdo iz Ingolstada. Audi e-tron, prvi serijski hišni model z električnim pogonom, ki bo vozil naproti novemu brezogljičnemu svetu.

Audi e-tron

Že na prvi pogled e-tron daje vedeti, da ne gre za povsem običajni avtomobil. Prepoznavna sprednja maska je atipično povsem zapolnjena, nikjer ni odprtin za zrak. V ozadju sta skriti le dve elektronski loputi, ki po potrebi poskrbita za dovod zraka. Kmalu, če že ne takoj, se pogled ustavi pri ogledalih, ti nadomeščata dve dizajnersko izdelani ročici v kateri sta skriti visokoresolucijski kameri.

 

Audi je tudi na tem področju premaknil mejnike, tovrstna inovacija velja za prvo v serijski proizvodnji vozil. Kameri pogled prenašata na dva OLED zaslona, ki ju lahko najdemo na notranji strani vrat.  Levo ogledalo Audi e-tron.

 

Pogled kamer je nastavljen glede na dogodke na cesti, kar v praksi pomeni, da so omogočeni trije različni pogledi- na avtocesti, pri zavijanju ter poseben program pri parkiranju.  e-tronovi gabariti so predvsem širši in nižji za voljo zračnega upora od svojih hišnih SUV modelov.  Dolžina 4.901 mm in višina 1,629 mm in širino 1.935 mm naredi e-trona mogočnega in to tudi je.

 

Nenazadnje govorimo o vozilu, čigar teža znaša 2565 kg, kar ni slabost temveč prednost. Svojo težo s pridom izkorišča pri rekuperaciji energije, ki igra pomembno vlogo pri dosegu.  Za slednjega skrbita dva asinhronska elektro motorja, spredaj 125 in zadaj 140 kilovatov. Skupna moč etrona znaša 300 kw (355KM), ki tega težkokategornika do stotice poženeta v le v 5,7 sekunde. 

Zadnje luči Audi e-tron

“Nova generacija quattro pogona”

Za doseg dobrih 400 kilometrov skrbi baterija, ki zmore 95kwh. Za voljo daljše avtonomije je največja hitrost omejena na 200km/h. Pogon vozila deluje v večini primerov na zadnjo premo, v primeru kritičnih situacij- hitrega zavijanja v ovinek pa se vklopi tudi pogon na sprednji premi in to še veliko hitreje kot pri klasičnem Quattru, saj je tu namesto mehanske sklopke potreben le električen tok, ki to naredi v nekaj milisekundah in omogoči optimalni oprijem vozila. Za električnim pogonom se skriva inteligentna povezava, ki hkrati skrbi za uravnavanje vozne dinamike Quattra in porazdeljevanje navora po posamičnih kolesih.

“vzdrževanje za tretjino cenejše od vozila z notranjim izgorevanjem”

Audi je poleg samega električnega pogona z e-tronom napravil tudi izjemen tehnološki korak. Veliko korak so naredili tudi na področju polnjenja, namreč vozilo omogoča napredno polnjenje glede na porabnike v hiši in s tem prilagaja moč polnjenja vozila. Novega etrona lahko tudi na daljavo bodisi ogrejemo ali ohladimo, prvič pa je mogoče to narediti consko, kar omogoča, da lahko posebej vklopimo gretje volana, sedežev ali samo zadnjega stekla.

Armaturna plošča Audi e-tron

“Toplotni management”

Novotarije se nadaljujejo tudi s toplotnim managementom, ki s pomočjo kar 22 litrov hladilne tekočine in cevi premišljeno hladijo ali ogrevajo baterijo in s tem tudi korenito podaljšajo življenjsko dobo.

 

Cena – vse skupaj se prične pri 83 tisočakih, z dodatki tudi preko stotice. Vredno? Glede na to, da kar 85% ljudi v Sloveniji prevozi manj kot 100km dnevno, je to ustrezna rešitev in prodajno zanimivo vozilo.  Seveda pa je popolnoma jasno, Audi je premijska znamka in nič drugače ni ostalo tudi s tem zadnjim ekološkim biserom.

Ford z odpadnim oljem do čistejšega pogona Ford je odobril uporabo z vodikom obdelanega rastlinskega olja (Hydrotreated Vegetable Oil– HVO) v svojih dostavnikih Transit. Osnova tega dizelskega…
Mercedes G63 AMG Big One: Ko je običajen premajhen Velikost je pomembna, še posebej ko govorimo o najbolj ekskluzivnih primerkih. Pri nemškem prodajalcu prestižnih avtomobilov se je znašel kultni…
Volvo I-Save je zapeljal na slovenske ceste Na slovenske ceste je zapeljal prvi Volvo I-Save. Ponosni lastnik novega tovornega vozila je transportno podjetje Mlin d.o.o. iz Podbrezij…
Ecolution, dolgoročna rešitev z velikimi obeti  V zadnjih dneh lanskega leta smo podrobneje spoznali verjetno eno izmed najbolj obetavnih in uporabnih rešitev, ki jih ponujajo pri…