×
Trucker.si

Iščite po portalu

V Stuttgartu so se, kot kaže, resno lotili tudi tržišča poltovornjakov. V boj po čim večjem delu kolača tega segmenta so poslali novi Mercedes Benz X, ki bo pošteno premešal štrene in zna postati trn v peti predvsem nemškemu delu pickup konkurence.

Mercedes Benz X

Novi član zvezde s skrivnostno črko želi biti in pokazati nekaj več. Je že res, da spada pod gospodarski program, vendar z veliko bero opreme, dobrimi zmogljivostmi in prefinjenimi detajli želi prepričati tudi kupce za civilno uporabo. Nemci so v preteklosti že imeli poltovornjake, nenazadnje je to tudi G 6×6, Unimogi ali pa zdaj že zgodovinski 170 V. Tokratni X pa kaže, da so s tem modelom prvič resno in masovno stopili na trg.

Agresiven spredaj, umirjen zadaj

Mercedes Benz X

Prepoznavne sprednje linije in markantna maska, ki je bila v testni različici zavoljo najobsežnejše opreme Power odeta v srebrno barvo ter obdana s kromiranimi dodatki, naredi sprednji del zelo prestižen in je daleč od dolgočasnega videza gospodarskega vozila. Agresivne linije se na našo žalost končajo z umirjenim zadkom in (pre)ozkimi žarometi, kar nekoliko pokvari splošni vtis zunanjosti. Navkljub umirjenemu zadku nikakor ne more skriti svojih velikih mer, ki so komajda še v gabaritih naših parkirišč. S 5,34 m dolžine in 1,92 m širine je med konkurenco med največjimi poltovornjaki. Nakladalna površina ponuja kar 1587 mm dolžine ter nosilnost 1092 kilogramov. Na stranskih stenah so pripravili tudi sistem vodilza pritrditev tovora, v steni pa je skrita 12-voltna vtičnica.

Mercedes Benz X

Navkljub vsem svojim izdatnim meram pa se pelje dinamično, presenetljivo dobro se je izkazal tudi v zavojih, seveda pa ne gre pretiravati. Mercedes Benz X je avtomobil, ki se bo zagotovo veliko bolje počutil na kolovoznih in neurejenih poteh, kjer visoka oddaljenost od tal, ta znaša kar 202 mm, ter možnost preklopa pogona na vsa štiri kolesa omogočata kar nekaj avanture.Visok vstopni kot 29° ter 24° nagiba in možnost zapore diferenciala omogočajo prijetno hribolazenje, ki pa ga je treba zaradi dodatne stopnice in drugih lepotnih dodatkov vzeti le nekoliko z rezervo.

Notranjost lična in svojevrstna

Priznati moramo, da smo tu le pričakovali nekoliko več. Brez dvoma notranjost ponuja nekatere zelo dobre detajle, kot so denimo zanimive zračne reže, z dvojnimi šivi oblečen zgornji del armaturne plošče, odličen volanski obroč in pa žal tudi velik del nič kaj obdelane plastike, ki zeva med multimedijskim sistemom in klimatsko napravo.

Mercedes Benz X armaturna plošča

Pri multimedijskem sistemu so se zelo potrudili in konkurenci visoko postavili letvico. Odličen barvni 8,4-palčni zaslon, dobro viden tudi v primeru bleščanja sonca, ki ga upravljamo s pomočjo na dotik občutljivega touchpada ter vrtljivega stikala, ta se je izkazal za izjemno uporabnega in nas je z lahkoto pomikal skozi izjemni grafični vmesnik, ki smo ga že vajeni iz njihovih sorodnih modelov. Vse pohvale si zasluži tudi set osmih zvočnikov, ki so pripravili vrhunsko glasbeno kuliso, ki jo lahko predvajamo tudi prek USB vhodov ali pa prek »modrega zoba«. Celotni sistem Coman Online ponuja izvrsten sistem povezljivosti, navigacije in spletni brskalnik z Mercedes- Benz aplikacijami. Sedeži so udobni in električno nastavljivi v vse smeri, nekoliko prostornosti zmanjka na zadnji klopi, ki pa je tako ali tako tipično majhna pri vseh poltovornjakih. Notranjost je lična in daje vedeti, da X ni zgolj gospodarsko vozilo. 

Odlična 360-stopinjska kamera

Vozilo že samo po sebi ponuja precejšnjo mero varnosti, visoka oddaljenost in ogromne mere hitro ponudijo občutek varnosti in ugodja, toda pri Mercedesu se ne zanašajo zgolj na to in ponujajo zajeten asortiment varnostnih sistemov, prepoznavanje prometnih znakov, zvočno opozorilo pred trkom, ki se je v našem primeru dobro izkazalo na hitri cesti, ki pa je nadgrajeno tudi do mere samostojnega zaviranja, v dodatnem paketu je testno vozilo imelo vrhunsko dodelano 360-stopinjsko kamero, ki jasno prikazuje manj vidne kote vozila.

Mercedes Benz X zadnja kamera

Motorna paleta trenutno ponuja dva dizelska agregata: 220 d s 163 konjskimi močmi ter 250 d, ki premore 190 konjskih moči. Slednjega smo preizkusili tudi mi in je podprt s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom ter preklopljivim štirikolesnim pogonom 4Matic. Mercedes X se je izkazal kot zelo zmogljivo vozilo, ki se lahko brezkompromisno poda tudi na brezpotja in hkrati služi kot uporaben delovni stroj, še raje pa se boste z njim zapeljali na morje in zadaj prepeljali vso surfersko opremo.

Torsus Praetorian: Avtobus, ki prisega na brezpotja Med tem ko si glavni akterji avtobusov in coachov belijo glave z izdelavo čim bolj "zelenih" pogonov, v Novem Mestu…
Ford Thunder: Posebna izvedenka Rangerja v omejeni seriji Ford je predstavil posebno izvedenko poltovornjaka, ki bo kmalu na voljo na evropskem tržišču. Ford Thunder se ponaša z najmočnejšim…
MAN TGL v vlogi poveljniškega vozila Rdečega križa MAN TGL velja za okreten dostavni tovornjak, ki je sposoben zapeljati v še tako ozko uličico. A v mestu Starnberg…
Timocom: Koronavirus usmerja evropski prevozniški trg Transportni barometer Timocom: V obdobju krize koronavirusa je v prvem četrtletju leta 2020 na prevozniškem trgu prišlo do znatnih nihanj.…