×
Trucker.si

Iščite po portalu

Na trgu je zelo malo vozil, ki lahko več kot desetletje in pol s praktično minimalističnimi spremembami oblike resno konkurirajo rastočemu avtomobilskemu trgu. Pa vendarle so. Volkswagen Caravelle, eden poslednjih Mohikancev, ki vsaj za zdaj uspešno bije bitko z novimi avtomobilskimi smernicami in ostaja zvesta stari in preverjeni nemški šoli.

Volkswagen Caravelle
Volkswagen Caravelle ponuja veliko prostornosti. Foto: Tomaž Ficko

 

Zametki segajo v osemdeseta

Zametki Volkswagne Caravelle sicer segajo že globoko v osemdeseta, ko se je na trgu pojavil Transporter T3. Caravelle je njegova izvedenka. Preverjena oblika v kombinaciji z novimi tehnologijami jima še vedno dajejo dobro kupno moč. Slednja sicer ni tako prodajna kot Transporter, a zato prav nič slabša. Ironično, celo boljša. Skrivnost razlike med obema izvedbama se skriva v udobju in detajlih; če pri Transporterju še lahko govorimo o notranji robustnosti in kombijevski obdelavi je tu vse vendarle drugače.

 

Veliko opreme

Volkswagen Caravelle zadnje luči.
Kljub letom je še vedno zelo popularen minibus. Foto: Tomaž FIcko

Notranje obloge, boljše oblazinjenje in tripodročna klimatska naprava Climatronic so le del opreme serijske  opreme Comfortline, ki smo jo lahko zasledili v testni različici. Je že res, da je tudi osnovna cena Caravelle od Transporterja dražja, a je ta investicija zagotovo vredna, če že ne nujna, še posebej če se ukvarjate s prevozom oseb. V tem primeru bodo tako prav vsi potniki v vozilu dobili visoko raven udobja in očem prijazno notranjost.

Pri Caravelli lahko izbiramo med dvema medosnima dolžinama 3000 cm ter 3400 centimetrov. Slednja medosna razdalja je bila tudi v testnem vozilu, kar pomeni, a je avto dolg krepko čez pet metrov in je opremljen z osmimi sedeži. Ne glede na izbiro dolžinepa Caravelle ponuja številne sedežne kombinacije, od štirih pa vse do devet sedežev. Sedenje v drugi in tretji vrsti ne prestavlja nikakršnih težav in ponujajo dovolj prostora. Za dostop v tretjo vrsto pa poskrbi preklopljivi sedež, ki se močno nagne naprej in nam s tem znatno olajša vstop.

Volkswagen Caravelle
Testna Caravella je imela 8 sedežev. Foto: Tomaž Ficko

Ne glede kje boste sedeli, boste deležni učinkovite ventilacije in osvetlitve, saj se v stropu nahajata dva svetlobna in ventilacijska bloka za vsako vrsto posebej. Z razliko, da se pri prvem svetlobnem bloku nahaja tudi digitalni prikazovalnik, s katerim nastavimo želeno moč vpiha in temperature za celotni del zadnjega vozila. Morda smo v tem vozilu glede na prostorske zmožnosti pogrešali tudi kakšno naslonjalo za roko, v zadnjih vrstah pa preklopno mizico, a kaj ko so to že želje in možnosti, ki jih boste morali iskati v dražjem Multivanu.

 

Nekoliko privajanja sem potrebovali tudi s »kolovratenjem« okoli vozila saj je imelo testno vozilo le enojna drsna vrata, na sovoznikovi strani, kar se pri tako velikem vozilu zelo hitro pozna. Zelo dobri pa so bili občutki na voznikovem sedežu, veliki in berljivi merilniki hitrosti in obratov ter odličen sredinski zaslon na dotik, ki je že kot smo vajeni od ostalih hišnih modelov, deloval zelo dobro.

Volkswagen Caravelle armaturna plošča.

Veliko in to resnično veliko je odlagalnih prostorov, ki jih lahko najdemo tako  v stranskih delih vrat. Invazija odlagalnih prostorov se nadaljuje tudi na sredinskem delu armaturne plošče zato jih bo zagotovo dovolj tudi za vse tiste, ki ste pristaši prevažanja takšne in drugačne krame v vozilu. Motorna paleta v tem segmentu je pri Volkswagnu zelo pestra.

Varčni motorji

Na voljo imate sicer tri 2.0 TDI turbodizelski motorji z močjo 102, 150 ter 200 konjskimi močmi v kombinaciji z ročnim ali avtomatskim DSG menjalnikom, kot edini v segmentu pa ponujajo tudi štirikolesni pogon. V testni Caravelli je za pogonski sklop  skrbel 2,0 litrski TDI 4Motion turbodizelski agregat, ki zmore Volkswagen Caravelle avtoradio.

150 konjskih moči. Vožnja četudi krepko čez pet metrov dolgega vozila s precejšnjo medosno razdaljo ni bila težavna, tudi dovolj dinamična, še najbolj smo pogrešali dvosklopčni avtomatski menjalnik, ki ga je v našem primeru zamenjal 6-stopenjski ročni menjalnik.  O štirikolesnem pogonu 4 Motion smo že veliko pisali, zato ni potrebno posebej podarjati, da svoje delo dobro opravlja.Volkswagen dokazuje, da tudi konzervativni modeli znajo poskrbeti za svoje kupce, eden teh je tudi Caravelle, ki kljubuje zobu časa in dokazuje, da za uspeh niso vselej pomembne samo najnovejše in najlepše linije. Šteje tudi uporabnost in kakovost.

    

Renault K 520: Tovornjak za najtežje pogoje V kamnolomu Verd smo spoznavali tovornjak, ki bo svoje kupce iskal predvsem v gradbenem sektorju. Renault K 520 v konfiguraciji…
Continental: Skrivnostni tovornjak z najnovejšo tehnologijo Continental nam je na našem zadnjem srečanju v Parizu predstavil tovornjak prihodnosti. Pod Mercedesovo šasijo se skriva najsodobnejša tehnologija, ki…
Ford Tourneo Custom: Tudi kot blagi hibrid Ford tudi na področju gospodarskih vozil ne počiva. Nedavno je predstavil nove motorne sklope -Ford  Tourneo Custom bo imel 2.0…
Ford: Pet zvezdic tudi za elektrificirane modele Ford je poskrbel tudi za varnost pri elektrificiranih modelih. Novi Ford Explorer Plug-In Hybrid je bil ocenjen s petimi zvezdicami…